Hitler blijft mensen trekken

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Hitler blijft mensen trekken

Bericht door Helmbrug »

Een controversiële tentoonstelling over de persoonlijkheidscultus rond de Duitse dictator Adolf Hitler (1889-1945) in de Duitse hoofdstad Berlijn wordt wegens succes verlengd. De expositie trok sinds de opening in oktober al 170.000 bezoekers, aldus de organisatoren.

De tentoonstelling 'Hitler und die Deutschen' zou op 6 februari eindigen, maar bezoekers krijgen nu tot 27 februari de tijd om een kijkje te nemen.

De expositie toont borstbeelden van Hitler en bijna zeshonderd andere voorwerpen uit de nazitijd. Ook zijn vierhonderd foto's te zien. Thema is vooral hoe dictator Adolf Hitler op de loyaliteit van de Duitsers kon bouwen.

Voor de tentoonstelling begon, kregen de organisatoren kritiek te verduren. Veel mensen waren bang dat de tentoongestelde nazirelikwieën sympathisanten van het Derde Rijk zouden aantrekken. Die angst lijkt tot nu toe ongegrond. (ANP)
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Hitler blijft mensen trekken

Bericht door david879 »

Mooie tentoonstelling!
stijntje127
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2011, 17:53

Re: Hitler blijft mensen trekken

Bericht door stijntje127 »

ik maak een werkstuk voor nederlans over nedereland in de tweede wereldoorlog
zou iemmand mij informatie kunnen geven over de bevrijding van Nederland

mvg stijn
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Hitler blijft mensen trekken

Bericht door koos24 »

http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=18&t=26694

Ik was er afgelopen december.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie