regeringsonderhandelingen België

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

regeringsonderhandelingen België

Bericht door jurgen »

Misschien interessant om hier nog eens een topic te openen.

De preformatie lijkt nu definitief mislukt, ook het laatste voorstel van Di Rupo was onvoldoende. Wat nu?

Tevens meteen een artikel uit De Tijd over de plannen die Di Rupo en het koninklijk paleis hadden gesmeet, wat een gangsterpraktijken alweer.

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_ec ... .art?ckc=1

Verbazend dat zoiets dan niet in de journaals komt...
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door LordChaos »

En dan koning Albert die het ontslag van Di Rupo weigert.. Dat zo iemand daar over beslist, toen was al lang duidelijk dat de onderhandelingen vast zaten. :roll:
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door sniper snoop »

Ik heb al eens het gevoel dat de koning het meer dan zat is! En ik respecteer de konings weigering! Di Rupo moest maar niet deelnemen aan de verkiezing. Trouwens, de koning wil ongetwijfeld een nieuwe regering en wilt zeker en alvast niet opnieuw een ontslag te aanvaarden om vervomlgens nog eens een paar duizenden euro's uit te geven aan een stome verkiezing die ik liever niet bezoek (want ik ben het zelf beu, samen met nog duizenden Belgen)!.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door 779 »

In Nederland is het niet veel beter haha :lol:

779
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door jurgen »

sniper snoop schreef:Ik heb al eens het gevoel dat de koning het meer dan zat is! En ik respecteer de konings weigering! Di Rupo moest maar niet deelnemen aan de verkiezing. Trouwens, de koning wil ongetwijfeld een nieuwe regering en wilt zeker en alvast niet opnieuw een ontslag te aanvaarden om vervomlgens nog eens een paar duizenden euro's uit te geven aan een stome verkiezing die ik liever niet bezoek (want ik ben het zelf beu, samen met nog duizenden Belgen)!.
Duizenden euro's, waar begin jij over? Het gaat hier over bedragen die een normaal mens niet kan uitspreken.
De francophonen willen IEDER jaar 500 miljoen euro extra voor Brussel (terwijl er eigenlijk bespaard moet worden) en dit in ruil omdat de Vlamingen BHV willen splitsen, wat grondwettelijk geregeld is dat dit moet gebeuren, daar zijn eigenlijk geen eisen aan te stellen. Sterker nog, zonder de splitsing van BHV mochten er geen verkiezingen komen, het was geregeld dat voor 24 juni 2007 BHV gesplitst moest zijn.
Wat doet Verhofstadt? Hij regelt verkiezingen op 10 juni 2007, yes, daar zijn we vanaf. Maar dat lukkte niet, verdorie toch, dan na 3 jaar sukkelen en vallende regeringen die niet goed in mekaar steken opnieuw verkiezingen. Maar deze keer zijn er geen vuile trukken uit te halen, de verkiezingen zijn ongrondwettelijk omdat BHV niet gesplitst is, maar ook daar weet men een mouw aan te passen door simpelweg na de verkiezingsdag te verkondigen dat het parlement beslist dat de verkiezingen wel degelijk grondwettelijk zijn. En ik die dacht dit zoiets alleen in Afrika mogelijk is?!

Ik ben ontzettend trots op De Wever dat hij de eerste Vlaamse politicus is die zich niet bij het minste een kloot laat aftrekken omdat hij zonodig een ministerpostje wilt, en bijgevolg, de hele Vlaamse bevolking in de kou laat staan. Eindelijk een politicus die doet wat hij zegt, niét zomaar toegeven en met halve akkoorden, die wederom enkel voor de Franstaligen goed zijn, terug naar huis keren.
Van een vodje papier gesproken...
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door sniper snoop »

jurgen schreef:
sniper snoop schreef:Ik heb al eens het gevoel dat de koning het meer dan zat is! En ik respecteer de konings weigering! Di Rupo moest maar niet deelnemen aan de verkiezing. Trouwens, de koning wil ongetwijfeld een nieuwe regering en wilt zeker en alvast niet opnieuw een ontslag te aanvaarden om vervomlgens nog eens een paar duizenden euro's uit te geven aan een stome verkiezing die ik liever niet bezoek (want ik ben het zelf beu, samen met nog duizenden Belgen)!.
Duizenden euro's, waar begin jij over? Het gaat hier over bedragen die een normaal mens niet kan uitspreken.
De francophonen willen IEDER jaar 500 miljoen euro extra voor Brussel (terwijl er eigenlijk bespaard moet worden) en dit in ruil omdat de Vlamingen BHV willen splitsen, wat grondwettelijk geregeld is dat dit moet gebeuren, daar zijn eigenlijk geen eisen aan te stellen. Sterker nog, zonder de splitsing van BHV mochten er geen verkiezingen komen, het was geregeld dat voor 24 juni 2007 BHV gesplitst moest zijn.
Wat doet Verhofstadt? Hij regelt verkiezingen op 10 juni 2007, yes, daar zijn we vanaf. Maar dat lukkte niet, verdorie toch, dan na 3 jaar sukkelen en vallende regeringen die niet goed in mekaar steken opnieuw verkiezingen. Maar deze keer zijn er geen vuile trukken uit te halen, de verkiezingen zijn ongrondwettelijk omdat BHV niet gesplitst is, maar ook daar weet men een mouw aan te passen door simpelweg na de verkiezingsdag te verkondigen dat het parlement beslist dat de verkiezingen wel degelijk grondwettelijk zijn. En ik die dacht dit zoiets alleen in Afrika mogelijk is?!

Ik ben ontzettend trots op De Wever dat hij de eerste Vlaamse politicus is die zich niet bij het minste een kloot laat aftrekken omdat hij zonodig een ministerpostje wilt, en bijgevolg, de hele Vlaamse bevolking in de kou laat staan. Eindelijk een politicus die doet wat hij zegt, niét zomaar toegeven en met halve akkoorden, die wederom enkel voor de Franstaligen goed zijn, terug naar huis keren.
Van een vodje papier gesproken...
Ik heb het niet over al die ander gedoe, maar over het weigeren van het ontslag. Ontslag = nieuwe verkiezing = duizenden euro kosten (enkel voor de verkiezing). Wat jij zegt klopt, maar daarover zal ik dan ook niet beginnen omdat politiek mij geen r**/ kan schelen. BHV is voor hen een zeer belangrijk punt. Voor mij staat dit compleet onderaan en de economie compleet bovenaan. Ik heb geen idee hoeveel jaren BHV nog zal aanslepen, maar de burger word het beu.....is het al beu. En geloof mij, er zijn nu al acties die soms brutaal uitlopen. Dit zal nog ergeren. Nu zal je zeggen: waarom begin je eraan als politiek je niks kan schelen? Ik denk aan degene die in mijn achterzak zit.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door jurgen »

Nieuwe verkiezingen zullen niets veranderen hoor. Het kan alleen de tegenstellingen nog vergroten, want de NVA blijft even groot, of wordt misschien zelfs nog wat groter omdat men eindelijk eens voet bij stuk houdt en niet meteen zijn ziel en zijn kiezers verkoopt. Ze (de koning of de Franstalige partijen) zullen nog wel iets anders verzinnen om de impasse te doorbreken. Als dat wederom niet lukt, en ze weigeren akkoord te gaan met de voorstellen van NVA en CD&V dan weet ik ook niet hoe het verder moet, en ik denk dat niemand dat weet.

De economie is niet los te zien van het communautaire. Zonder oplossingen voor de communautaire tegenstellingen (want dat zijn het, de Walen en Vlamingen willen fundamenteel andere dingen) is de economie niet aan te pakken. En niet alleen de economie, op praktisch alle punten verschillen de Vlaamse en Waalse regeringsnota's. BHV op zich is gewoon ondemocratisch tegenover de Vlaamse kiezer, omdat Walen op Waalse partijen kunnen stemmen in Vlaanderen, maar Vlamingen andersoms kunnen dat niet. Verder heeft het met economie niets te maken maar het hangt er wel mee samen omdat op die manier de Brusselse randgemeenten verfransen.

Om je laatste zinnetje als conclusie te nemen; degene die in uw achterzak zit zijn de Franstaligen die altijd maar meer geld willen, en doorgetrokken ook de modale onbetrouwbare Vlaamse politieker die altijd maar toegeeft om minister (of wat dan ook) te mogen worden. :/ Zielig land dit.
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door SS collector »

Ik zou ook rapper naar de economie kijken maar politiek vind ik ook belangrijk maar zoals het er nu uit ziet zou een beetje Dictatuur niet zo slecht zijn seg die verkiezingen etc halen geen bal uit :/ dat ze dan maar even een Politiestaat van België maken die economische problemen oplossen prioriteit 1 en daarna terug overschakelen naar verkiezingen voor een regeringen
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door jurgen »

We zijn voor de 10de keer terug bij af, het kan weeral verbazen.

Terug verkiezingen? http://forum.politics.be/showthread.php?t=149955
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door Jan Klaassen »

Awel; we kunnen er hier in Nederland wat van, maar in Belgie zijn ze volgens mij meer bezig met het Guiness Book of Records ^^
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
jeffkeeuh
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2011, 18:21

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door jeffkeeuh »

ik zelf als belg zijnde denk er heel simpel over
vroeger was er nog politiek voor het volk, nu het is politiek in hun eigen belang en voornamelijk voor de partij en voor hun bankrekening aan te vullen
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door LEO »

Het probleem met België is dat er teveel politieke partijen zijn die ieder voor zich de beste postjes willen bemachtigen. Overheidsdiensten waar geld te rapen valt zijn het doel. Financieen, defensie, openbare werken en spoorwegen, luchtvaart en post. Wie dit onder zijn bewind krijgt zit gebeiteld. Politiekers hanteren de slogan " Verdeel en Heers".

Tweede probleem is het koningshuis zelve. Het is verouderd conservatief, het is geboren francofoon, het is aarts-katholiek. Het vertegenwoordigd de Belgische bevolking niet.

Door het aanhoudende treuzelen van de politiek en de onmacht van het koninghuis hoor je steeds meer stemmen opgaan voor een dictatuur. Maar ook dit kan niet ! Er is geen sterke man in België die zoiets kan doordrukken. Alhoewel vier jaar dictatuur en politiestaat de modale burger juist van pas zou komen. Alleen al om de veiligheid op straat te waarborgen. Maar nu begin ik te dromen...... :?
Gebruikersavatar
jeffkeeuh
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2011, 18:21

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door jeffkeeuh »

dat er meerdere politieke partijen zijn is natuurlijk goed maar er zijn er inderdaad veel te veel
ze zouden ook gewoon weg al die overbodige ambtenaarsbanen etc kunnen schrappen dan maakt dat alles al automatisch minder moeilijk.

het koningshuis is inderdaad veel te oud, of passer op zen mooi brussels.

en hopelijk gaat er geen revolutie komen door al dat politiek gezever. want momenteel willen de burgers dat niet en is het gewoon het feit dat de politiekers niets mee uitvoeren

net zoals bart de wever, hij heeft geen verantwoordelijk of iets volgens mij wild hij gewoon burgemeester van antwerpen worden
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door johan willaert »

Wat leuk dat jullie hier altijd in naam van de burgers spreken....
Hoe zouden jullie nu weten wat de meerderheid van de 'burgers' wilt?
Dat weet je alleen na verkiezingen en/of referenda...

Zeg dus zeker niet in mijn naam wat er met België, de politiek en het Koningshuis dient te gebeuren...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
jeffkeeuh
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2011, 18:21

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door jeffkeeuh »

zelf ben ik iemand die dagelijks tussen wallonie en vlaanderen pendel en al een half jaar hoor ik van velschillende velen mensen het zelfde verhaal,
en wat er ook echter recent was te zien bij de betoging in brussel dat er veel maar ook heel veel mensen hetzelfde over nadenken
Plaats reactie