Uniform

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Uniform

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hee
Ziet er leuk uit allemaal. Ik heb ook een uniform met de volgende uitrusting
m42 broek & jack reinforcement
m1936 suspenders
m1942 pistolbelt
First aid packet (op suspenders geplaatst)
Paratrooper helm met camouflagenet (op de zijkant zit elk een schop van het 506de PIR)
T shovel
Parachutisten handschoenen
101st AB embleem
TL 122 A1 lamp
m1943 Musette Bag
Veldfles met hoes (die hoes is op de achterkant verstevigt zoals ook veel bij de AB werd gedaan)
M1 carbine holster (voor de m1a1 carbine. ik denk dat ik later toch de m1a1 uitrusting ga doen)
M3 mes met M8 schede (hij zit met een leg strep vastgemaakt aan de voet)
Gas brassard
Naoorlogse marching boots (deze moet ik nog vervangen door de Corcoran Jump Boots)
Cricket
In de musette bag zit nog eendraadkniptang, US handdoek en een broodtrommel (dat is allemaal orgineel)
Ik heb ook nog een groot stuk parachute gekocht deze moet ik nog via de post ontvangen en heb ook nog 2 Franse woordenboekjes (orgineel) gekocht.
rechtsachter het uniform hangt de US vlag met 48 sterren

Er moet nog redelijk veel bij het uniform komen zoals:
Verbandtasje
Thompson magazijntas (5x30)
m1916 pistoolholster
M2 pocket knife
Gasmasker tas
Moneybelt
let Down rope
Enz.

dus ben er nog druk mee bezig
Hier nog wat foto's
P1080488.JPG
P1080484.JPG
P1080483.JPG
Graag jullie comentaar. Tegelijk even een vraag. Er moet nog redelijk veel aan de pistol belt komen te hangen dus ik denk dat ik geen plek meer heb voor de Thompson magazijntas. Werd deze in WOII ook wel redelijk veel aan de Suspenders gedragen? En ik heb hem ook wel eens in een filmje aan de voet gezien? (Maar dat lijkt me verschrikkelijk onhandig...)

PS later ga ik er ook mee reenacten en nu af en toe met vrienden...

Groeten Hilmer!
airborneandreas
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:50

Re: Uniform

Bericht door airborneandreas »

Veldfles met hoes (die hoes is op de achterkant verstevigt zoals ook veel bij de AB werd gedaan)
de canteen covers waren niet versterkt op de achterkant bij de AB, dat is er in de loop van de jaren door verzamelaars van gemaakt omdat ze denken dat alles wat versterkt is door de AB werd gedragen, niet dus... de m1910 cover werd gedragen, bekijk maar wat originele foto's
gr Andreas
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Uniform

Bericht door earlymb »

airborneandreas schreef:de canteen covers waren niet versterkt op de achterkant bij de AB, dat is er in de loop van de jaren door verzamelaars van gemaakt omdat ze denken dat alles wat versterkt is door de AB werd gedragen, niet dus... de m1910 cover werd gedragen, bekijk maar wat originele foto's
gr Andreas
Inderdaad, de verstevigde hoes is oorspronkelijk voor de Cavalry; het polskompas en de M1 Cabine klapkolf waren voor de Engineers. Af en toe is er wel een verstevigde hoes bij een para terechtgekomen, als het zo uitkwam... :wink:
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Uniform

Bericht door Mr Mojo Risin »

FryslânVerzamelaar schreef:Graag jullie comentaar. Tegelijk even een vraag. Er moet nog redelijk veel aan de pistol belt komen te hangen dus ik denk dat ik geen plek meer heb voor de Thompson magazijntas. Werd deze in WOII ook wel redelijk veel aan de Suspenders gedragen? En ik heb hem ook wel eens in een filmje aan de voet gezien? (Maar dat lijkt me verschrikkelijk onhandig...)
Je kan ook gewoon gaan voor een General Purpose Ammo Bag gaan. Zoals de naam zelf zegt was deze geschikt voor alle soorten munitie, dus ook voor thompson magazijnen.
En het is een M1936 musette bag. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Uniform

Bericht door Erik »

Nederlands mobilisatie '14-'18:
- soldaat landweer 6e bataljon: uniform, velduitrusting en bewapening

Duits WO1:
- reservist 119R compleet, zowel vroege als late periode (waarbij 'compleet' is met model ingepakte Tornister, mantel M1908 voor vroege periode en M1915 late periode)

Nederlands mobilisatie '39'40:
- sergeant infanterie compleet
- sergeant Wielrijders compleet
- wachtmeester Koninklijke Marechaussee uniform en bewapening

WO2
- staffsergeant Glider Pilot
- WO2 KOYLI (5th ID en 49th ID)
- SMI Pr. Irene Brig
(allen compleet)

Glider pilot:
Afbeelding

Marsgereed, RIR119, september 1914:
Afbeelding

Een voorbeeldje van hoe wij stellingen bouwen en inrichten, voor degenen die nog steeds denken dat geschiedenisuitbeelding alleen rondrennen is in de inhoud van Pa's plunjebaal:
Afbeelding

En als niets meer werkt dan gooien we ze wel dood:
Afbeelding

Iets serieuzer nu: Wacht op de Grebbeberg, 4 mei 2013.
Afbeelding
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie