m1a1 Thompson pouch

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

johan willaert schreef:Voorbeelden met re-enactment spul...

http://www.paratrooper.fr/fr/pages/mannequins-3D.aspx
Hee Johan bedankt voor die link dat is een zeer behulpzame site waar ik wel wat mee kan...
:D
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Nog 1 vraag over de Thompson aan Johan (tenzij ook anderen het weten),
Je ziet toch wel in veel boeken geschreven dat de Thompson veel gebruikt werd in het gevecht en ook in films (zowel door officieren als door NCO's) Verklaring??
en je ziet bijvoorbeeld in BOB ronaild speirs schieten met een Thompson of carwood Lipton draagt er ook 1? (maar een film hoeft niet correct te zijn natuurlijk en ze kunnen ook bij artillery of zoiets ingedeeld zijn:P)

PS heb zonet GI collectors guide binnengekregen :D :P
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Thompson = Hype

Films en TV-series zijn geen historisch referentiemateriaal... ZEKER BoB niet...
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

johan willaert schreef:Thompson = Hype

Films en TV-series zijn geen historisch referentiemateriaal... ZEKER BoB niet...
Oke zoiets dacht ik al
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Ik heb nog een kleine vraag die verder niks met de Thompson te maken heeft:
Ik wil graag een rubberen gasmaskertas hebben en in GI collectors guide deel 1 op bladzijde 218 staat er één namelijk de M7 en vandaag op Marktplaats vond ik dit:
http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... otoGallery

Kijk maar eens en lees de link daar staat dat de m7 niet meer in de WOII werd gebruikt en dat dit het 2e model is?
Wat is dan het eerste model volgens mij is dit de M5? En heel vaak zie je (tenminste bij para's) dat ze zo'n model dragen op de vliegvelden net voor hun vertrek maar dan in Normandië zie je ze niet vaak meer terug. Verklaring?

Ja daar heb je gelijk in want ze hadden ook zo'n zware bepakking en weet iemand ook nog hoe het zit met M5 en M7 gasmask bag (Lees hierboven)???
Laatst gewijzigd door FryslânVerzamelaar op 11 mar 2011, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Youritje8
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2011, 19:43

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door Youritje8 »

maar Speirs en Carwood zijn toch ook officier/NCO? of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door Mr_Flibble »

Hilmer97 schreef: En heel vaak zie je (tenminste bij para's) dat ze zo'n model dragen op de vliegvelden net voor hun vertrek maar dan in Normandië zie je ze niet vaak meer terug. Verklaring?
Omdat ze eenmaal in het veld zo snel mogelijk van alle onnodige ***zooi af wilden zijn: Stofmaskers; Gasmaskers; Ruiterhandschoenen.
In Tabulas Argenteas Refero
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Ook Marktplaats is geen referentie voor historisch accurate informatie...
Als je de moeite zou doen om naar de foto's te KIJKEN, dan zou je het verschil zien tussen de M7 tas in de GI Guide en die op MP...

Originele foto's liegen nooit.... Al de rest (het merendeel van de boeken, websites en verkopers) is niet betrouwbaar...
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

johan willaert schreef: Originele foto's liegen nooit....
....
....
...
...
P21-d355c32508797dbc8aeb9c457e849246.gif (54.7 KiB) 1313 keer bekeken
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Inderdaad, twee foto's van Engineers en/of HQ Personnel, geen para van een Parachute Rifle Platoon

En zie jij 5-Cell ammo pouches??
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

johan willaert schreef:Inderdaad, twee foto's van Engineers en/of HQ Personnel, geen para van een Parachute Rifle Platoon

En zie jij 5-Cell ammo pouches??
Nee, misschien nog op de andere kant maar denk het niet
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Heb nog even nagedacht dat ik de Tompson equipment wel gedoen maar dat ga ik niet meer doen ik ga nu de Garand equipment aanschaffen maar 1 ding snap ik niet die foto met die 2 para's die ik je mailde dat zijn toch para's van het 506 PIR (tenminste dat had ik gelezen) en PIR betekent parachute INFANTERIE regiment toch? Maar mijn vraag dus zaten er ook engineers ofzo in een PIR? want daar is toch ook weer een speciale groep volgens mij de Engineer battalion? Of zijn die weer onderverdeeld enzo?

PS ik geloof wel dat de m1 garand alleen maar door infanterie mannen werden gebruikt maar zou hier toch nog wel antwoord op willen hebben????

Alvast bedankt
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Elk Parachute Infantry Regiment heeft een Headquarters, Headquarters Company, Service Companies, Demolition Platoons etc.... naast de 9 Parachute Infantry Companies....

De twee 'hanenkammen' op de foto behoorden tot het Regimental Demolitions Platoon van het Regimental Headquarters van het 506PIR of aangehechte Engineers van C Company / 326th Airborne Engineer Battalion.
Zij waren dus geen onderdeel van een Infantry Rifle Company...
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door johan willaert »

Hilmer97 schreef:PS ik geloof wel dat de m1 garand alleen maar door infanterie mannen werden gebruikt maar zou hier toch nog wel antwoord op willen hebben????

Vervang het vet gedrukte maar door voornamelijk...
29th Let's Go!!!!!
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: m1a1 Thompson pouch

Bericht door FryslânVerzamelaar »

Oke bedankt. (sorry voor de late reactie :P ) Ik ben nu trouwens een boek aan het lezen namelijk de Biggest Brother over Richard Winters maar volgens mij klopt dit boek ook lang niet aangezien hier Speirs ook een Thompson heeft :? Maar voor de mensen die dit boek van plan zijn te kopen het is wel een heel mooi boek en dit boek geeft alles veel beter weer dan iun de film BOB want ik heb nog maar 1 hoofdstuk gelezen en ik heb al tientallen fouten ontdekt die in BOB voorkomen en ook al tientallen dingen die niet in BOB voorkomen maar wel gebeurt zijn. :D
Plaats reactie