Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door 779 »

utmi schreef:
779 schreef:Is dat dezelfde Herman die ook altijd staat bij de beurs te Duiven?
Ja, grote zaal achteraan links.
Bij Duiven is maar één zaal... Herman is al vaker negatief belicht geweest. Zal hij ook wel altijd zo blijven, maar als hij mondeling contract is aangegaan rondom de garantie zal ik aangifte bij de politie doen. Aan de andere kant, het is je eigen kennis die je in de steek liet, of die je mogelijk niet had. Dat is het risico van het kopen op beurzen. Je krijgt geen bonnetje dus er is geen garantiemogelijkheid.
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Tommes »

Heeft die kerel een paardenstaart, en een kale kop?
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door mtdr »

Goede zaken gedaan met Jurgen!
Verzamel D-Day Soldbucher.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door jurgen »

mtdr schreef:Goede zaken gedaan met Jurgen!
Insgelijks, graag nog eens. :wink:
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Michiel01 bedankt!
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door jeroen wo2 »

Tommes schreef:Heeft die kerel een paardenstaart, en een kale kop?
Nee dat is in mijn ogen een andere hufter, maargoed mijn verdere uitlatingen over die persoon kan ik beter voor mij houden :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Tommes »

jeroen wo2 schreef:
Tommes schreef:Heeft die kerel een paardenstaart, en een kale kop?
Nee dat is in mijn ogen een andere hufter, maargoed mijn verdere uitlatingen over die persoon kan ik beter voor mij houden :)
Indd, begon tegen me te flippen omdat ik zijn doortrek koord voor een k98 niet kocht. Ik vond hem te duur. Begint die te zeiken dat jonge verzamelaars niet weten waar ze het over hebben en dat ik niets moest vragen als ik niets wou kopen. En maar zeiken en drammen. Wat een nare vent is dat zeg.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door coco »

Bedankt voor het waarschuwen dan weet ik zoiezo dat ik daar niks moet kopen...
Ik vind dat 'handelaren' die zeiken over de jonge verzamelaars alleen maar dom zijn, want de jeugd is de toekomst toch, en zo zit het in de verzamel wereld ook dusja.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Tommes »

Klopt, en het valt ook nog wel mee hoe jong ik toen was, 20. Maar die kerel zocht gewoon iets om over te zeiken. Altijd als ik hem zie is die aan het zeuren over iets. En daarbij als ik iets te duur vind heeft hij dat maar te respecteren. Maar door dat gedram loop ik zijn kraam altijd in 1 streep voorbij zonder ook maar een blik te werpen op zijn spullen.
Laatst gewijzigd door Tommes op 26 feb 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door 779 »

Jonge verzamelaars kopen geen boeken meer, hebben geen ruk verstand van deze hobby en willen alles voor een tientje. Die categorie 'verzamelaars' gaan naar de beurs, pakken een originele duitse helm op en zeggen meteen: wat is uw prijs? (EUR1500,00) Ja maar deze is fake... doe je het dan ook voor 250...

Vind je het dan gek dat de handelaren chagrijnig zijn...

779
Gebruikersavatar
Tommes
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:57

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Tommes »

Ben het niet met je eens Bob.

Maar moet je boeken kopen? Moet je er verstand van hebben? Er bestaan geen regels voor het verzamelen van spullen. Het is een hobby, waarin je mensen hebt die fanatiek zijn en mensen die minder fanatiek zijn. En als je als verkoper wat wilt verkopen moet je je toch iets wat gemanierd zijn en mensen normaal behandelen, ook al krijg je 100x de zelfde vraag je moet het geduld opbrengen om wat te verkopen. Of zet de prijzen erbij. Door dat al niet te doen word er natuurlijk gevraagd wat iets moet kosten, en krijg je dus vaker te horen dat iets te duur is voor de eventuele koper.
Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door 779 »

Als je US verzamelt koop dan wel de GICG ja. De handelaar is er niet voor om jouw te voorzien van de basisinformatie. Je moet zelf de kennis hebben om te bepalen of iets origineel is. Handelaar verkoopt iets, en dat wil jij kopen of niet.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Haplo »

Tommes schreef:Ben het niet met je eens Bob.

Maar moet je boeken kopen? Moet je er verstand van hebben?
Er bestaan geen regels voor het verzamelen van spullen. Het is een hobby, waarin je mensen hebt die fanatiek zijn en mensen die minder fanatiek zijn.
Heel kort gezegd: Ja.
Het is inderdaad een hobby met fanatieke en minder fanatieke verzamelaars.
Hetgeen niet wegneemt (fanatiek of niet) dat je wel moet weten waar je mee bezig bent.
Vragen stellen op het forum is natuurlijk goed, maar er zijn hier legio voorbeelden te vinden van personen die alleen maar profiteren van andermans kennis.
Zodra er dan een antwoord word gegeven die hun niet bevalt gaan ze lopen klagen en zeuren.
Dus, koop goede boeken, leer ze van binnen en buiten en bouw kennis op.
Blijf je alleen maar dingen vragen kan je er de donder op zeggen dat je op den duur niet meer wordt geholpen.
Mmm, toch niet zo kort.
Tommes schreef: En als je als verkoper wat wilt verkopen moet je je toch iets wat gemanierd zijn en mensen normaal behandelen, ook al krijg je 100x de zelfde vraag je moet het geduld opbrengen om wat te verkopen.
Ga er zelf eens een paar keer staan.
Wedden dat je dan ook strontziek van sommige personen word?
Sommige lui blijven namelijk maar doorzagen over dingen.
Of de koper soms zo gemanierd is.
Tommes schreef:Of zet de prijzen erbij. Door dat al niet te doen word er natuurlijk gevraagd wat iets moet kosten, en krijg je dus vaker te horen dat iets te duur is voor de eventuele koper.
Dat kan en wordt ook wel gedaan.
En dan nog lopen sommige mensen te zeuren dat het te duur is, en willen ze het goedkoper.

Bob heeft in dit geval gewoon 100% gelijk.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door beno »

779 schreef:Jonge verzamelaars kopen geen boeken meer, hebben geen ruk verstand van deze hobby en willen alles voor een tientje. Die categorie 'verzamelaars' gaan naar de beurs, pakken een originele duitse helm op en zeggen meteen: wat is uw prijs? (EUR1500,00) Ja maar deze is fake... doe je het dan ook voor 250...

Vind je het dan gek dat de handelaren chagrijnig zijn...

779
Ik geef je 100% gelijk, maar je hoeft ze ook niet allemaal over dezelfde kam te scheren. Er bestaan ook nog veel jonge mensen die het wel goed proberen te doen, maar afgescheept worden omdat ze zogezegd niet serieus genoeg zijn. :)
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Jolijn »

Hier een 'jonge verzamelaar' :)
Ik ben nu 14, en wil Duits gaan verzamelen.
Echter hoop ik er goed aan te doen niet meteen te gaan kopen (om dus situatie's als hierboven, en andere die ik nog wel kan bedenken, te voorkomen).
De wo2 (en met name Duits) interresseert me al jaren :) Ik ben nu vooral veel aan het lezen, bekijken en (vooral!) veel informatie opdoen.
Praten met verzamelaars, ook lezen op dit forum ed.
Wat vinden jullie daarvan?
Plaats reactie