Is dit nog wel een WO2 forum?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
pietertje
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2008, 09:42
Locatie: Rijssen

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door pietertje »

dit forum is, naar mijn mening, nog steeds een wo2 forum.
alleen, onderin de hoek, zit een kleine sectie DDR/NVA. is dit dan geen verrijking voor het forum? ik denk dat dit eerder mensen deze kant op trekt dan dat het mensen afstoot. ik zie eerlijk gezegd het probleem van een subforum niet? Oke, wat dit betreft, charly heeft deels gelijk. maar er bestaat een forum WO1 en andere tijdvakken, dit word praktisch nooit bezocht (uitzonderingen daargelaten). alleen het DDRNVA topic liep vrij hard door. en om voor alles wat ook wij bespreken maar 1 topic te kunnen gebruiken? dat is toch ook niet handig. we zouden dan evt meer topic's kunnen openen. maar dit zorgt wss ook weer voor beklag bij sommige gebruikers. dus, 1 subforum, op een heel WO2forum... zie dit als een verrijking van het forum waar deze en gene evt nog wat aan heeft.

graag jullie verdere reacties
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Jan Klaassen »

Precies.
Uit de reactie van stevo (met '1000-enden') lijkt naar voren te komen alsof het dagelijks gebeurt dat er nieuwe subfora over andere perioden worden gemaakt.
Met charly ben ik het inderdaad ook eens. Gelijke monniken, gelijke kappen inderdaad.
Maar zie niet in waarom het NVA/DDR-forum weg zou moeten.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Jurrie »

johan willaert schreef:Een vraag.....
Ja (....een antwoord).

Gr,

Jurrie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door 779 »

Jurrie schreef:
johan willaert schreef:Een vraag.....
Ja (....een antwoord).

Gr,

Jurrie
Niet voor de volle 100%. Mijn inziens zijn de doelen die bedacht worden door de eigenaren van dit forum verandert door de jaren heen. Eerst lag het geheel op WO2, toen door de jaren werden er steeds meer andere onderwerpen zoals andere oorlogen e.d. aan toegevoegd. Ook komen bijkomende hobbies steeds meer om de hoek kijken. Nogwel enigzins gerelateerd aan WO2, maar topics zoals babbelbox, muziek, je vriendin, je auto, je opleiding, je leven naast de hobby etc. etc. nemen een steeds groter aandeel in. Het forum begint daardoor een allround forum te worden zoals fok.nl. Dat trekt ook een ander publiek. Ik kan mij begrijpen dat dat wat vragen op kan roepen zoals een Johan Willaert die al jaren hier rondloopt. Hij is en wordt gezien als een belangrijke kenner rondom het US verzamelgebied, dus wees zuinig om hem. :mrgreen:

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door sobel »

779 schreef:
Jurrie schreef:
johan willaert schreef:Een vraag.....
Ja (....een antwoord).

Gr,

Jurrie
Niet voor de volle 100%. Mijn inziens zijn de doelen die bedacht worden door de eigenaren van dit forum verandert door de jaren heen. Eerst lag het geheel op WO2, toen door de jaren werden er steeds meer andere onderwerpen zoals andere oorlogen e.d. aan toegevoegd. Ook komen bijkomende hobbies steeds meer om de hoek kijken. Nogwel enigzins gerelateerd aan WO2, maar topics zoals babbelbox, muziek, je vriendin, je auto, je opleiding, je leven naast de hobby etc. etc. nemen een steeds groter aandeel in. Het forum begint daardoor een allround forum te worden zoals fok.nl. Dat trekt ook een ander publiek. Ik kan mij begrijpen dat dat wat vragen op kan roepen zoals een Johan Willaert die al jaren hier rondloopt. Hij is en wordt gezien als een belangrijke kenner rondom het US verzamelgebied, dus wees zuinig om hem. :mrgreen:

779

Om een klein beetje op je reactie in te gaan (niet helemaal want ik kan zelf de vraag van Johan niet volledig genoeg beantwoorden.)

Maar ik vind de vergelijking met Fok.nl toch wel een beetje vreemd, topics die niets met wo2 temaken hebben (of beter gezegd niets met oorlogen of militaria) zijn er inderdaad voldoende, waarom? Omdat er vraag naar is, naast infobron moet je het forum misschien ook zien als een soort van community. Verwacht geen Hyves/Facebook taferelen maar interesses ect buiten de hobby zijn voor sommigen ook erg belangrijk.

