Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door coco »

WaA gestempeld bakeliet ,in al zijn facetten dus waarschijnlijk ook zaklampen, komen origineel voor, over die metalen gestempelde durf ik geen uitspraken te doen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Probeer je nu mij wat wijzer te maken of :| wil je wijs overkomen? Haha :?
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Destruction schreef> Die zaklampen die WaA gestempeld zijn lijken mij gewoon origineel, dan met name de Daimon type 2233 Zaklampen

Waarom denk jij dat deze zaklampen origineel gestempeld zijn dan ? ..laat eens horen ben wel benieuwd en wil altijd bijleren :wink:
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Misschien moetje mijn vorrige berichten nog eens even goede na lezen, na het een en ander uit een gezet te hebben.
Aangezien ik het niet zo zeer geschreven heb om daarmee iemand te moeten overtuigen, maar meer als zelf ervaren kennis te delen, dan wel een andere mening te vormen en discussie aan te gaan.
Ik ben zelf van mening dat het zo best wel mogelijk kan zijn.
Tal van Duitse Items hebben een aan deze geleerde type inkt WaA Waffen Amt Stempel.
Dan wel in een andere vorm en kleur en codering Voorbeelden genoeg te vinden.

Heb 4 foto's geplaats van 4 verschillende van particulieren verkopers Daimon type 2233 zaklampen die ik in een tijd bestek van ruim 7 jaar tegen ben gekomen alle gestempeld met een blauwe inkt stempel WaA 38.
En geen WaA met Codering aangezien de fabrikant Daimon er op staat bekend is.
Nou ben ik er meer tegen gekomen in die jaren vaker ongestempeld maar deze speciaal bewaard.
Enigste wat ik van jou verneem en lees op andere forums, is dat het zo wie zo nep is en dat je ze zelf in 40 jaar niet bent tegen gekomen wat je kon overtuigen?
Dat neem ik van je aan die ervaren kennis respecteer dat,maar mij overtuigt het nog niet direct dat het niet mogelijk kan zijn :)
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Destruction schreef:maar mij overtuigt het nog niet direct dat het niet mogelijk kan zijn :)
Beste Destruction, Tot slot.

Ik heb nimmer geschreven dat Duitse zaklampen nooit van een afname stempel voorzien zouden zijn.Wel heb ik geschreven dat Duitse zaklampen
zelden zulks stempels hadden op een enkele na,en dan is er nog voorzichtigheid geboden, bedenk wel dat er op beurzen over de gehele wereld nog volop orginele (WaA) afname stempels .....etc worden aangeboden .

Het is sowieso een vaststaand feit als er niet zoveel actieve stempelende verzamelaars waren geweest op onze bol, dan was deze verwarring een stuk eenvoudiger geweest.Kijk bv enkel maar eens op ebay hoeveel fake (WaA) stempels je daar wel niet tegen komt op Duitse uitrustingen, het wordt alsmaar erger dit wordt alleen maar gedaan om kracht bij te zetten voor een aangeboden object om zo een beginnende niets vermoedende verzamelaars te laten geloven dat ze (2WO) uitrustingen gekocht hebben enkel $$$$$$$ spelen hierbij de grootste rol en hopelijk had je dat al begrepen.

Ik heb hier een zaklamp in verzameling gewoon een Wehrmacht uitvoering Daimon Telko 1936 niks mis mee zijn nooit gestempeld, maar deze is 5X gestempeld zowel binnen als buiten met de meest uiteenlopende stempels sommige horen op leer en of wapens en aanverwanten....etc te staan ,deze stempelaar wist niet zeker of dat het hier om een 2WO product ging en wilde op z'n minst door zijn onkunde op deze wijze dat sterk laten overkomen zelfs de letters (WH) waren er lomp in geslagen.
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

goedendag verzamelaars

ik wil toch even men eigen mening kwyt inverband met de waffenambt stempels, volgens myn mening zyn de meeste waffenambt stempels in de zaklampen FAKE het kan zyn dat er echte by zyn maar dat zal zelden zyn
ik zie op de pagina hiervoor een zeiler zaklamp in slechte staat met een mooie waffenambt stempel erop juist op een plaats die niet slecht is dat vind ik verdacht, ik verwys hier ook niet naar de eigenaar van de lamp laat dat duidelyk zyn
ik heb ooit een verkoper geweten die COBAR lampen in mindstaat had voor de verkoop, zoals jullie wel weten werden deze lampen gemaakt in belgie voor de bezettters tydens wo 2, hy had ook een paar naoorlogse lampen op zyn stand (daimon) met dezelfde waffenambt stempel erop, na lang over en weer gepraat gaf hy toe dat hy de stempels erop had gezet om de lamp beter te promoten voor een duitse ??????? en zo ze meer geld zou opbrengen, ik heb nog nooit (of tot hiertoe) een in mindstaat verkerende zaklamp gezien met een waffenambt stempel erop, meestal ene in slechtere staat en dan zetten ze er volgens my een waffenambt stempel erop om de verkoop te bevorderen, sommige mensen beweren zelfs dat er geen spullen meer te vinden zyn in mindstaat maar ik weet zeker dat dit wel is, ook zaklampen

ps ik wil hier niemand mee aanvallen maar dit is myn mening en ervaring

grts bruno
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Helemaal mee eens Bruno en hebt daar ook niets meer aan toe te voegen,het mag dan ook duidelijk zijn nu je alle (WaA) codes in papierform hebt :) .

Hier de familie Ennwell fraaie militaire zaklamp deze was ook in gebruik bij het Duitse leger in de (2WO).En sommige daarvan zijn idd gestempeld aan de binnenzijde
geen afname stempel maar het onderdeel waar ze voor bedoelt waren.De Ennwell fabriek stond in Nurnnberg Duitsland zij maakten ook fietslampen autolampen ...etc Triola - Mila waren de namen die je erop kunt tegenkomen pertrix heeft ook enkele modellen zoals het Nr 641 /H37 die veel overeenkomst hebben met de Ennwell 's .Het zijn zeer robuuste zaklampen die een mensenleven mee gaan als de lege batterij er tenminste op tijd uitgehaald wordt, want dat zijn nu eenmaal de grootste vernielers van oude de zaklampen.

NB: dit alles en nog veel meer is straks allemaal zien in het nieuwe Duitse militaire zaklampenboek en daar komen overigens niet alleen zaklampen in voor maar nog even gedult a.u.b het wachten zal sowieso beloond worden :mrgreen:



Div Ennwell + familie zaklampen Nurnnberg 1938 /1954

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hier nog enkele oude staaflampen van alles wat HJ-WM .....etc

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Dima
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mar 2011, 21:47
Locatie: Russia, SPb
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Dima »

Hello,
I would like to know in which year these lamps have been made?
Thanks
Afbeelding
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door coco »

@destruction, ik dacht dat mensen twijfelde aan WaA gestempeld bakeliet daarom reageer ik, niet om jouw iets wijs te maken of om wijs over te komen...gewoon om twijfel weg te nemen. :wink:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hi Dima .

Welcome to the forum here :wink:


(N1) is postwar from the 50th (N2) used in the Swedish Army made about 1941 /1945 but I think this Flashlight was new repainted
is that correct ?

Greetings
Custom
Elke oorlog is er een teveel !
Dima
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 mar 2011, 21:47
Locatie: Russia, SPb
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Dima »

Hi, :)
Thank you for your answer. Yes, you are right, Flashlight N2 was repainted.
This is one more Flashlight from my collection. It was made in Liningrad, on factory “Electrosila” in September 1944. The Flashlights like this were launched since 1941th.
Dmitry, St-Peterburg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hi Dima,

There are many Russian Dynamo types made in (WO2) but yours bakelite Dynamo model is unknown to me.

Greetings,
Custom
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Destruction schreef:Custom heb zelf helaas geen foto's in bezit, wel die ik al geplaats heb in JPG bestanden, daar zijn een aantal van de uit het Duitse Bundesarchiv komen en een uit het Duitse Blad Signaal.
Die Strinlampe zijn ook dikwijls met een WaA stamp te zien zelfs als bodemvondst gezien met een mooie stempel.
Hier wat voorbeelden.

Afbeelding


Hi Destruction,

Ik zie dat je deze foto van het net hebt gehaald. Daar staan tevens op dit forum div zaklampen foto's die van mijn afkomstig zijn en die ze hier gekaapt hebben :o

Mvg, jan zie bijgaand >> http://www.wehrmacht.pri.ee/foorum/phpB ... 3&start=60
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja hehe die originele Stirmlampe foto met WaA net uit de grond bodemvondst ,komt origineel uit deze bodemvondsten serie :) http://englishrussia.com/index.php/2010 ... more-28943
hou er overop ga er niet verder meer op in WaA Of niet etc. Tegen zo veel wantrouwen achterdocht en argwaan kan ik zelf niet meer beargumenteren :) Hehe.

Zo lang de foto's niet misbruikt worden? En voor studie gebruikt worden?
Zou ik er zelf geen problemen mee hebben.

Op naar de 100 pagina's! :evil:
Laatst gewijzigd door Schijnwerper op 25 mar 2011, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie