regeringsonderhandelingen België

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door johan willaert »

jeffkeeuh schreef:en wat er ook echter recent was te zien bij de betoging in brussel dat er veel maar ook heel veel mensen hetzelfde over nadenken
Ja, daar was 0,5% van de Belgische bevolking aanwezig...
29th Let's Go!!!!!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door jurgen »

johan willaert schreef:
jeffkeeuh schreef:en wat er ook echter recent was te zien bij de betoging in brussel dat er veel maar ook heel veel mensen hetzelfde over nadenken
Ja, daar was 0,5% van de Belgische bevolking aanwezig...
Dat is zelfs nog mooi naar boven afgerond. Als we naar de Vlaamse bevolking kijken was er, geloof ik, amper 0,037 percent aanwezig.
en hopelijk gaat er geen revolutie komen door al dat politiek gezever. want momenteel willen de burgers dat niet en is het gewoon het feit dat de politiekers niets mee uitvoeren
Er is geen volk zo passief als de Vlamingen. Zolang de gemiddelde Vlaming zijn rekeningen nog redelijk kan betalen, af en toe is lekker kan gaan eten en naar de zoveelste herhaling van FC de Kampioenen kan kijken, komt die niet uit zijn zetel. Anderzijds kunnen we, als we even LEO zijn punt volgen, ook stellen dat geen volk zo makkelijk onderdrukt kan worden als de Vlamingen, en dat gebeurt dan ook al vrolijk 180 jaar...
net zoals bart de wever, hij heeft geen verantwoordelijk of iets volgens mij wild hij gewoon burgemeester van antwerpen worden
Wat een nietszeggende zin. Je hebt een klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door LEO »

Jurgen legt de vinger op de wonde, je zou je als Vlaming bijna gaan voelen als een Roma zigeuner in je eigen land. In de steek gelaten door God en het koningshuis in samenspan met een vroegere generatie van politiekers die de boel grondig verziekt hebben. Scheiding van Kerk en Staat bestaat niet in Belgenland. De Kerk domineert het koningshuis. Het koningshuis domineert de politiek.

Laat er ons aub gedaan mee maken !!
tomcer
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:58

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door tomcer »

Ik heb in Wallonië gewerkt en zag bijna elke dag de verschillen tussen de twee landsdelen. Er zijn bijna geen overeenkomsten tussen de cultuur, interesses, economie, motivatie. Verder zijn er ook nog het onbegrip voor de verlangens van de Vlamingen, communicatie problemen (meerdere talen spreken is 'not done' voor een Franstalige) en het onbegrip voor de problemen in de Brusselse rand. Ik woon zelf dicht tegen de Brusselse rand en zie nu ook al enkele jaren het uitbreidende probleem van de instroom van Franstalige landgenoten. Veel respect en begrip moeten we van deze nieuwe bewoners moeten we niet verwachten, ze zoeken geen contact met hun buren en blijven koppig Frans praten ook al wonen ze hier 5 jaar en meer. Ze zijn niet geïnteresseerd in de lokale initiatieven en het culturele leven en verwachten dat de handelaars maar Frans beginnen praten. De politiek is momenteel een weerspiegeling van wat er momenteel bij het volk leeft, ik zie niet direct en goede oplossing voor de regeringsonderhandelingen. Het resultaat zal waarschijnlijk weer een 'Belgische' constructie worden waar niemand iets aan heeft en waaraan velen zich ergeren. Bij de volgende verkiezingen zal het zelfde probleem wel weer de kop opsteken. Misschien moeten we eens gaan werken naar een definitieve oplossing die sommigen misschien radicaal vinden maar wel nodig is. Het zal dan wel enige tijd voor economische problemen zorgen en veel tijd en geld kosten maar voor de toekomst zal dit beter uitdraaien.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: regeringsonderhandelingen België

Bericht door johan willaert »

Inderdaad!

Ook ik heb jarenlang in Wallonië aan ontwikkelingssamenwerking gedaan en ik pendel nu elke dag over en weer van Vlaanderen naar het centrum van Brussel en volgens mij is Brussel voor de Vlamingen een verloren zaak....

Geef mij maar een Vlaanderen met doorgedreven eigen bevoegdheden en laat Brussel aan Wallonië.... Ze mogen het hebben inclusief de gehele problematiek die er mee gepaard gaat... Probeer maar eens iets in het Vlaams te doen in Brussel...
En de Vlamingen in de rand?? Gebruik gerust een deel van mijn Vlaams belastingsgeld om indien gewild die mensen te verplaatsen naar het echte Vlaanderen...

Wat mensen bindt is cultuur en taal.... En laat dat nu net tussen Vlamingen en Walen hopeloos verschillen...
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie