Akkoord PVV, CDA en VVD

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Akkoord VVD, CDA en PVV; goed of niet?

Ja, goed
25
66%
Geen mening
3
8%
Nee, niet goed
10
26%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

779 schreef:Wel grappig om te lezen dat alle geposte reacties hier totaal niet kloppen. Zelfs de openingspost bevat 200% total bullshit. Ik adviseer om een boek m.b.t. politicologie te kopen en verdiep je in het feit hoe een minderheidskabinet en gedoogkabinet functioneert. Daarnaast wordt iedere volwassen Nederland wél geacht iets te weten over de politiek. Beetje rond schreeuwen dat we er altijd alleen maar slechter van worden is natuurlijk ook onzin... De gemiddelde post in dit topic bewijst maar eens weer dat het niveau van de Nederlander echt begint te dalen naar een verstandelijke handicap...
Over de openingspost; er staat (als titel); 'Akkoord PVV, CDA en VVD' en vervolgens 'het kabinet komt er' . Daar staat NIET 'Het kabinet van PVV, CDA en VVD komt er'.
Dus die 200% bullshit hier zal wel meevallen toch? En hoe een minderheidskabinet (CDA en VVD in dit geval) en een gedoogpartner (PVV) functioneren weet ik ook wel, en dat weten meerdere mensen hier wel.
En ja, ik weet WEL wat van de politiek, net als de andere mensen die hier in het begin op reageerden.

Vind het een beetje jammer dat sommige mensen zich beter of op de een of de andere manier slimmer vinden dan anderen, en er maar direct met gestrekt been ingaan en EEN BEETJE ROND GAAN SCHREEUWEN dat de andere posters idioot bezig zijn, of in ieder geval niet genoeg kennis hebben.
Vind ook de vergelijking tussen ons hier, en een verstandelijke handicap niet kunnen. Maar als dat de manier is waarop jij het makkelijkst communiceert moet je vooral niet laten wat je niet laten kan!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Je schrijft in je openingspost titel over een akkoord en vervolgens over 'het kabinet'. Je suggereert vermoedelijk dat Wilders daarmee mee gaat regeren, en dat is 200% onzin. Wilders neemt niet deel aan kabinet Rutte-Verhagen zoals het kabinet heet. Vervolgens komen er een paar reacties die amper onderbouwd worden, maar kan ik prima mee leven totdat dit er gebeurt:
Patrick74 schreef:Ik persoonlijk denk niet dat had uitgemaakt wie nu precies in de regering was gekomen,we worden hoe dan er niet beter van alleen maar slechter.
Mar10e schreef:Politiek... Ik snap er niks van en waarschijnlijk zal ik het nooit snappen...
Jan Klaassen schreef:x) volgens mij hebben veel mensen dat tegenwoordig... en dat zal er niet minder op worden met deze 'georganiseerde rotzooi'.
Die eerste quote slaat gewoon nergens op. Wordt in de wij vorm geschreven terwijl er toch een meerderheid van de bevolking achter dit kabinet staat. Daarnaast reacties over dat politiek niet te snappen is. Gevolg is dat mensen óf niet gaan stemmen, óf dat je gaat stemmen op iemand die populair is omdat ie er leuk uit ziet... Je zou je wel moeten verdiepen in politiek omdat het over jezelf gaat, over anderen gaat en over de toekomst gaat. Zorg dat je een mening hebt, een mening kunt onderbouwen en weet waar je eigen achtergrond ligt, waar sluit die het beste bij aan en waar wil ik met die visie naartoe in de toekomst. Zou Nederland een stuk doordachter uitzien. Als je het al helemaal ver doortrekt kom je uit op: kennis is macht, betekent werk, betekent gelukkig en dan hoeven we niet meer zo te klagen 24/7. Heeft iedereen werk, betekend geen uitkeringen, betekent goede economie, betekent minder belasting. Je hoeft geen wereldverbeteraar te zijn om je zo nu en dan te verdiepen in iets wat zo belangrijk is.:) Het hele leven is een vicieuze cirkel.

779
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

Nu wil ik niet te ver afdwalen en in (wederom; is volgens mij WOII-forum-traditie) een eindeloos welles-nietes-spelletje terechtkomen, maar ik zou graag nog even willen reageren.
779 schreef:Je schrijft in je openingspost titel over een akkoord en vervolgens over 'het kabinet'. Je suggereert vermoedelijk dat Wilders daarmee mee gaat regeren, en dat is 200% onzin. Wilders neemt niet deel aan kabinet Rutte-Verhagen zoals het kabinet heet.
Dat heb ik nergens gezegd, en dat jij dat er in leest heeft niets met mijn politieke ontwetendheid te maken. Die '200% bullshit' van je is misschien zonder nadenken gepost...
779 schreef: Daarnaast reacties over dat politiek niet te snappen is. Gevolg is dat mensen óf niet gaan stemmen, óf dat je gaat stemmen op iemand die populair is omdat ie er leuk uit ziet... Je zou je wel moeten verdiepen in politiek omdat het over jezelf gaat, over anderen gaat en over de toekomst gaat. Zorg dat je een mening hebt, een mening kunt onderbouwen en weet waar je eigen achtergrond ligt, waar sluit die het beste bij aan en waar wil ik met die visie naartoe in de toekomst. Zou Nederland een stuk doordachter uitzien. Als je het al helemaal ver doortrekt kom je uit op: kennis is macht, betekent werk, betekent gelukkig en dan hoeven we niet meer zo te klagen 24/7. Heeft iedereen werk, betekend geen uitkeringen, betekent goede economie, betekent minder belasting. Je hoeft geen wereldverbeteraar te zijn om je zo nu en dan te verdiepen in iets wat zo belangrijk is.:) Het hele leven is een vicieuze cirkel.
Mee eens. Als je dit nu zó op pagina één ook had gezegd, in plaats van direct met 'verstandelijke handicap' aan te komen leuren, had het hier een stuk vriendelijker gebleven.
Mijn reactie overigens was een constatering van precies dit, alleen dan iets korter weergegeven :lol: Het was een constatering tussen aanhalingstekens, en niet per se een persoonlijke mening.
Toch moet je ook een beetje realistisch (niet pessimistisch) blijven. Zo simplistisch (kennis -> macht -> werk -> gelukkig) is het jammergenoeg niet, en de overstap van 'macht' naar 'werk' is mij hier ook niet helemaal duidelijk. Waar het mij om gaat is dat we in een economische crisis zitten (of er net uit zijn, is maar net hoe je het bekijkt). Nu komen de bezuinigingen daar nog bovenop. Zullen we daar dan op vooruit gaan? Zullen bijstandsmoeders, WaJong-mensen en staalarbeiders er op vooruitgaan? Niet iedereen heeft in dit land, jammergenoeg, toegang tot voldoende kennis om zich een precies beeld te vormen over de politiek. Voor sommige mensen maakt het ook écht niets uit wie nu aan de macht komt.
Kortom; het is jammer, maar de gevoelens die er heersen zijn (zeker ten dele) wel te begrijpen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Mar10e »

779 schreef:Je schrijft in je openingspost titel over een akkoord en vervolgens over 'het kabinet'. Je suggereert vermoedelijk dat Wilders daarmee mee gaat regeren, en dat is 200% onzin. Wilders neemt niet deel aan kabinet Rutte-Verhagen zoals het kabinet heet. Vervolgens komen er een paar reacties die amper onderbouwd worden, maar kan ik prima mee leven totdat dit er gebeurt:
Patrick74 schreef:Ik persoonlijk denk niet dat had uitgemaakt wie nu precies in de regering was gekomen,we worden hoe dan er niet beter van alleen maar slechter.
Mar10e schreef:Politiek... Ik snap er niks van en waarschijnlijk zal ik het nooit snappen...
Jan Klaassen schreef:x) volgens mij hebben veel mensen dat tegenwoordig... en dat zal er niet minder op worden met deze 'georganiseerde rotzooi'.
Die eerste quote slaat gewoon nergens op. Wordt in de wij vorm geschreven terwijl er toch een meerderheid van de bevolking achter dit kabinet staat. Daarnaast reacties over dat politiek niet te snappen is. Gevolg is dat mensen óf niet gaan stemmen, óf dat je gaat stemmen op iemand die populair is omdat ie er leuk uit ziet... Je zou je wel moeten verdiepen in politiek omdat het over jezelf gaat, over anderen gaat en over de toekomst gaat. Zorg dat je een mening hebt, een mening kunt onderbouwen en weet waar je eigen achtergrond ligt, waar sluit die het beste bij aan en waar wil ik met die visie naartoe in de toekomst. Zou Nederland een stuk doordachter uitzien. Als je het al helemaal ver doortrekt kom je uit op: kennis is macht, betekent werk, betekent gelukkig en dan hoeven we niet meer zo te klagen 24/7. Heeft iedereen werk, betekend geen uitkeringen, betekent goede economie, betekent minder belasting. Je hoeft geen wereldverbeteraar te zijn om je zo nu en dan te verdiepen in iets wat zo belangrijk is.:) Het hele leven is een vicieuze cirkel.

779
Je kan ook met je ogen dicht je vinger ergens neer zetten en dan kijk je bij wie die het dichtste komt. Daar stem je dan op.
En waarom zou je je verdiepen in dingen die niet interessant zijn? Fijn als het voor je eigen toekomst is, maar ik heb nog niks gemerkt.
Jouw geblaat slaat dus echt nergens op.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door jurgen »

Mar10e schreef:
Je kan ook met je ogen dicht je vinger ergens neer zetten en dan kijk je bij wie die het dichtste komt. Daar stem je dan op.
En waarom zou je je verdiepen in dingen die niet interessant zijn? Fijn als het voor je eigen toekomst is, maar ik heb nog niks gemerkt.
Jouw geblaat slaat dus echt nergens op.
Dat kun je inderdaad doen, maar ik ben het met Bob eens dat dat compleet idioot is.
De politiek gaat over alles wat er dag in dag uit gebeurd, boven je hoofd, en dus over je toekomst. Als er een meerderheid voor is kunnen ze bij wijze van spreken morgen het internet verbieden en er voor zorgen dat iedereen in zwemkledij rondloopt.
Je kunt mijn voorbeelden nu wel belachelijk vinden en daarop mijn reactie afkraken, maar feit is dat politiek belangrijk is. Je even verdiepen voor je gaat stemmen lijkt me dus niet teveel moeite, en anders ga je gewoon niet stemmen (in NL althans).
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Mar10e »

jurgen schreef:
Mar10e schreef:
Je kan ook met je ogen dicht je vinger ergens neer zetten en dan kijk je bij wie die het dichtste komt. Daar stem je dan op.
En waarom zou je je verdiepen in dingen die niet interessant zijn? Fijn als het voor je eigen toekomst is, maar ik heb nog niks gemerkt.
Jouw geblaat slaat dus echt nergens op.
Dat kun je inderdaad doen, maar ik ben het met Bob eens dat dat compleet idioot is.
De politiek gaat over alles wat er dag in dag uit gebeurd, boven je hoofd, en dus over je toekomst. Als er een meerderheid voor is kunnen ze bij wijze van spreken morgen het internet verbieden en er voor zorgen dat iedereen in zwemkledij rondloopt.
Je kunt mijn voorbeelden nu wel belachelijk vinden en daarop mijn reactie afkraken, maar feit is dat politiek belangrijk is. Je even verdiepen voor je gaat stemmen lijkt me dus niet teveel moeite, en anders ga je gewoon niet stemmen (in NL althans).
Ze doen daar toch waar ze zin in hebben. Een voorbeeldje: Niemand wilde de moskee hebben waar hij nu gebouwd wordt, zelfs de moslims waren het er niet mee eens. En raad eens, ze bouwen hem er toch.
Dat soort geintjes hebben ze te vaak uitgehaald. Ik neem ze dus niet meer serieus en ze zoeken het maar uit ook.
Ik vind het dus compleet idioot dat er mensen zijn die gewoon roepen dat het compleet idioot is als het stemmen niet serieus genomen word.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Als je je door zo'n gebeurtenis ertoe laat bewegen dat je een mening krijgt dat ze het in Den-Haag maar moeten uitzoeken, en vermoedelijk dus ook maar niet gaat stemmen, is dat natuurlijk je goed recht. Desalniettemin is het vreselijk zonde als je je stemrecht verloren laat gaan, maar deze mensen mogen dan gedurende de gehele kabinetsperiode geen kritiek uiten op hetgeen zich erin Den-Haag afspeelt. Geen kritiek op het landelijk beleid. Houd geen enkele niet-stemmer vol denk ik :lol:

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Daarnaast, dacht ik eerst jouw eerste post hierboven te negeren, maar dat kan ik helaas niet... In politiek Den-Haag doen ze niet waar ze zin in hebben. Dat is iets wat niet kan binnen onze constitutionele monarchie. De burger heeft zijn stemrecht om te bepalen wat hij belangrijk vind. De politiek moet zich daaraan houden. Jij hebt daar geen kennis over, en lult dat lukraak maar iets in dit topic.
Stemrecht en vrijheid zijn twee voorbeelden die niet iedereen in de wereld zomaar hebben. Dat zijn tot op de dag van vandaag twee zwaarbevochten rechten. Sta daar eens bij stil. Sowieso maakt zo nu en dan nadenken en stilstaan het leven wat interessanter. Sta je mogelijk wat genuanceerder in het leven en laat je je niet wegzetten door het verkeerd bouwen van een moskee. ;)

