Revolutie Libië

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Opgeheven account 4914

Re: Revolutie Libië

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Fransen openen vuur in Libië

Een Frans vliegtuig heeft om 17.45 uur (Belgische tijd) voor het eerst het vuur geopend in Libië. Dat heeft het Franse leger laten weten. Volgens een militaire woordvoerder is een voertuig vernietigd.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Revolutie Libië

Bericht door Jan Klaassen »

779 schreef:
Veels te overdreven. Woorden zoals massamoord, volkerenmoord en zeker genocide kan je niet zomaar in de mond nemen. Dat zijn vergaande woorden wat in Libië nog onderzocht moet worden. Bekijk de definities eens van die woorden.
En om je tweede punt te bespreken: Het Westen kijkt ook niet de andere kant op. Ik wil je echt adviseren om je eens ietsjes verder te oriënteren in deze kwestie en niet loze kreten te lanceren hier.

779
Ik ken de definities van die woorden, bedankt.
En op het tweede punt; wat doet het Westen dan wanneer ze níét militair helpen?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Opgeheven account 4914

Re: Revolutie Libië

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Qadaffi spreekt ook al oorlogstaal;
Kadhafi spreekt oorlogstaal: "Jullie zullen vallen zoals Hitler viel"

De Libische leider Moammar Kadhafi heeft zondag een "lange oorlog" voorspeld. "Alle Libiërs zijn nu bewapend", zei hij in een audioboodschap die op de Libische staatstelevisie uitgezonden werd. Kadhafi stelde ook dat hij zal "zegevieren".
Volgens de Libische leider zal zijn land nooit toelaten dat de "kruisvaarders" - de internationale coalitie dus - bezit nemen van de Libische olie en die gaan exploiteren.

Monsters

Kadhafi dreigde ermee elke "verrader of collaborateur" met de internationale coalitie af te maken. Hij omschreef de Westerse naties nog als "monsters en criminelen". "Jullie zullen vallen net zoals Hitler viel", luidde het. "Alle tirannen vallen."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Revolutie Libië

Bericht door patrickh »

johan willaert schreef: Voor mijn part moorden ze elkaar allemaal uit.. Schone opkuis... Een hoge muur erond en binnen 10 jaar eens gaan kijken...

:?

Ook in Libië wonen goede en slechte mensen,net als in Nederland,België,Irak of waar dan ook,kunnen we overal een muur omheen laten bouwen en maar aan laten klooien.

Gr.Patrick
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Revolutie Libië

Bericht door johan willaert »

patrickh schreef:net als in Nederland,België,Irak of waar dan ook,kunnen we overal een muur omheen laten bouwen en maar aan laten klooien.
Voor zover ik weet worden wij niet door onze eigen luchtmacht gebombardeerd...
Daarnaast zijn wij niet bereid om elkaar in eigen land af te slachten, zelfs Vlamingen en Walen niet... We hebben trouwens wel andere dingen te doen na het werk en in het weekend...

Ik ben trouwens voorstander van die muur rond ons land... Kunnen al die vluchtelingen evenmin binnen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Revolutie Libië

Bericht door fritz derochebrune »

Ik ben echt geen linkse vluchtelingknuffelaar, maar volgens mij is het wel erg cru om te zeggen dat ze elkaar maar allemaal moeten uitmoorden en dat we alle vluchtelingen aan hun lot moeten overlaten. Niet, iedereen zijn eigen mening.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Revolutie Libië

Bericht door jurgen »

johan willaert schreef: Voor zover ik weet worden wij niet door onze eigen luchtmacht gebombardeerd...
Daarnaast zijn wij niet bereid om elkaar in eigen land af te slachten, zelfs Vlamingen en Walen niet... We hebben trouwens wel andere dingen te doen na het werk en in het weekend...
Inderdaad, zoals naar de 27ste herhaling van FC de kampioenen kijken, dat is immers veel belangrijker dan uit uw zetel te komen en iets te ondernemen.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Revolutie Libië

Bericht door fritz derochebrune »



Ben eens benieuwd, er zou nu weer een staakt het vuren zijn afgeroepen door de loyalisten, zou 12 minuten geleden zijn ingegaan...
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Revolutie Libië

Bericht door johan willaert »

fritz derochebrune schreef: en dat we alle vluchtelingen aan hun lot moeten overlaten. Niet, iedereen zijn eigen mening.
Ik ben inderdaad van mening dat we best eens mogen nadenken over de hoeveelheid vluchtelingen we in ons land kunnen blijven opvangen, huisvesten, voeden, financieren, enz... om van hun familieleden die hier na enige tijd ook nog terecht komen nog maar te zwijgen...
Het kan best wel politiek en sociaal cru zijn om zo'n uitspraken te doen, maar het is wel de realiteit...
Maar dat is inderdaad een andere discussie...

En wat FC De Kampioenen betreft, daar heb ik in geen 20 jaar naar gekeken... Ik bedoelde dat een burgeroorlog in eigen land niet onze eerste prioriteit is... en dat een burgeroorlog in een ander land dat waarschijnlijk nog veel minder...
Ik ben in ieder geval op een moment in mijn leven gekomen dat ik zorg dat mijn eigen leefwereld in orde is en wat er bij iemand anders gebeurt kan mij geen bal schelen en lig ik niet wakker van! Egoistisch??? Ja, best wel, maar ook daar lig ik niet wakker van...

En als de firma mij morgen naar Libië wilt sturen, dan moeten ze dat doen....Ook daar lig ik niet wakker van...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Revolutie Libië

Bericht door fritz derochebrune »

Ik vind inderdaad ook niet dat we zo maar iedereen die wilt permanent onderdak moeten bieden, maar tijdelijke amnestie tot aan het einde van de opstand zou redelijk zijn. Maar ik respecteer ook jouw mening en het is zoals je zegt, een ander onderwerp.

On topic: Dit is een kaart van hoe de situatie op dit moment in Libië is, rode steden zijn in handen van de Rebellen, de groene in handen van Gaddafi en bij de gele is het niet duidelijk.

Afbeelding
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

Spitsnieuws.nl schreef:Dodental Libisch verzet: 8000+

Onder de rebellen die zich tegen het regime van de Libische leider Muammar Kaddafi hebben gekeerd, zijn al ruim achtduizend doden gevallen. Woordvoerder van de opstandelingen Abdel Hafiz Ghoga vermeldde dit aantal aan Arabische nieuwszender al-Jazeera.

De zegsman sprak over de omgekomen strijders als 'martelaars'. De protesten laaiden halverwege februari op, luttele dagen nadat in buurland Egypte de president, Hosni Mubarak, was verdreven.

Onder andere in de steden Benghazi, Misurata en Ajdabiyah wordt al weken hevige strijd geleverd tussen het leger van Kaddafi en de opstandelingen.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Revolutie Libië

Bericht door jurgen »

Tja, martelaars. Volgens Kadhafi en zijn aanhangers zijn hun gesneuvelden de martelaars, het is maar hoe je het bekijkt.


De Amerikanen en Fransen zouden alleszins al meer burgerslachtoffers (64 doden en 150 gewonden) hebben veroorzaakt, dan militaire (officieel 18 doden). Al is er uiteraard wel veel materiaal vernietigd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

jurgen schreef:De Amerikanen en Fransen zouden alleszins al meer burgerslachtoffers (64 doden en 150 gewonden) hebben veroorzaakt, dan militaire (officieel 18 doden). Al is er uiteraard wel veel materiaal vernietigd.
Wie geloof je in die cijfers? als het bewind van Kadaffi dat zegt, geloof ik er geen hond van. Hij zet zelf die 'burger's' rond gebouwen neer. Dan zijn het officieel geen burgers meer, maar valt het allemaal onder collateral damage. Dan zijn het gewoon leden van het bewind, en die mogen gedood worden. Daarnaast is het ook bevestigd dat die cijfers niet kloppen omdat Kadaffi het rondbazuind...

779
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Revolutie Libië

Bericht door jurgen »

779 schreef:
jurgen schreef:De Amerikanen en Fransen zouden alleszins al meer burgerslachtoffers (64 doden en 150 gewonden) hebben veroorzaakt, dan militaire (officieel 18 doden). Al is er uiteraard wel veel materiaal vernietigd.
Wie geloof je in die cijfers? als het bewind van Kadaffi dat zegt, geloof ik er geen hond van. Hij zet zelf die 'burger's' rond gebouwen neer. Dan zijn het officieel geen burgers meer, maar valt het allemaal onder collateral damage. Dan zijn het gewoon leden van het bewind, en die mogen gedood worden. Daarnaast is het ook bevestigd dat die cijfers niet kloppen omdat Kadaffi het rondbazuind...

779
Waarom zouden burgers die het regime van Kadhafi steunen wel gedood mogen worden? En waarom dan burgers die de rebellen steunen niet?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

Die zijn toch onderdeel van het regime? En alles is toegestaan bij vernietiging van het regime... toch?
Plaats reactie