Echtheid LW Helm ?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Echtheid LW Helm ?

Bericht door Struik »

Ik heb een helm op het oog maar weet niet zeker of hij wel ok is. De persoon in kwestie zegt dat het een originele helm is.
Ik zou graag willen weten is deze helm eerlijk, ik ben al eens de mist in gegaan met een helm...
Alvast bedankt !
Bijlagen
richard_012.JPG
richard_010.JPG
richard_002.JPG
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Struik »

En nog wat foto's..
Bijlagen
richard_013.JPG
richard_011.JPG
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Struik »

Kan dan niemand mij uit de brand helpen ?
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Struik »

Meer foto's...
Bijlagen
richard_006.JPG
richard_005.JPG
richard_004.JPG
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Struik »

...................
Bijlagen
richard_009.JPG
richard_008.JPG
richard_007.JPG
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Kugelblitz »

Niet doen, geen eerlijke helm... Enkel de verf al.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Edgar »

Idd, lijkt me brol. Let vooral op de aanwezige ''camo'' en de dikke roestputvorming er pal naast.

Kijk en vergelijk, met een originele, uitgevoerd in min of meer Splittertarn camo:

Afbeelding

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Jolijn »

De verf ziet er idd niet goed uit, ik zou het niet doen ;)
Binnenwerk leek op het eerste gezich wel ok, maar na de rest gezien te hebben :frownno:
Struik
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 sep 2008, 16:47

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Struik »

Jammer, wat zou de zo'n helm doen in waarde als het een goede helm was zoals hierboven ?
jaap waterreus
Lid
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2011, 19:30

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door jaap waterreus »

Ik denk dat beide helmen nogal bedenkelijk zijn :frownno:
De camouflage is nogal "gemaakt " met modelbouw verf , en kunstmatig verouderd.
Zelfs een mooi verhaal maakt deze helmen niet interesant . :frownno:
Ook het laten keuren op het waf forum wordt veel als heilig beschouwd , maar is dat ook zo ?
Het blijft sneu als je voor een hoop geld een helm koopt , die het eigenlijk niet is .
Niet iedereen kan hier helaas tegen , sommige mensen gedragen zich dan als "een bok op een haverkist "
"buy the item , not the story !
Laatst gewijzigd door jaap waterreus op 13 feb 2011, 12:11, 6 keer totaal gewijzigd.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door jurgen »

Afhankelijk van de staat van de verf en het binnenwerk, en of er eventueel nog (delen van) een decal over is tussen de 1000 en 2000.
Ik ben echter niet specifiek een helmen verzamelaar, er zijn anderen die een accuratere schatting kunnen maken.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Edgar »

Anyway, deze helm heeft 25 jaar in de collectie van Mark van Hofstede gezeten en ik heb met veel moeite in een ruil kunnen krijgen, en op het WAF door iedereen goedgekeurd, dus ik weet het wel. :)

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=491207

Als iemand twijfels heeft bij de helm, hoor ik graag goede argumenten.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Edgar »

jaap waterreus schreef:Ik denk dat beide helmen nogal bedenkelijk zijn :frownno:
De camouflage is nogal "gemaakt " met modelbouw verf , en kunstmatig verouderd.
Modelbouw verf? Kunstmatig verouderd? Wat zijn hiervoor je argumenten?? Zie de link voor meer foto's, alle slijtage klopt en komt overeen met de gehele helm.
Heb er meerdere kopers voor gehad, en heb zelf inmiddels al redelijk wat verstand van camouflage items door veel te voelen en te zien.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door Edgar »

jaap waterreus schreef:Ik denk dat beide helmen nogal bedenkelijk zijn :frownno:
De camouflage is nogal "gemaakt " met modelbouw verf , en kunstmatig verouderd.
Zelfs een mooi verhaal maakt deze helmen niet interesant . :frownno:
Ook het laten keuren op het waf forum wordt veel als heilig beschouwd , maar is dat ook zo ?
"buy the item , not the story !
Blijkbaar heb jij nooit een origineel camo item in je handen gehad. En inderdaad, ik beschouw diverse oordelen van wereldwijd bekende experts op dit gebied als vrij zeker waar. Helemaal gezien de grote partijen geld die hun erin steken, dit doen ze niet zonder enige kennis.

Wel leuk dat je ook totaal niet ingaat op mijn vragen, maar het gewoon als fake bestempelt zonder enig argument. Maar waarschijnlijk ben je net begonnen met verzamelen, ik zou dan ook snel zoiets als fake bestempelen. Of jaloezie?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
jaap waterreus
Lid
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2011, 19:30

Re: Echtheid LW Helm ?

Bericht door jaap waterreus »

Edgar schreef:
jaap waterreus schreef:Ik denk dat beide helmen nogal bedenkelijk zijn :frownno:
De camouflage is nogal "gemaakt " met modelbouw verf , en kunstmatig verouderd.
Zelfs een mooi verhaal maakt deze helmen niet interesant . :frownno:
Ook het laten keuren op het waf forum wordt veel als heilig beschouwd , maar is dat ook zo ?
"buy the item , not the story !
Blijkbaar heb jij nooit een origineel camo item in je handen gehad. En inderdaad, ik beschouw diverse oordelen van wereldwijd bekende experts op dit gebied als vrij zeker waar. Helemaal gezien de grote partijen geld die hun erin steken, dit doen ze niet zonder enige kennis.

Wel leuk dat je ook totaal niet ingaat op mijn vragen, maar het gewoon als fake bestempelt zonder enig argument. Maar waarschijnlijk ben je net begonnen met verzamelen, ik zou dan ook snel zoiets als fake bestempelen. Of jaloezie?
Niet een echt volwassen opmerking , argumenten staan er zat hierboven ;
Ik denk dat beide helmen nogal bedenkelijk zijn
De camouflage is nogal "gemaakt " met modelbouw verf , en kunstmatig verouderd.
Zelfs een mooi verhaal maakt deze helmen niet interesant .
Ook het laten keuren op het waf forum wordt veel als heilig beschouwd , maar is dat ook zo ?
"buy the item , not the story !

en nee ik ben niet jaloers op een frobel helm , en nee ik ben niet pas begonnen met verzamelen maar als het jou een goed gevoel geeft , vindt ik het prima
Plaats reactie