zijn dit originele decals

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
schnitzer
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2010, 18:34

zijn dit originele decals

Bericht door schnitzer »

ENDE SCHLUSS!
Laatst gewijzigd door schnitzer op 16 nov 2010, 15:40, 17 keer totaal gewijzigd.
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door david879 »

In WOI hadden de Duitsers nog geen swastika's op hun helmen. Op M18 helmen werden sowieso geen decals aangebracht. Alleen bij een hospik/sanitäter was dit het geval.De decals lijken mij dus een fake.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door Erik S. »

Het zijn sowieso geen wo1 decals. Het hakenkruis werd pas in 1933 ingevoerd, en de helm is dus een doorgebruikte of van vroege reichswehr.

Plaats eens wat meer foto's van de helm. Dan kunnen we wat meer zeggen over de originaliteit ;)
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door Erik S. »

david879 schreef:In WOI hadden de Duitsers nog geen swastika's op hun helmen. Op M18 helmen werden sowieso geen decals aangebracht. Alleen bij een hospik/sanitäter was dit het geval.De decals lijken mij dus een fake.

Je vergeet de helmen die in het interbellum doorgebruikt zijn.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door david879 »

Erik S. schreef:
david879 schreef:In WOI hadden de Duitsers nog geen swastika's op hun helmen. Op M18 helmen werden sowieso geen decals aangebracht. Alleen bij een hospik/sanitäter was dit het geval.De decals lijken mij dus een fake.

Je vergeet de helmen die in het interbellum doorgebruikt zijn.
Klopt! Je hebt gelijk!
schnitzer
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2010, 18:34

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door schnitzer »

Hallo,

Wat is interbellum??

Vaak werden helmen ook doorgebruikt in wo2,dus er kunnen in een latere periode zeker wel originele decals opgezet zijn.
Maar het gaat hier om een aluminium parade helm,dus geen gevechts helm is toch ook anders.
Dus de decals hoeven geen fake te zijn alleen omdat de tijd periode niet klopt.
Dus liever geen veronderstellingen maken als je niet zeker weet dat de betreffende decals fake zijn.
Dank,ik heb ook om meer foto's gevraagd dus even afwachten,de man was verzamelaar van uitsluitend transitional helmen ww1....

Schnitzer.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door sniper snoop »

schnitzer schreef:Hallo,

Wat is interbellum??

Vaak werden helmen ook doorgebruikt in wo2,dus er kunnen in een latere periode zeker wel originele decals opgezet zijn.
Maar het gaat hier om een aluminium parade helm,dus geen gevechts helm is toch ook anders.
Dus de decals hoeven geen fake te zijn alleen omdat de tijd periode niet klopt.
Dus liever geen veronderstellingen maken als je niet zeker weet dat de betreffende decals fake zijn.
Dank,ik heb ook om meer foto's gevraagd dus even afwachten,de man was verzamelaar van uitsluitend transitional helmen ww1....

Schnitzer.
Dan een slechte verkoper. En interbellum is de periode tussen Beide Wereldoorlogen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
schnitzer
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2010, 18:34

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door schnitzer »

Na even gegoogeld te hebben,

heb ik ook een aluminium parade helm gevonden met exact de zelfde decals als op de helm die ik op het oog heb,alleen een wo2 type.
Word 3000 $ voor gevraagd dus lijkt mij wel een echte.
Dus de decals van de helm die ik wil kopen lijken mij toch echt te zijn,maar dus alleen op een latere periode aangebracht(wo2).
Maar ik laat het aan de experts over op dit gebied,dus graag uw mening over dit alles.
Zie foto's,
Schnitzer.
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door panzer lehr »

Dat lijkt me eerder een m34 helm in plaats van een m18.
schnitzer
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2010, 18:34

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door schnitzer »

Ja dat klopt,
maar de helm is ook alleen ter vergelijking voor de decals,i.v.m. de eventuele echtheid.
Even goed lezen!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door coco »

Je moet geen decals gaan vergelijken, de Heer decals werden door misschien wel 10 verschillende fabrieken gemaakt en aangebracht, dat wil zeggen dat ze lang niet allemaal op elkaar lijken.
Je moet van de M18 (of M16?) helm betere foto's hebben, zowel decal als complete helm, daar schieten we wat mee op hiermee niets.
Een aluminium m18 helm bestaan die eingelijk wel?

Die M34 met Heer decal vind ik ook maar beetje raar eruit zien, al lijkt decal me wel goed.
Laatst gewijzigd door coco op 15 nov 2010, 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door jurgen »

De linkerhoek van de decal is zo scheef als maar zijn kan, dat op zich vind ik al zeer bedenkelijk.
Maar meer foto's zijn inderdaad welkom.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door coco »

jurgen schreef:De linkerhoek van de decal is zo scheef als maar zijn kan, dat op zich vind ik al zeer bedenkelijk.
Maar meer foto's zijn inderdaad welkom.
Klopt linkerhoek is beschadigd, al heb ik vreemdere decals gezien (ergens is er hier een thread over).
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
schnitzer
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 okt 2010, 18:34

Re: zijn dit de goede wo1 decals

Bericht door schnitzer »

JA DE M18 ALUMINIUM HELM BESTAAT WEL DEGELIJK,

HEEFT EEN METALEN BAND EN HET RIEMPJE ZIT NIET MEER AAN DE HELM BEVESTIGD MAAR AAN DE LINER.
EN DE VERKOPER HEEFT MIJ GEZEGD DAT DE DECALS TIJDENS DE PERIODE VAN HET DERDE RIJK ZIJN BEVESTIGD,DUS NIET WAT IK HAD VERTELD, NAMELIJK TIJDENS WO1 SORRY MIJN FOUT.
FOTO'S ZIJN OPGEVRAAGD.

SCHNITZER.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: zijn dit originele decals

Bericht door coco »

In het vervolg zonder hoofdletters, ik kan nergens een aluminium m18 terug vinden, en een stalen liner(dat is wat je bedoelt met band?) is al helemaal raar die waren juist van aluminium...
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gesloten