M35 Wintercamo

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
PzKpfwVPanther
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:27

M35 Wintercamo

Bericht door PzKpfwVPanther »

Hallo,

Ik spaar nu 2 jaar Duitse en Amerikaanse militairia en vond het eens tijd om op zoek te gaan naar een helm (Duits)
Nu zag ik er pas een te koop staan; een Duitse M35 helm met wintercamo, afkomstig van het 'oostfront'. Gestempeld met SE62 en 3506.
De helm verkeer in een wat mindere staat aangezien de roestplekken en een flinke deuk/scheur aan de bovenkant.
Toch heb ik zelf nog zo mijn twijfels over de originaliteit van de helm, en of die de prijs waard is.
Ik hoop dat iemand hier deze helm kan beoordelen hierop aangezien mij dit zelf niet lukt bij deze helm.

Alvast bedankt.....

Mvg
Rick

Vraagprijs; 200 euro. ex. verzendskosten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
CS Militaria
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:21

Re: M35 Wintercamo

Bericht door CS Militaria »

wel mooi, alleen veel geld. Voor 400-500 heb je een mooie helm. Zonder binnenwerk is dit niet meer waard dan 40-60 euro.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: M35 Wintercamo

Bericht door jurgen »

CS Militaria schreef:wel mooi, alleen veel geld. Voor 400-500 heb je een mooie helm. Zonder binnenwerk is dit niet meer waard dan 40-60 euro.
40-60 voor een, weliswaar verroeste en beschadigde, wintercamo?
Ik heb voor 50 euro helmen verkocht die geen spat verf meer hadden en zo uit de bodem kwamen, dan moet deze mijn inziens toch een iets hogere prijs halen.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: M35 Wintercamo

Bericht door zjopske »

Ik heb mijn twijfels over het binnenwerk.
Het kan niet, aan de binnenkant van de helm kun je de sporen van de grond nog goed zien.
En een bodemvondst kan nooit zo`n mooi lichtbruin binnenwerk hebben dat op het stiksel na perfect is.

Het zou me ook niet verbazen als de kinriem fake is.
Hij zou zoals bovenstaand een euro of 50 waard zijn voor diegene die er van houd.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: M35 Wintercamo

Bericht door Erik S. »

De binnenring zit origineel in de helm, het lange gedeelte van de kinriem ziet er goed uit, maar het korte is een keer verwisseld. Maar ik kan van deze foto niet zien of het korte deel origineel of niet is. Het binnenwerk is origineel, maar niet in al te beste staat. Het ziet er wel uit als een originele combinatie. Echter kun je niet weten of het daadwerkelijk "wintercamo" is. Ik heb ook helmen gehad die na de oorlog witgeschilderd waren om ze te preserveren, of voor bijvoorbeeld motorrijden. De slijtage bij de deuk ziet er realistisch uit. Bedenk wel dat het binnenwerk maat 57 heeft, en dat erg klein is. Ook moet je bedenken dat het door de deuk misschien lastig op de pop past.

Gezien de algehele staat van de helm denk ik dat de kans dat deze kompleet origineel gecamoufleerd is 75%.

Mvg,

Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie