m1a1 Thompson pouch

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Hallo,
Zoals jullie waarschijnlijk al weten heb ik een US Airborne uniform. Ik ga hem gebruiken voor reenactment maar wil hem tegelijk laten lijken als een echte paratrooper uit WOII.
Hier is dus mijn volgende vraag ik wil als wapen een Thompson (deze koop ik later als ik ouder dan 18 ben). Bij de thompson hoort ook een magazijntas die officieel op de pistolbelt hoort maar ik heb de volgende dingen al op de pistol belt: shep en een veldfles en er moet nog een verbandtasje + m1916 pistoolholster bij komen + 2 rigger pouch, nog een magazijn tas voor de Colt en nog een hoes voor de draadkniptang en een Rubberen gasmaskertas (al weet ik niet zeker dat deze voor een deel aan de pistol belt moet worden bevestigt...). Dan heb ik geen plek meer voor de Thompson magazijntas maar ik heb op een foto gezien dat iemand hem op de suspenders had en in een filmpje dat iemand hem aan de voet had (al lijkt me dat tweede onhandig) nu is mijn vraag werd de Thompson pouch veel aan de suspenders gedragen in WOII ook door para's? En misschien kan ik wat dingen veranderen die destijds niet veel werd gebruikt en dat ik dus wel ruimte heb. Misschien zijn er ook magazijntassen met riem?

IK hoor het graag en alvast bedankt!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door Erik S. »

Beste,

Wanneer je 18 word, zul je lid moeten worden van een vereniging, dan ben je daar een jaar lid voor je je verlofaanvraag mag doen. de ontheffingsaanvraag voor een categorie 2 wapen duurt ongeveer 4 maanden. Dan kun je nog op zoek gaan naar een Thompson. Dan is de vraag of je's tegen die tijd binnen je re-enactmentvereniging een rang kunt bekleden als NCO zodat je de Thompson ook dragen mag.

Privates liepen over het algemeen niet met een Thompson. Aan een rigger pouch heb je niet veel als je een Thompson draagt..

Of de pouches aan de suspenders gedragen werden weet ik 123 niet, maar het zou me niet verbazen.

Koop eens een boek met goede foto's, en zoek dan een foto van 1 soldaat, met een standaard uitrusting die je dan gaat samenstellen.

Less = More!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door Mr_Flibble »

Alternatief; SMG spare ammo bag (A la Tom Hanks in Saving Private Ryan).
In Tabulas Argenteas Refero
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Mr_Flibble schreef:Alternatief; SMG spare ammo bag (A la Tom Hanks in Saving Private Ryan).
In eerste instantie werd deze pouch gebruikt door GIs met TSMG, omdat deze bag voorzien was voor de 30-schotsmagazijnen.

De 5-ladertassen die je soms aan de suspenders vastgemaakt ziet, werden door slechts enkele Pathfinders gedragen. Voor de rest werd de 5-Cell Pouch voor 20schots magazijnen in Normandie niet meer gebruikt.

Zoals Erik schrijft is het best een originele foto te nemen en je display daarop te baseren.
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

johan willaert schreef:
Mr_Flibble schreef:Alternatief; SMG spare ammo bag (A la Tom Hanks in Saving Private Ryan).
In eerste instantie werd deze pouch gebruikt door GIs met TSMG, omdat deze bag voorzien was voor de 30-schotsmagazijnen.

De 5-ladertassen die je soms aan de suspenders vastgemaakt ziet, werden door slechts enkele Pathfinders gedragen. Voor de rest werd de 5-Cell Pouch voor 20schots magazijnen in Normandie niet meer gebruikt.

Zoals Erik schrijft is het best een originele foto te nemen en je display daarop te baseren.
Oke bedankt jongens. Heb vandaag ook weer een heel informatief boek over D-day binnengekregen en morgen krijg GI collectors guide 1 & 2 binnen dus zal daar eens in kijken:D En ik neem dus aan dat de officieren wel de m1a1 Thompson gebruikten?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Hilmer97 schreef: En ik neem dus aan dat de officieren wel de m1a1 Thompson gebruikten?
Neen
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

johan willaert schreef:
Hilmer97 schreef: En ik neem dus aan dat de officieren wel de m1a1 Thompson gebruikten?
Neen
Ow okee. Wat voor wapens gebruikten officiers veel dan? En dan bedoel ik ongeveer bij de rang 1st lt en captain. En nog even een vraag aan jou ik had nog eens op je site bekeken en je hebt daar een m42 jumpsuit op te staan van Sgt farmer's en mijn vraag was dus zit er op de linkerheup een ammunitiebag? Heb je trouwens ook een foto van de achterkant ben wel nieuwgierig
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

M1 Rifle of M1A1 Carbine

Pop is ondertussen afgebroken en uniform opgeborgen
Laatst gewijzigd door johan willaert op 09 mar 2011, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

johan willaert schreef:M1 Rifle

Pop is ondertussen afgebroken en uniform opgeborgen
Ow oke waren er geen gevallen dat een officier een Thompson gebruikte bijvoorbeeld omdat hij zijn wapen verloor tijdens de sprong?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Hilmer97 schreef:Ow oke waren er geen gevallen dat een officier een Thompson gebruikte bijvoorbeeld omdat hij zijn wapen verloor tijdens de sprong?
Waarschijnlijk wel, maar dan had ie nog steeds de Rifle Equipment gehad...

Volgens de organisatietabellen van Feb 1944 was er niemand met een Thompson in een Parachute Rifle Company

HET basiswapen van de US Infantryman (parachutist of niet) tijdens WW2 was nu eenmaal de M1 Rifle (Garand).

Machinepistolen en/of Karabijnen werden uitgedeeld aan soldaten wiens prioritaire functie niet het infanteriegevecht was... (ENgineers-Artillerie-Armor, etc...)
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Oke dan zal ik nog maar eens nadenken hoe ik het zal hebben :P
Maar jou uniform van de 82nd Airborne divisie die heeft als ik het niet fout heb een Greasy Gun toch? Waar zat die dan bij zeg maar?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Hilmer97 schreef:die heeft als ik het niet fout heb een Greasy Gun toch? Waar zat die dan bij zeg maar?
Die grease gun was wel degelijk proper en niet Greasy.. :wink:

Stafffuncties en andere gelegenheidsgebruikers...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door Mr_Flibble »

Hilmer97 schreef:Greasy Gun


Opzettelijke typo of niet, grappig is'ie wel :lol:

De M3 Submachine-gun bedoel je. Grease Gun is geen officiele benaming voor dat ding, maar een bijnaam.
In de 'eerste' Golf Oorlog hingen die dingen (M3A1 dan waarschijnlijk) nog in de M2 Bradley wordt mij verteld.
In Tabulas Argenteas Refero
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Mr_Flibble schreef:
Hilmer97 schreef:Greasy Gun


Opzettelijke typo of niet, grappig is'ie wel :lol:

De M3 Submachine-gun bedoel je. Grease Gun is geen officiele benaming voor dat ding, maar een bijnaam.
In de 'eerste' Golf Oorlog hingen die dingen (M3A1 dan waarschijnlijk) nog in de M2 Bradley wordt mij verteld.
Hee ja die bedoelde ik :P Bedankt voor jullie hulp
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Voorbeelden met re-enactment spul...

http://www.paratrooper.fr/fr/pages/mannequins-3D.aspx
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie