Is er iets rond woII thema te doen in overrijsel

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Is er iets rond woII thema te doen in overrijsel

Bericht door de ernstige man »

hi
Ik ga naar overrijssel deze vakantie en ik vroeg me af of er nog iets rond dat thema te doen is in overrijssel qua bezichtigingen (dan bedoel ik geen boring stuff, zoals musea, daar heb ik er al genoeg van gezien)?

Bij voorbaat dank :P

ernst
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

erm, monumenten? Volgens mij valt er niet zoveel te zien in overijssel. Ik heb op http://www.overijssel.nl gekeken, maar daar valt ook niet veel te vinden.

Hoek van Holland daarentegen... :D :cheer:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Re: Is er iets rond woII thema te doen in overrijsel

Bericht door Bjorn »

de ernstige man schreef:hi
(dan bedoel ik geen boring stuff, zoals musea,
Als jij musea ''boring stuff'' vindt, vraag ik me af wat jij wel leuk vindt.... :?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Is er iets rond woII thema te doen in overrijsel

Bericht door Peter M »

de ernstige man schreef:hi
(dan bedoel ik geen boring stuff, zoals musea,
Hoop je dan op groepjes Duitsers die nog niet weten van de capitulatie en gewoon blijven doorvechten?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Overrijssel, is dat in de buurt van Lille? Of bedoel je Overijsel? Maar goed, je denkt blijkbaar dat alle musea hetzelfde zijn dus probeer je de geschiedenis van een streek op een andere manier te ontdekken. Wat heb je in gedachten? Bijster fanatiek is er zowel aan het begin als aan het einde van de oorlog niet gevochten in die provincie. Er waren wat kleinere kampen bv. in de buurt van Staphorst en daarvoor staan er enkele bordjes om dit te gedenken. Maar erg veel is het niet.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Re: Is er iets rond woII thema te doen in overrijsel

Bericht door de ernstige man »

antwerpx schreef:
de ernstige man schreef:hi
(dan bedoel ik geen boring stuff, zoals musea,
Hoop je dan op groepjes Duitsers die nog niet weten van de capitulatie en gewoon blijven doorvechten?
Ja bijvoorbeeld!!
nee
ik bedoel geen standaard musea... niet met onderwerp WO2 maar met onderwerp bijv. wat betekende de wo2 voor Ovrijsselaars of WO2 in overrijssel. Niet over de wo2 maar over wo2 in die streek, en ik dacht... misschien is er hier iemand een keer in overijssel geweest en kende hij/zij een leuk museum. Ik bedoel inderdaad (zoals die andere timo al voorstelde) ook zoiets als kampen of gedenk-plaatsen. Dat soort dingen.


Ik had zoals altijd net iets specifieker en genuanceerder moeten zijn :P
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Hehehhe :) , ''standaard-musea''...? :? :D
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Re: Is er iets rond woII thema te doen in overrijsel

Bericht door LKP »

antwerpx schreef:
de ernstige man schreef:hi
(dan bedoel ik geen boring stuff, zoals musea,
Hoop je dan op groepjes Duitsers die nog niet weten van de capitulatie en gewoon blijven doorvechten?


_/-\o- _/-\o_
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

In de binnenlanden van Overijssel zijn tot in jaren zestig verwilderde Duitsers aangetroffen die niet wisten dat de oorlog afgelopen was. Er lastig als je rustig loopt te klootschieten en dan plotseling zo'n snuiter voor z'n kop gooit. Dan is meteen je worp verpest ;)
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Op http://www.oorlogsmusea.nl vind je de 5 bezienswaardigheden/musea in Overijssel.

Directe link: http://www.oorlogsmusea.nl/musea_shw_pr ... rovincie=4

Prettige vakantie!
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

@KevinP: Bedankt man! ik kon nix vinden... dit bewijst dat er in Overrijssel inderdaad niet zooooveel gebeurd is... toch bedankt
@Die andere Timo: Het probleem is natuurlijk dat Overijssel zo inmens groot is waardoor het lastig is om aan iedereen te vertellen dat de oorlog voorbij is:P Heb jij nooit last van die vervelende duitsers-die-niet-weten-dat-de-oorlog-voorbij-is? Ik wel, laatst nog, er vloog opeens een stielhandgranate tegen mijn hoofd aan, gelukkig werkte hij niet meer! fieuw!!
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

de ernstige man schreef:@KevinP: Bedankt man! ik kon nix vinden... dit bewijst dat er in Overrijssel inderdaad niet zooooveel gebeurd is... toch bedankt
@Die andere Timo: Het probleem is natuurlijk dat Overijssel zo inmens groot is waardoor het lastig is om aan iedereen te vertellen dat de oorlog voorbij is:P Heb jij nooit last van die vervelende duitsers-die-niet-weten-dat-de-oorlog-voorbij-is? Ik wel, laatst nog, er vloog opeens een stielhandgranate tegen mijn hoofd aan, gelukkig werkte hij niet meer! fieuw!!
het was je broer met een oversized dinky toy :shock:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

:lol:
Starting up again
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

of Hinkel :lol:
Gebruikersavatar
barry
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 apr 2004, 19:45
Contacteer:

Bericht door barry »

ironmarc schreef:of Hinkel :lol:
Hinkel ???
Van "HINKEL, HINKEL, BIST DU ES" ???
-F.U.B.A.R-
Plaats reactie