Irriterend

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Irriterend

Bericht door Bjorn »

Telkens tref ik op Marktplaats steeds weer van deze advertenties aan:
N.v.t.
Beschrijving: ik ben een jongen van 12 jaar en wil graag spullen gaan verzamelen van de tweedewereldoorlog!
dusss:

heeft er iemand toevallig nog spulletjes van de tweedewereldoorlog, en er niks meer mee doet, en ze kwijt wil??
ik wil ze graag hebben.

ik wil er een klein beetje voor betalen maar het liefst gratis!
groetjes Dennis
Het lijkt wel een plaag! Het lijkt wel of er steeds meer van deze advertenties komen! Ik heb niets tegen net beginnende verzamelaars, maar ik denk toch wel dat, als je een beetje de prijzen ziet, je niet moet zeggen van: ''ik wil er een klein beetje voor betalen maar het liefst gratis''
Op het Internet werken dit soort advertenties toch niet! Er is geen hond die hier naar kijkt! Of op reageert!

Wat vinden jullie hier van?

(Dit is geen ''aanval'' op beginnende verzamelaars, helemaal niet, iedereen is klein begonnen, maar dit soort advertenties irriteren me wel!)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

dit komt tegenwoordig steeds meer voor ja, wat ik persoonlijk heel irriterend vind! Als ze willen verzamelen, moeten ze bereid zijn om er geld voor uit te geven!
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Ik vind het irriterend die lui die veel te hoge prijse vragen voor vaak minder spul
dat zo iemand van 12 jaar het op deze wijze probeer .....
ach..............
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

UItstekende poging van een beginnend verzamelaar. Ik hoop dat hij er succes mee heeft en zo aan het werkelijk verzamelen slaat.
We zijn immers allemaal ergens begonnen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

maar vind je het niet irriterend dat je dat tegenwoordig constant ziet?
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Er is een topic geweest waarin werd gevraagd om zo'n jongen te steunen :)
Zelf zou ik het niet doen (zoiets op marktplaats zetten, of er op reageren) maar ja, het is allemaal erg onschuldig en er zijn voor mij ook dingen in de verzamelwereld die me veel meer irriteren dan zoiets.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik kan dit totaal niet irriterend vinden. Iemand van 12 jaar die zo aan een verzameling begint. Er zijn honderden die zo beginnen met postzegels, met sigarenbandjes enzovoorts enzovoorts. Ik zou hem inderdaad ook niets toezenden, maar om me er aan te irriteren?

Nee hoor dan ben ik het met Tim eens dat er wel zaken zijn waar ik me meer aan kan irriteren, zoals mensen die een item alleen maar op een veilingsite zetten om er zo veel mogelijk geld aan te verdienen. Volkomen legaal en formeel niets mis mee, maar daar irriteer ik me meer aan.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Re: Irriterend

Bericht door Glenn Janssens »

BjornSpiN schreef: Wat vinden jullie hier van?
Mij stoort dat in het geheel niet.
Ik wens die jongen veel succes ermee.
Hetgeen me wel stoort is wat Anzac hier ook aanhaalde en dat is dat mensen belachelijk hoge prijzen vragen voor gewoon spul omdat er een adelaar of hakenkruis opstaat oid.
Niet alles wat blinkt is goud,maar velen denken van wel in dit verzamelwereldje.

Adrian.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Re: Irriterend

Bericht door ironmarc »

Adrian schreef:
BjornSpiN schreef: Wat vinden jullie hier van?
Mij stoort dat in het geheel niet.
Ik wens die jongen veel succes ermee.
Hetgeen me wel stoort is wat Anzac hier ook aanhaalde en dat is dat mensen belachelijk hoge prijzen vragen voor gewoon spul omdat er een adelaar of hakenkruis opstaat oid.
Niet alles wat blinkt is goud,maar velen denken van wel in dit verzamelwereldje.

Adrian.
Ben het met jullie eens!
Hij kan het altijd proberen, ik denk niet dat ie veel reacties zal krijgen maar je moet toch ergens beginnen
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ja, daar hebben jullie gelijk in.

Maarja, hij zegt in zijn advertentie dat hij er maar een klein beetje voor wil betalen, en het het liefst gratis wil hebben...in hoeverre kun je dat dan serieus nemen?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

tja veel succes ermee. misschien lukt t.
me eraan iriteren doe ik niet. ik kijk trouwens toch nauwelijks naar "gezocht" advertenties...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja dat is ook wel zo, Wo2 spul kost nu eenmaal geld, maar aan de andere kant, the kid is 12, krijgt misschien 5 Euro zakgeld per week...snap wel waarom hij niet veel geld kan uitbesteden
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik ben het ook met Adrian eens! Maar die mensen moeten wel beseffen dat wat ze gaan verzamelen een grote historische waarde heeft en daarom erg goed bewaard moet blijven! Ook moeten ze weten dat het verzamelen van WO2 spullen nu eenmaal geld kost, in Nederland is niks meer gratis. Ik zou als ik hem was eerst referentieboeken kopen en gewoon is rond kijken wat de prijzen zijn.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

ironmarc schreef:ja dat is ook wel zo, Wo2 spul kost nu eenmaal geld, maar aan de andere kant, the kid is 12, krijgt misschien 5 Euro zakgeld per week...snap wel waarom hij niet veel geld kan uitbesteden
Ik was ook rond de 12/13 toen ik begon met verzamelen,en toen had ik ook alles uit eigen zak moeten betalen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

robin.h schreef:
ironmarc schreef:ja dat is ook wel zo, Wo2 spul kost nu eenmaal geld, maar aan de andere kant, the kid is 12, krijgt misschien 5 Euro zakgeld per week...snap wel waarom hij niet veel geld kan uitbesteden
Ik was ook rond de 12/13 toen ik begon met verzamelen,en toen had ik ook alles uit eigen zak moeten betalen.
Ja maar jij zal wel zo'n rijkelui's zoontje zijn geweest dan :P :lol:
Nee hoor grapje, ik snap wat je bedoelt, moest ik ook maar hij probeert het teminste wel..
wie weet brengt de sint hem wel wat op 5 December :lol:
Plaats reactie