Journalisten aangeklaagd door oud-SS’er

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
gardefuselier
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 dec 2010, 15:38
Locatie: huizen

Journalisten aangeklaagd door oud-SS’er

Bericht door gardefuselier »

TROS-verslaggevers Jelle Visser van EenVandaag wordt samen met collega Jan Ponsen aangeklaagd door de voormalige Nederlandse SS’er Heinrich Boere. De twee journalisten worden vandaag verhoord door de Amsterdamse politie. “Op verzoek van de in Duitsland wonende oorlogsmisdadiger Heinrich Boere. De aanklacht luidt ’schending van de vertrouwelijkheid van het woord’, een vergrijp waar volgens paragraaf 201 maximaal drie jaar cel voor staat”, zegt Visser. “Het Duitse openbaar ministerie heeft een officieel verzoek om rechtshulp ingediend.” Ponsen en Visser filmden Boere in 2009 met een verborgen camera in een bejaardenhuis in het Duitse Eschweiler voor de actualiteitenrubriek EenVandaag. De oorlogsmisdadiger klaagde bij de Nederlandse Raad voor de Journalistiek over de operatie, maar deze oordeelde dat Boeres privacy ‘niet onevenredig is aangetast’ en dat EenVandaag ‘niet journalistiek ontoelaatbaar heeft gehandeld’.

Ik hoop dat nederland deze landverrader dus niet serieus neemt :frownno: :frownno:
'Ik beloof een trouw Fuselier te zijn, leve het Regiment!
Kisten moeten schijnen als een honde*** in de maneschijn.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Journalisten aangeklaagd door oud-SS’er

Bericht door Jan Klaassen »

De omgedraaide wereld. Als 'ie nu ook zo'n vent is om dan hier in Amsterdam de hoorzitting bij te wonen, dan kunnen we erover spreken. Dan zit 'm zelf aan 't eind van de dag in de bak.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
prottekken
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 nov 2010, 07:53
Locatie: vlaanderen

Re: Journalisten aangeklaagd door oud-SS’er

Bericht door prottekken »

rustig blijven !!!
Wel niet netjes om een intervieuw zonder samenspraak te filmen , want dit is gebeurt met die verborgen camera.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Journalisten aangeklaagd door oud-SS’er

Bericht door Jan Klaassen »

O maar dat was rustig hoor ^^
Maar het is een beetje een vreemde toestand... De 'niet zo nette' oud-ss'er (ter dood veroordeelde) wordt op een 'niet zo nette' manier gefilmd met verborgen camera. Hadden ze misschien beter niet kunnen doen, klopt. Maar om gehoor te geven aan zijn oproep deze mensen te vervolgen vind ik dan weer net te ver gaan. Precies wat ik zeg; als de persoon in kwestie dan ook naar Nederland zou komen om de processen bij te wonen, dan kan het natuurlijk wel ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jantje beton
Lid
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 sep 2008, 12:10

Re: Journalisten aangeklaagd door oud-SS’er

Bericht door jantje beton »

Jan Klaassen schreef:O maar dat was rustig hoor ^^
Maar het is een beetje een vreemde toestand... De 'niet zo nette' oud-ss'er (ter dood veroordeelde) wordt op een 'niet zo nette' manier gefilmd met verborgen camera. Hadden ze misschien beter niet kunnen doen, klopt. Maar om gehoor te geven aan zijn oproep deze mensen te vervolgen vind ik dan weer net te ver gaan. Precies wat ik zeg; als de persoon in kwestie dan ook naar Nederland zou komen om de processen bij te wonen, dan kan het natuurlijk wel ;)
wel met een hoop media sensatie een ss""er aanklagen maar geen begrip hebben voor de nederlandse oorlogsmisdaden in nederlands indie tijdens de politieonele acties .
als de indonesische regering opheldering vraagt over een moord op 700 inwonwers in een dorp op oost java ( door de nederlandse mariniers ) zegt maxim verhagen ( toen minister van buitenlanse zaken ) dat is verjaard!!!!!!!!!

dames en heren NEDERLAND HEEFT BOTER OP ZIJN HOOFD !!!
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Journalisten aangeklaagd door oud-SS’er

Bericht door Stefan »

En jij een ban aan je broek.

Gesloten.
Gesloten