Foto's duitse wapens in huidige oorlogen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Wat is "checkers"?

Gezien, maar geen bewijs. Bedoel ik niet lullig, maar ik had vroeger een man in mijn buurt wonen die "zeker weten" een ufo gezien had. Maar geen bewijs
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Effekes terugkomend op de foto's op pagina 1;
De foto's komen uit Somalie/Ethiopie. Aangezien die voorheen onder Italiaanse invloed stond vindt ge daar veel Italiaans wapentuig, ook uit de laatste wereldoorlog. Het machinepistool dat ge achter de MP44 ziet is een Beretta MP38, (zonder magazijn)
Ik heb daar veel oud Italiaans wapentuig gezien, voornamelijk Beretta MPi's en pistolen, maar ook oorlogse Carcano-geweren, en alles als nieuw.

De krijgsheren gaven daar liever hun geld aan uit dan aan eten voor hun eigen lui. En daar kunt ge toch moeilijk Bush de schuld van geven.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Een M14 is toch geen Duits wapen? :?
(Hint: zie topictitel het gaat om Duitse wapens in huidige oorlogen.)

Overigens wel een mooie foto.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Brian, wat heb jij met Konstantin Hierl ?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Die andere Timo schreef:Brian, wat heb jij met Konstantin Hierl ?
Daar ben ik op verlieft :D nee mijn intresse is de arbeitsdienst ! vandaar

@Sjoerd idd..maar ik vond het nogal onodig om een nieuw topic te starten
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Re: Foto's duitse wapens in huidige oorlogen

Bericht door de ernstige man »

Sorry voor de mega-trage reactie maar ik kon het niet laten :P
Brianlinden schreef:Zoals ik reeds zei dus: als ze dat allemaal verkopen (MP44 e.d.) zullen ze wel een spaarcentje overhouden om aan verbeterde landbouw te doen, das dus een dubbele oplossing: Wapens weg, betere landbouw => minder oorlog.
En misschien willen ze wel een percentje van de prijs afdoen voor ons westerlingen, in ruil voor voedselhulp :)
je zegt hier dat ze er dan wel een "percentje" van de prijs afdoen, maar eigenlijk is het al heel goedkoop! Maar de westerlingen die zorgen dat het heel duur wordt om te kopen in het westen door megahoge invoerkosten te heffen zodat dure bedrijven in het eigen land kunnen concureren met de goedkope spullen daar...
Oftewel
De rijken rijk houden en de armen armer maken...

:oops: nogmaals excuses voor mijn traaaaaaaaaaaaaage reactie
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Foto's duitse wapens in huidige oorlogen

Bericht door Peter M »

de ernstige man schreef:Sorry voor de mega-trage reactie maar ik kon het niet laten :P
Brianlinden schreef:Zoals ik reeds zei dus: als ze dat allemaal verkopen (MP44 e.d.) zullen ze wel een spaarcentje overhouden om aan verbeterde landbouw te doen, das dus een dubbele oplossing: Wapens weg, betere landbouw => minder oorlog.
En misschien willen ze wel een percentje van de prijs afdoen voor ons westerlingen, in ruil voor voedselhulp :)
je zegt hier dat ze er dan wel een "percentje" van de prijs afdoen, maar eigenlijk is het al heel goedkoop! Maar de westerlingen die zorgen dat het heel duur wordt om te kopen in het westen door megahoge invoerkosten te heffen zodat dure bedrijven in het eigen land kunnen concureren met de goedkope spullen daar...
Oftewel
De rijken rijk houden en de armen armer maken...
Ik weet niet wat jij onder goedkoop verstaat, maar een MP44 vind ik duur, en mijn stelling gaat natuurlijk alleen op als we die mensen een eerlijke prijs betalen voor die wapens.
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ohwww.. op die manier ik dacht dat je bedoelde dat ze een percentje van de prijs van grondstoffen/fruit enz.. die ze verkopen aan het westen afdeden.....haha.....traag&fout begrepen :P
Ja het klopt natuurlijk wel zoals jij het bedoelde en niet zoals ik met mijn warrige hoofd dacht dat jij het bedoelde
sorry
sorry
sorry!!
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Allen daarheen en ontwapenen maar :) stel nu dat je deze wapens voor een spotprijsje kankopen dan koop ik me direct een vliegticet
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Plaats reactie