Major Richard D. Winters overleden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Major Richard D. Winters overleden

Bericht door D_Dutch »

Susquehanna Valley Native Major Dick Winters Dies

"The Band of Brothers" Commander Dies At Age 92

SUSQUEHANNA VALLEY, Pa. -- Hershey native, Major Dick Winters, the World War two hero has died. News 8 has learned about his passing through a close family friend. Winters passed away January 2. He was laid to rest on Saturday, January 8. He had requested a private, unannounced funeral service. Winters grew up in Lancaster, attending Boys' High School and Franklin and Marshall College.

After graduating, and a few months before the attack on Pearl Harbor, Winters joined the army. Later, he commanded the group of World War II heroes known as "the band of brothers". The family says a public memorial service will be held at a later date. In three weeks, Major Dick Winters would have turned 93-years-old.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nick.Dracu
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 20 jun 2010, 19:52
Locatie: Torhout/ Belgie

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door Nick.Dracu »

En zo verdwijnt opnieuw een kleine stukje, met een grote betekenis, van die onzinnige oorlog.
RIP Major.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door Erik S. »

After graduating, and a few months before the attack on Pearl Harbor, Winters joined the army. Later, he commanded the group of World War II heroes known as "the band of brothers".

Heroes?
Elke week sterven er veteranen, en ik vind alle commotie die erover ontstaat een beetje veel gedoe. Ik bedoel, wanneer staat er hier eens een overlijdensbericht van "Jan Soldaat", laat staan een Duitser? Tevens vind ik dat we wat te lachoniek omgaan met het verkopen van Bidprentjes met verkoopleuzen als "Leuk bidprentje".
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door coco »

Ik ben het eens met wat Erik zegt, al neemt het niet weg dat deze man goede dingen gedaan heeft in de oorlog.
Overigens is dat geen reden om hem als held te zien of wat dan ook, want enige Nederlandse, Franse, Belse verzetstrijder of elke andere geallieerde militair is op zijn manier net zo belangrijk geweest!
Over die bid prentjes, volgens mij weten veel mensen niet eens wat de bedoeling/idee erachter is, en vinden ze het gewoon 'cool' om die dingen te hebben.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door S1991 »

R.I.P.

Eindelijk de rust die hij verdiende..
http://www.pennlive.com/midstate/index. ... rothe.html
"When people asked him if he was a hero, he liked to answer the way his World War II buddy, Mike Ranney, did.

“No,” Ranney said. “But I served in a company of heroes.” That became the tag line for the miniseries."
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door christiaan1989 »

Hij is ook in stilte begraven, wilde geen drukte op zijn begrafenis.
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door Jan Klaassen »

BoB of niet, het zijn allemaal heroes; laten we het daar maar op houden ;)

RIP!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Opgeheven account 4914

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door Opgeheven account 4914 »

R.I.P
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door Kugelblitz »

Erik S. schreef:After graduating, and a few months before the attack on Pearl Harbor, Winters joined the army. Later, he commanded the group of World War II heroes known as "the band of brothers".

Heroes?
Elke week sterven er veteranen, en ik vind alle commotie die erover ontstaat een beetje veel gedoe. Ik bedoel, wanneer staat er hier eens een overlijdensbericht van "Jan Soldaat", laat staan een Duitser? Tevens vind ik dat we wat te lachoniek omgaan met het verkopen van Bidprentjes met verkoopleuzen als "Leuk bidprentje".
Die gedachte kwam ook meteen bij mij op... Helaas zijn het meestal slechts diegenen die in het oog springen, die zichtbaar iets hebben betekend. Al die miljoenen die hun leven lieten worden vaak vergeten.
Uiteraard moet men verschil makken tussen belangrijke en minder belangrijke daden, maar toch krijg ik een naar gevoel van dergelijke berichten.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door micky »

Ik denk dat BoB voor veel mensen een inspiratie was en voor sommige zelfs de 'trigger' om zich meer te verdiepen in Wo2 of zelfs het te gaan verzamelen.
Deze man had een geweldig verhaal te vertellen toen hij thuiskwam na de oorlog, en niet alleen toen maar ook de serie die 55 jaar na de oorlog talloze inspireerden.
92 is een respectabele leeftijd voor deze man. Rust in Vrede Winters!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door johan willaert »

Benieuwd hoeveel door Winters gehandtekende foto's nu gaan te koop opduiken en hoeveel die zullen kosten??!!?? :?:
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door Kugelblitz »

johan willaert schreef:Benieuwd hoeveel door Winters gehandtekende foto's nu gaan te koop opduiken en hoeveel die zullen kosten??!!?? :?:
Haha, ik heb er nog eentje hier, via via van familie! Interesse? :wink:

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jaapvanleent
Lid
Berichten: 435
Lid geworden op: 28 dec 2010, 12:16
Locatie: Omstreeks R'dam

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door jaapvanleent »

Ach ja, hij was een goede leider en een bijzonder man (niet dat ik hem persoonlijk ken, natuurlijk niet...)
Moge hij en zijn verhaal nog lang voortleven en mensen aan het denken zetten.
Verder over die bidprenten; misschien zou iedereen die die dingen heeft op zoek moeten gaan naar familie/vrienden van die persoon...

Jaap
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
Gebruikersavatar
SgtArends
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 13 sep 2010, 21:29
Locatie: Rheden, (GLD)
Contacteer:

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door SgtArends »

Kugelblitz schreef:
johan willaert schreef:Benieuwd hoeveel door Winters gehandtekende foto's nu gaan te koop opduiken en hoeveel die zullen kosten??!!?? :?:
Haha, ik heb er nog eentje hier, via via van familie! Interesse? :wink:

Groet, Kugel! :mrgreen:
Mazzelaar ;)

R.I.P
-Winston Churchill; “If you are going through hell, keep going.”
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Major Richard D. Winters overleden

Bericht door johan willaert »

Kugelblitz schreef:
johan willaert schreef:Benieuwd hoeveel door Winters gehandtekende foto's nu gaan te koop opduiken en hoeveel die zullen kosten??!!?? :?:
Haha, ik heb er nog eentje hier, via via van familie! Interesse? :wink:
Ik niet, ik kreeg er zelf eentje van hem in 1994 in Hershey.... Lang voor de TV-serie...
Ik met die dringend eens gaan afstoffen, als ik'm vind...
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie