Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Bericht door S1991 »

Hello,

Heb gistere deze foto gekregen en hij vroeg zich af waar deze foto nou precies gemaakt is geworden.
De GI is een MP van de 2nd Armored Division en zou in Brunssum in 1944 gemaakt zijn. Alleen dit klopt niet omdat de persoon waarvan ik de foto gekregen heb de gebouwen totaal niet herkende als Brunssum zijnde evenals niet andere mensen.
Dus nu mijn vraag aan jullie. Herkent misschien een van jullie de locatie van deze foto? Alle hints, tips en suggesties zijn welkom !

"Our tanker 22. September 1944, Brunssum" of er staat "Is taken 22 September 1944, Brunssum" de eerste 2 woorden zijn niet goed leesbaar helaas.

De foto zelf:
amimotor.jpg
Alvast hartelijk dank voor alle hulp !

Grt,
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Num9
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2010, 15:34
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Bericht door Num9 »

Ik woon al geruime tijd in Brunssum, maar herken het gebouw op de achtergrond niet met zekerheid. De foto zou best in Treebeek genomen kunnen zijn. Ik denk het ooit te hebben gezien, maar waar...
Ik houd mijn ogen wel open voor je!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Bericht door S1991 »

Num9 schreef:Ik woon al geruime tijd in Brunssum, maar herken het gebouw op de achtergrond niet met zekerheid. De foto zou best in Treebeek genomen kunnen zijn. Ik denk het ooit te hebben gezien, maar waar...
Ik houd mijn ogen wel open voor je!
Bedankt !
Zou inderdaad Treebeek kunnen zijn. Maar ben me niet zeker. Enigste waar ik van uit kan gaan is wat op de achterkant staat...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Num9
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2010, 15:34
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Bericht door Num9 »

Ik weet niet of je er in de buurt woont, maar misschien heb je hier wat aan:

De beste kans maak je in het rode gebied. Rondom de gele cirkel denk ik het gebouw wel eens te hebben gezien. Ben er nog steeds niet zeker van, maar als ik zelf in de buurt ben, loop ik er wel eens een rondje voor je.

Afbeelding
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Bericht door S1991 »

Bedankt !
Zelf woon ik er niet in de buurt maar zou het erg op prijs stellen als je langs zou kunnen gaan en eens zou willen kijken !
Misschien dat het "mysterie" dan opgelost is.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Bericht door patrickh »

Kun je die straten niet bekijken met Google streetview?
Gebruikersavatar
Num9
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2010, 15:34
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Waar-o-waar in Zuid-Limburg?!?!

Bericht door Num9 »

Helaas gaat dat niet, pakt alleen de grote straten, maar daar zal niks op te zien zijn.
Plaats reactie