Ik vind persoonlijk dat de afscheiding tussen het niet oorlogs/militaria gerelateerd materiaal en het materiaal dat dat wel is goed, babbelbox is een apart subforum (dat sinds kort zelfs de plek van boven het verzamelaars gedeelte heeft ingeruild voor een plek helemaal onderaan de pagina, en dat is niet voor niets) en volgens mij gaat dat prima zo.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door 779 »

Mijn post is geen verwijt, meer een analyse.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door okke »

Je analyse klopt niet. Ik zie in de babbelbox berichten van het begin van het forum staan. Zolang het forum bestaat is het ook en gespreksplatform voor andere onderwerpen geweest.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door asjemenou »

Misschien een rare opmerking van mijn kant maar we hebben toch een DDR verzamelforum! Zie; http://ddrverzamelaars.123forum.nl/phpBB2/ .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door johan willaert »

Bedankt voor het antwoord op mijn vraag
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Charly1975 »

Jan Klaassen schreef:Precies.
Uit de reactie van stevo (met '1000-enden') lijkt naar voren te komen alsof het dagelijks gebeurt dat er nieuwe subfora over andere perioden worden gemaakt.
Met charly ben ik het inderdaad ook eens. Gelijke monniken, gelijke kappen inderdaad.
Maar zie niet in waarom het NVA/DDR-forum weg zou moeten.
Ik ben overigens niet van mening dat het subforum weg moet voor de duidelijkheid, ik vind alleen dat het erg raar is dat het WO I subforum in het verleden onder gebracht is in het huidige subforum. Maak dan ook een subforum WO I in WO I en overige tijdvakken. Of maak dan voor iedere periode een subforum. Bijvoorbeeld: WO I, Interbellum, Korea, Vietnam, DDR/NVA.
Of 1900-1920, 1921-1939, 1946-1960, 1961-1980, 1981-2000, 2001-heden .. bijvoorbeeld en daaronder nieuwe subforums per conflict.
okke schreef: Charly1975 schreef:Ach dat werkt op zo'n manier ? Dus als ik samen met nog een aantal (bijvoorbeeld 2 anderen (zie hiervoor de berekening van Pietertje)) veel over een band gaan uitweiden in het topic "Wat voor muziek luister je nu" dan wordt er een apart topic voor ons aangemaakt over die band ?

Ik zou in het geval van jouw voorbeeld een verzoek voor een subforum inderdaad serieus overwegen. Of de rest van de staf daar ook zo over denkt, weet ik niet. Misschien wel.
Zou je het met hen overleggen ?

De reden waarom ik dat vraag is omdat ik heb het vermoeden dat mijn PB niet eens is besproken met de admins en overige moderators alhoewel ik daar wel om gevraagd heb. Ligt dat aan de betreffende moderator of aan de lijn van communicatie in het management in dit forum ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door michiel01 »

De reden waarom ik dat vraag is omdat ik heb het vermoeden dat mijn PB niet eens is besproken met de admins en overige moderators alhoewel ik daar wel om gevraagd heb. Ligt dat aan de betreffende moderator of aan de lijn van communicatie in het management in dit forum ?
Het antwoord is ja het is in bespreking, omdat aan onderstaande wens van jou nog niet geheel tegemoet is gekomen, heb je dus ook nog geen antwoord gehad.
Ik ga ervan uit dat je dit met de overige admins en mod's bespreekbaar maakt.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door okke »

In je pb stel je de vraag: "Krijgt nu ieder tijdvak een eigen forum ?". Er is nu voor elk tijdvak een eigen forum: "wo2" en "overige tijdvakken". Voor welke tijdvakken zou jij eigen forumonderdelen willen zien?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Jan Klaassen »

asjemenou schreef:Misschien een rare opmerking van mijn kant maar we hebben toch een DDR verzamelforum! Zie; http://ddrverzamelaars.123forum.nl/phpBB2/ .
Om hier even op te reageren, ik wist dat deze ooit boven tafel gehaald zou worden.

Dit forum, hoe leuk het idee ook is, is op sterven na al sinds de oprichting gewoon dood. Er zitten zo'n 40 leden op waarvan er ongeveer 5 eens in de maand iets posten.
Dus, leuk bedacht, niet prettig om te gebruiken.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Charly1975 »

michiel01 schreef:
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik heb het vermoeden dat mijn PB niet eens is besproken met de admins en overige moderators alhoewel ik daar wel om gevraagd heb. Ligt dat aan de betreffende moderator of aan de lijn van communicatie in het management in dit forum ?
Het antwoord is ja het is in bespreking, omdat aan onderstaande wens van jou nog niet geheel tegemoet is gekomen, heb je dus ook nog geen antwoord gehad.
Ik ga ervan uit dat je dit met de overige admins en mod's bespreekbaar maakt.
Dank je wel voor het antwoord. Dit had je ook eerder via een antwoord op de PB kunnen doen. Dan was er duidelijkheid en had ik dit niet hier gepost.
Laatst gewijzigd door Charly1975 op 25 okt 2010, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Is dit nog wel een WO2 forum?

Bericht door Charly1975 »

okke schreef:In je pb stel je de vraag: "Krijgt nu ieder tijdvak een eigen forum ?". Er is nu voor elk tijdvak een eigen forum: "wo2" en "overige tijdvakken". Voor welke tijdvakken zou jij eigen forumonderdelen willen zien?
Zie hiervoor de PB nogmaals wat ik bedoel en de overige posten hier in dit onderwerp.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie