Bonsai

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Wat ik weet is dat er veel tijd en geld in moet gestopt worden, m'n broer had er ook eentje, en een week erna stonden er al grote bladeren op :?
Je moet ze elke dag inbinden en bijsnoeien (en liefde geven :P ). Het grote voordeel is als je ze echt zeer groot krijgt (niet uit natuurlijke groei), uit inbinden en bijsnijden, dat je ze voor zeeeer veel geld kunt verkopen. Ik wens je alvast veel geluk bij het opstarten van je nieuwe hobby
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik zie het al, mij teveel moeite :oops:


Rick
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

[Offtopic]
Dit zullen jullie alvast weleens gezien hebben, namelijk de Bonsai kittens in Japan. Kleine katjes in glazen potjes stoppen en ze eten geven via soort infuus om te voorkomen dat ze groot worden. Werkelijk ziek!
Afbeelding


Rick
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Dude, die site heeft ooit in het veronica magazine gestaan, ongeveer 2 weken later plaatsten ze een verontschuldiging dat ze vergeten waren erbij te vermelden dat het een "grap" was van de maker van die site, en dat ze verwacht hadden dat iedereen wel zou begrijpen dat de site een ernstig beroep had gepleegd op het wonderprogramma: fotoshop.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Overigens nu weer on-topic, het is niet de bedoeling dat hier nu weer een discussie van start gaat over goed en slecht, maar over de bonsai-BOOMPJES.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Miesjel schreef:Dude, die site heeft ooit in het veronica magazine gestaan, ongeveer 2 weken later plaatsten ze een verontschuldiging dat ze vergeten waren erbij te vermelden dat het een "grap" was van de maker van die site, en dat ze verwacht hadden dat iedereen wel zou begrijpen dat de site een ernstig beroep had gepleegd op het wonderprogramma: fotoshop.
Hey Dude, dus het was nep???
Ik was echt boos toen ik die site zag man, ik had echt zoiets van als ik ooit 1x iemand zie die dat heeft dan stop ik hem in zo'n potje!!

Sorry dat de post Off Topic is maar ik wil het graag weten..
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

ironmarc schreef:
Miesjel schreef:Dude, die site heeft ooit in het veronica magazine gestaan, ongeveer 2 weken later plaatsten ze een verontschuldiging dat ze vergeten waren erbij te vermelden dat het een "grap" was van de maker van die site, en dat ze verwacht hadden dat iedereen wel zou begrijpen dat de site een ernstig beroep had gepleegd op het wonderprogramma: fotoshop.
Hey Dude, dus het was nep???
Ik was echt boos toen ik die site zag man, ik had echt zoiets van als ik ooit 1x iemand zie die dat heeft dan stop ik hem in zo'n potje!!

Sorry dat de post Off Topic is maar ik wil het graag weten..

Haha ja gewoon een dikke hoax
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

hoax wat bedoel je hiermee :?
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

volgens mij betekent dat ‘grap‘ ofzo :D
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja dat dacht ik al, ken alleen de uitspraak niet
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ben zelf ook fervent gevechtssport beoefenaar en Bonsai-kweker. Het is een zéér indrukwekkende hobby. Veel succes ermee!
Groeten,
Junior.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Met wat voor bonsai ga je je bezighouden? Binnen- of buitenbonsai?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

bonsai boompjes zijn ideaal voor modelbouwdioramas....je moet alleen heel veel gedeuld hebben dan denk ik.. :) [/i]
War is something human...
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

jr. schreef:Met wat voor bonsai ga je je bezighouden? Binnen- of buitenbonsai?
Dat weet ik nog niet. Ik ben wat aan het rond kijken op sites en in wat boeken. Volgens mij is het beter om met een buiten bonsai te beginnen.

Ik heb ook al in de gaten dat als je echt alles volgens de regels doet je heeeeel lang bezig bent met een boompje en dat de Europese manier sneller is.

De meeste mensen zijn begonnen doordat ze een boompje gekregen hadden. Dat heb ik dus niet. Ik ga beginnen met niks. Ik zal de bieb nog maar eens in duiken.

Tips zijn altijd welkom natuurlijk
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ik weet dat er in Vleuten een Bonsai kweeker zit, hebben ze echt heeel veel boompjes staan..
Gesloten