779
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Mar10e »

Als jij denkt dat ik zo'n achterlijk iemand ben die zich uit het veld laat slaan door een moskee, dan heb je het mis. Nog een paar voorbeelden: niemand wilde dat er in dat weiland huizen gebouwd werden en raad eens wat er nu staat. Ow, en mensen vonden het geweldig als er een ecoduct kwam en raad eens wat er niet komt. Er werd ook geroepen over meer politie op straat, maar ik zie ze nergens!
En waarom zou ik niet meer stemmen? Als ik niet stem, mag ik niet klagen over het feit dat ze zich niet aan hun woord houden. Ik neem ze alleen niet meer serieus, want zij nemen ons/mij kennelijk niet serieus, dus waarom zou ik dan serieus gaan stemmen.

En over vrijheid heb ik al stil gestaan. Het verplicht je ID bij je hebben en die OV-chipkaart zijn alleen nog maar het begin. De spoken hebben ze al gemaakt. Misschien ken je die spoken onder het woordje terroristen. Als we niet uitkijken vragen we nog om een chip onder de huid om jezelf te beschermen tegen de spoken, die tegen die tijd waarschijnlijk echt geen spoken meer zijn.

Zo, wie gaat er nu de misselijkmakende moraalridder uithangen?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Verbeter de wereld begin bij jezelf. In een land met 16 miljoen mensen en 16 miljoen meningen is het natuurlijk zo dat niet elk politiek idee ook daadwerkelijk uitgevoerd kan worden. Als burger heb je het recht om tegen een beslissing van de overheid in beroep te gaan. Weer zo'n groot recht wat voorkomt dat ze - volgens jou - in Den-Haag maar mogen doen waar ze zin in hebben.

PS. op de manier hoe jij reageert in dit topic, schreeuwend, zou ik je ook niet serieus nemen... Lees de eerste zin van mijn post nogmaals.

779
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Mar10e »

DIT IS SCHREEUWEND!!! Ik erger me alleen dood aan moraalridders van de politiek en enge zinnen, zoals " Verbeter de wereld, begin bij jezelf". Ik ga mijn mening echt niet veranderen.

Trouwens, ze mogen in Den Haag niet doen waar ze zelf zin in hebben, want ze horen te luisteren naar het volk. Dat doen ze niet, ze doen gewoon waar ze zelf zin in hebben.

Erg leuk al die verschillende meningen, maar laat dan wel merken dat je je best doet voor de mensen die op je gestemd hebben. Dat doe je dus niet met grote blablablablablablabla-verhalen in het jargons of met kreten, zoals "WEG MET DE BUITENLANDERS!". Dat doe je dan met daden en/of duidelijk taal.
En mocht er een referendum komen waarvan de uitslag bijvoorbeeld "ja" is, doe dan geen "nee".



P.S. Jij bent ook niet echt serieus te nemen, want je komt te blind over.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Mar10e schreef:P.S. Jij bent ook niet echt serieus te nemen, want je komt te blind over.
Alsjeblieft he... doe eens niet zo depressief en negatief. Lees eens een boek m.b.t. hoe Nederland werkt en hoe de politiek werkt. Je hebt een mening die nergens op gebaseerd is. Geen kennis over niets. Op welk niveau functioneer je eigenlijk? :bonk: :bonk:

779
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Jan Klaassen »

Dit gaat weer de verkeerde kant op mensen!

Laat ik even beschaafd reageren op Bob;
"De burger heeft zijn stemrecht om te bepalen wat hij belangrijk vind. De politiek moet zich daaraan houden."
Voorbeeldje; Stel, ik heb als persoon op de PVV gestemd afgelopen 9 juni omdat ik het houden van de AOW op 65 zo'n goed punt vind. En wat denk je? Een dag na de verkiezingen; wég standpunt PVV.
Het zit niet precies zoals jij dat zegt. Dat zou betekenen dat over elk punt er een enquête wordt uitgeschreven aan de Nederlandse burgers. Dat gebeurt niet. We stemmen inderdaad op dingen die we belangrijk vinden, binnen een partij wel. Deze partij kan zaken achteraf aanpassen, en dat gebeurt (zie voorbeeld PVV).

Maar nadat je dus deze opmerking schreef, zie ik in een van de volgende posts deze zin;
"...is het natuurlijk zo dat niet elk politiek idee ook daadwerkelijk uitgevoerd kan worden."
Is dat niet een beetje het tegenovergestelde van de opmerking bovenaan?

Dan dit;
"Verbeter de wereld begin bij jezelf."
Sorry, maar dit vind ik echt te makkelijk. Niet iedereen heeft in Nederland de mogelijkheid (die wij misschien wel hebben?) om iets radicaal te veranderen in zijn of haar leven. Sommigen moeten werken, de hele dag. Stel; in de hoogovens. Dan kom je dus 's avonds thuis bij je gezin en pan met stamppot, en dan? Ga je daar iets radicaal in kunnen veranderen en aldus de wereld verbeteren? Beetje te simpel gezien.

En dan nog deze;
"Als burger heb je het recht om tegen een beslissing van de overheid in beroep te gaan."
Weer zo één. Dat kan inderdaad, dat is je goed recht. Maar niet iederéén kán dat zomaar doen! Daar is behoorlijk veel tijd voor nodig kan ik mij zo voorstellen (laten we nog maar even niet kijken naar het geld). Dat gaan Jan, Piet en Klaas (met de pet) niet doen op hun vrije dag.

Dan die van Mar10e:
"Trouwens, ze mogen in Den Haag niet doen waar ze zelf zin in hebben, want ze horen te luisteren naar het volk. Dat doen ze niet, ze doen gewoon waar ze zelf zin in hebben."
Bob, daar kan je wel zeggen dat het 'allemaal niet klopt' en dat het nergens op gebaseerd is. Maar kijk nu eens naar de recente zaak van PVV'er Lucassen.
Uit een onderzoek onder PVV'ers bleek dat bijna 80% Lucassen weg wilde hebben (om wat voor reden dan ook). En wat doet hij? Puur om zijn positie (en die van de regering. Let wel; PVV zit niet in de regering!) te behouden houdt hij meneer Lucassen toch op zijn plaats.

In theorie is het heel mooi, de directe invloed van de burger. Maar die is er in praktijk eigenlijk bijna niet. Den Haag dopt wel degelijk zijn eigen boontjes als dat hen het meest oplevert.

Graag reactie hierop om de discussie een beetje op niveau te houden. Op welk niveau Mar10e 'functioneert' maakt volgens mij niet uit. Het is niet zo dat alleen hoog- of lageropgeleiden mogen debatteren over de politiek. Open staan voor andere meningen is ook een kunst!

En die '200% bullshit' trouwens, ben je daar al op terug gekomen? Want daar heb ik geen reactie meer op gezien sinds mijn vorige post...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door Charly1975 »

Het op de vrouw of man spelen tijdens een discussie haalt de gehele geloofwaardigheid van de poster onderuit. Dus mensen als je wilt discussiëren ga dan geen beledigingen of zinspelingen op iemands gemoedstoestand of iets dergelijks hanteren. Een discussie is een welles-nietes spelletje voor volwassenen en aangezien de mensen die op deze post reageren allen volwassen zijn lijkt het me ook niet meer dan normaal dat men op een volwassen manier met elkaar om kan gaan.

Bij deze dus een hulde aan Jan Klaassen die m.i. op een correcte manier de discussie probeert te leiden.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Akkoord PVV, CDA en VVD

Bericht door 779 »

Moet ik nou gvd iedereen gaan uitleggen hoe de politiek werkt... Als je je stem geeft bij de verkiezingen op een persoon, en dus aan die partij, dan vertegenwoordigd die persoon het volk namens alle mensen die op hem gestemd hebben. Natuurlijk moeten er dan bij standpunten (flink) wat water bij de wijn gedaan worden, want het is nog nooit voorgekomen dat alle stemgerechtigden van Nederland op één persoon en dus partij tegelijkertijd hebben gestemd. Door dat water bij de wijn doen, hoop je zoveel mogelijk wensen van de mensen te vervullen.

De slogan "verbeter de wereld begin bij jezelf" is nooit bedoeld om radicale verbeteringen door te voeren, maar meer zoiets als een omaatje helpen de weg over te steken (zonder haar portemonnee te rippen) of je batterijen in te leveren bij een inleverpunt. Kleinschalige verbeteringen x 16.5 miljoen maakt wel een difference...

En als 80% van de PVV stemmers die kerel weg wilde hebben, dan heeft het volk daar weinig over te zeggen. Ze kunnen druk uitoefenen, maar de partijtop van de PVV, in dit ondemocratische geval alleen Geert zelf, heeft daar de beslissing over.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Ben het zat om onzinnige argumenten over politiek uit te leggen aan morons, omdat niemand zich erin wil verdiepen maar wel wil blijven schreeuwen tegen Den-Haag. Ze zeggen altijd: Als je wat wil veranderen, moetje zelf maar in de politiek gaan. Dus ga jullie gang.

779
Plaats reactie