Originele Duitse foto?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Originele Duitse foto?

Bericht door D_Dutch »

Hallo allemaal,

Op het Wehrmacht-Awards Forum staat een foto te koop aangeboden, en ik vind het een erg interessante foto (Mede door de persoon die erop staat :bonk: :bonk: ), alleen ik vroeg me af of iemand kan vertellen of deze foto origineel is. Ik zie heel veel Russische nepfoto's de laatste tijd en ik vroeg me af of deze er een van kon zijn. Ik hoop dat iemand hier mee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Koen.
11hat3rz.jpg
11v7mc61.jpg
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door michiel01 »

karels zien er goed uit. Lijkt me een origineel
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door D_Dutch »

Bedankt! :)

Helaas bleek de verkoper een slechte reputatie te hebben waardoor ik helaas af moest zien van de koop van de foto. De foto kostte €30,- maar de verkoper wist niet wie het was. Als hij dat wel had geweten (zoals ik doe. :evil: ) was de prijs behoorlijk hoger geweest.

Met vriendelijek groet,

Koen
Gebruikersavatar
SgtArends
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 13 sep 2010, 21:29
Locatie: Rheden, (GLD)
Contacteer:

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door SgtArends »

30,- voor deze foto :?

http://kopen.marktplaats.nl/verzamelen/ ... 1XK&srt=pu

Er zijn veel foto's voor nog geen 5,-
en wie weet staan er nog hele bijzondere mensen op ook. :+
-Winston Churchill; “If you are going through hell, keep going.”
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door D_Dutch »

€30,- is anders een redelijk goedkoop bedrag voor een SS-VT Standarte "Deutschland" foto. Vooral omdat de persoon op deze foto toekomstig SS-Haupsturmführer Eugen Maisenbacher is, tevens onderscheiden met het Deutsches Kreuz in Gold. Hij was hiermee een van de weinigen van de SS-Flak-Abteilung 2 die daarmee onderscheiden werd. :)

Met vriendelijke groet,

Koen
Gebruikersavatar
SgtArends
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 13 sep 2010, 21:29
Locatie: Rheden, (GLD)
Contacteer:

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door SgtArends »

D_Dutch schreef:€30,- is anders een redelijk goedkoop bedrag voor een SS-VT Standarte "Deutschland" foto. Vooral omdat de persoon op deze foto toekomstig SS-Haupsturmführer Eugen Maisenbacher is, tevens onderscheiden met het Deutsches Kreuz in Gold. Hij was hiermee een van de weinigen van de SS-Flak-Abteilung 2 die daarmee onderscheiden werd. :)

Met vriendelijke groet,

Koen
Oke dan kan ik me het nog wel een beetje voorstellen.
Bedankt voor de informatie. :)
Toch blijft het aardig wat geld. Het ligt ook maar aan je budget.
-Winston Churchill; “If you are going through hell, keep going.”
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door D_Dutch »

SgtArends schreef: Oke dan kan ik me het nog wel een beetje voorstellen.
Bedankt voor de informatie. :)
Toch blijft het aardig wat geld. Het ligt ook maar aan je budget.
Klopt, ik vind het ook best duur, maar je hebt haast geen keus. Verkopers weten tegenwoordig de prijzen ook wel, en als je dan een prachtige foto ziet, dan wil je die gewoon kopen, ondanks de prijs. Ook weten vervalsers de prijs van dergelijke foto's m.b.t. de Waffen-SS en worden er steeds meer nagemaakt, waarvan sommigen haast niet van echt te onderscheiden zijn.

Maar het ligt ook aan je verzamelgebied, hierdoor zie je vaak genoeg dat hele fotoalbums uit elkaar gerukt worden omdat sommige foto's op zichzelf meer waard zijn dan in een album, dit komt dan omdat men bijvoorbeeld van een heel album slechts drie foto's interessant genoeg vindt om te kopen, en om dan snel geld te verdienen worden de foto's maar losgerukt en los verkocht. (Hier doen niet alleen kleine verkopers aan maar tegenwoordig ook al grote dealers)

Zo ben ik vandaag erachter gekomen dat er een uitreikingsdocument wordt aangeboden van een Unteroffizier in Panzer-Abteilung 65, en laat ik toevallig genoeg van diezelfde Unteroffizier een fotoalbum hebben. Dit zal waarschijnlijk in het begin als één geheel verkocht zijn, maar later ook uit elkaar gehaald, en nu is het dus aan mij om alles weer terug bij elkaar te krijgen. :shocked:

Met vriendelijke groet,

Koen
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door zjopske »

D_Dutch schreef:
Maar het ligt ook aan je verzamelgebied, hierdoor zie je vaak genoeg dat hele fotoalbums uit elkaar gerukt worden omdat sommige foto's op zichzelf meer waard zijn dan in een album, dit komt dan omdat men bijvoorbeeld van een heel album slechts drie foto's interessant genoeg vindt om te kopen, en om dan snel geld te verdienen worden de foto's maar losgerukt en los verkocht. (Hier doen niet alleen kleine verkopers aan maar tegenwoordig ook al grote dealers)

Zo ben ik vandaag erachter gekomen dat er een uitreikingsdocument wordt aangeboden van een Unteroffizier in Panzer-Abteilung 65, en laat ik toevallig genoeg van diezelfde Unteroffizier een fotoalbum hebben. Dit zal waarschijnlijk in het begin als één geheel verkocht zijn, maar later ook uit elkaar gehaald, en nu is het dus aan mij om alles weer terug bij elkaar te krijgen. :shocked:

Met vriendelijke groet,

Koen
De harde realiteit, al zal het niet lang meer duren (al is het eigenlijk al zo) dat de complete fotoalbums met wat documentatie veel meer waard zijn (zowel in geld als historisch).
Ook zijn een groot deel van de ss fotoalbums uit elkaar getrokken voor die paar top foto`s van een paar 100 euro. Het is jammer dat er dan niks meer over blijft, gelukkig heb ik ooit nog een mooie kunnen bemachtigen.

Ook heb ik het wel eens gehad dat ik een paar foto`s en kaartjes kocht van een Nederlandse sergeant Artillerie, na wat mailen bleek dat het uniform al een paar maanden eerder verkocht was. Gelukkig (dankzij de grote opslag capaciteit) had ik het telefoon nummer van de koper. Na een paar belletjes was het ´´terecht´´ (gelukkig).
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door D_Dutch »

zjopske schreef:De harde realiteit, al zal het niet lang meer duren (al is het eigenlijk al zo) dat de complete fotoalbums met wat documentatie veel meer waard zijn (zowel in geld als historisch).
Hoezo is het de "harde realiteit"? Het is in mijn ogen dan alleen maar beter dat dit dan veel meer waard is, aangezien ze dan minder snel uit elkaar gehaald worden. :)

Met vriendelijke groet,

Koen
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door fritz derochebrune »

D_Dutch schreef: Hoezo is het de "harde realiteit"? Het is in mijn ogen dan alleen maar beter dat dit dan veel meer waard is, aangezien ze dan minder snel uit elkaar gehaald worden. :)

Met vriendelijke groet,

Koen
Ik denk dat hij bedoelde dat het uiteenhalen nu nog de harde realiteit is, maar dat het in de toekomst waarschijnlijk minder gaat worden. :wink:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Originele Duitse foto?

Bericht door D_Dutch »

fritz derochebrune schreef:Ik denk dat hij bedoelde dat het uiteenhalen nu nog de harde realiteit is, maar dat het in de toekomst waarschijnlijk minder gaat worden. :wink:
Haha ik zie het! Ik had de zin wat verkeerd gelezen. Sorry. :)
Plaats reactie