op zoek naar naam verzetsman in Antwerpen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
smallenburg2
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010, 23:19

op zoek naar naam verzetsman in Antwerpen

Bericht door smallenburg2 »

Geen idee nog hoe dit werkt maar dit is wat ik zoek;
In 1990 heb ik een zeeuwse tweemast klipper gerestaureerd. Het scheepje is gebouwd rond 1907. Het zou vanaf 1935 in het bezit zijn geweest van een Antwerpse directeur van een kogellagerfabriek.[/b] Het scheepje (16 meter lang) heette toen de "sea Ranger" Het verhaal gaat dat hij, in de beginjaren van de oorlog, onderduikers / britse piloten buitengaats hielp en dat na verraderswerk het scheepje tot zinken werd gebracht in 1943. Twee gaten in de boeg, net onder de waterlijn, doorsnede zo'n 4 cm en 15 cm uit elkaar ben ik persoonlijk tegengekomen bij de restauratie. ( de gaten zijn later dichtgeklonken met een plaat) Het scheepje heeft ( naar het schijnt) jarenlang met vloed onderwater en met eb half bovenwater gelegen aan de oever van de schelde. Jaren later is het geborgen en weer opgeknapt en heeft diverse eigenaren gekend. Wie kan mij verder helpen en achterhalen wie deze man geweest is. Zo goed als zeker heeft hij één of twee dochters gehad. Ik heb nog een foto dat hij met vrouw en twee ( ik denk 15 jarige) dochters aan boord van de "sea Ranger" in de Schelde poseerd. Of wie kan mij wat over dit schip vertellen. Het is in eigendom geweest van 1955 tot 1985 van Dirk en Dieuwer Dijkman.
mvg
J.Smallenburg
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: op zoek naar naam verzetsman in Antwerpen

Bericht door Proos »

Deze vraag uit "Over het forum" verplaatst naar "Algemene vragen".
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie