Ophef over reis langs Hitler-monumenten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Ophef over reis langs Hitler-monumenten

Bericht door Kugelblitz »

Waarom niet zo'n reis organiseren, prima toch? Ik zou er persoonlijk niet deel aan nemen, aangezien ik zelf wel ga als ik die plekken wil bezoeken... Denk niet dat het neo-nazi's aantrekt, die zijn ook niet achterlijk en weten donders goed dat dergelijke reizen een 'hot topic' zijn en streng gecontroleerd worden... Of het goed gaat lopen vraag ik me overigens nog af, niet alles dat met Hitler of de Tweede Wereldoorlog te maken heeft, levert veel geld op.

Daarnaast zijn neo-nazi's lang niet allemaal zo dom of typisch, zoals ze worden geschilderd. Zoals bij alle subculturen en -stromingen heb je verschillende niveau's. Degenen die je op tv ziet zwaaien met vlaggen en hakenkruizen op hun kleding zijn het uitschot van de samenlevening. Je hebt echter ook genoeg 'fatsoenlijke' mensen en zelfs academici en professoren die neo-nazi's zijn. Die weten echt wel wat ze wel of niet moeten doen en lopen er ook niet altijd mee te koop...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jaapvanleent
Lid
Berichten: 435
Lid geworden op: 28 dec 2010, 12:16
Locatie: Omstreeks R'dam

Re: Ophef over reis langs Hitler-monumenten

Bericht door jaapvanleent »

Hitler was niet dom, neo-nazi's hebben soortgelijke/dezelfde ideeën, dus waarom zouden zij per se dom zijn?
Hitler was eerder doorgeslagen in zijn vreemde gedachtegang...
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Ophef over reis langs Hitler-monumenten

Bericht door Kugelblitz »

jaapvanleent schreef:Hitler was niet dom, neo-nazi's hebben soortgelijke/dezelfde ideeën, dus waarom zouden zij per se dom zijn?
Hitler was eerder doorgeslagen in zijn vreemde gedachtegang...
Die vergelijking vind ik dan weer wat uit de lucht gegrepen, want wat heeft het IQ te maken met de ideëen die iemand erop nahoudt? Dat bepaalde mensen de ideologie van het Derde Rijk nastreven, betekent niet dat ze daarom even slim of dom zijn als diegenen die dat hebben bedacht, destijds.

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat je slechts de lage bevolkingslagen ziet, die ermee te koop lopen en met vlaggen zwaaien, terwijl neo-nazisme natuurlijk in alle bevolkingslagen voorkomt, hetzij in mindere mate...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jaapvanleent
Lid
Berichten: 435
Lid geworden op: 28 dec 2010, 12:16
Locatie: Omstreeks R'dam

Re: Ophef over reis langs Hitler-monumenten

Bericht door jaapvanleent »

IQ en volgzaamheid hebben zeker een verband met elkaar.

maar met wat je daaronder zegt ben ik het wel eens hoor :)
toch denk ik dat in de slimmere kringen (de mensen die heel goed doorhebben wat voor verschrikkelijke dingen er gedaan zijn) toch minder neo-nazi's voorkomen.

maar back on topic lijkt me eigenlijk een beter idee :idea:
Als je denkt dat je alles weet, is dit onjuist
Zonder de mensheid zou er nooit een god zijn
Met de mensheid zou god nooit geaccepteerd worden
Bestaat god nu? (voor meer info of leuke gesprekken; PM!)
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Re: Ophef over reis langs Hitler-monumenten

Bericht door Sgt. Gallée »

De reactie van de bovengenoemde historicus is kortzichtig. Niks nieuws onder de zon. 'Pelgrimstochten' voor neo-nazi's bestaan al langer als vandaag.
Wat betreft: ''Neo-nazi's gaan de reis kopieeren''. Via wikipedia kan men in 15 minuten een 'pelgrimstocht' in elkaar draaien. Daar hoef je geen genie voor te zijn.
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Plaats reactie