Revolutie Libië

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jauke
Lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 27 apr 2010, 20:25

Re: Revolutie Libië

Bericht door Jauke »

Moeten ze er maar niet gaan staan.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Revolutie Libië

Bericht door jurgen »

779 schreef:Die zijn toch onderdeel van het regime? En alles is toegestaan bij vernietiging van het regime... toch?
Als jij bereidt bent in te staan voor genocide wegens hun steun aan een volgens jou verkeerd regime, dan is dat jouw keuze.

Vergeet niet dat er in het Westen van Libië nog heel veel mensen pro Kadhafi zijn, dat mag dan plots niet meer? Laat hen hun lot maar gauw in de handen van die gewapende gekken uit het Oosten leggen, dan gaan we pas richting crisissituatie.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

Genocide is pas wanneer er honderdduizenden zo niet miljoenen doden zijn met als doel om die bevolkingsgroep uit te roeien. DE media vind het altijd leuk om verhalen dramatischer te maken dan zij zijn. Concentreer je eens op de feitelijke gebeurtenissen. Wie zet die burgers neer bij strategische punten, wie schiet er op zijn burgers, wat was de exacte aanleiding waardoor de geallieerden moesten aanvallen. Misschien nog wel de mooiste vraag: Waarom staan al die mensen als menselijk schild bij gebouwen e.d. Als antwoord: zij hebben geen keus. Of de kogel van Kadaffi, of een kogel van de rebellen of een 30mm shell van een F-18.

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

En dit is het mooiste nieuws waar we op hoopten natuurlijk: http://www.nu.nl/binnenland/2474476/ned ... libie.html

779
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Revolutie Libië

Bericht door Haplo »

779 schreef:En dit is het mooiste nieuws waar we op hoopten natuurlijk: http://www.nu.nl/binnenland/2474476/ned ... libie.html

779
Het is maar wat je mooi noemt.
Eerst een miljard moeten bezuinigen, 10.000 man eruit, Assen dicht en de tanks weg, ,maar toch weer een bak geld uitgeven aan die rotzooi.
Laat ze het daar lekker zelf uitzoeken.
Nederland loopt er weer eens achteraan als een braaf schoothondje.
Mooi hier laten blijven dat spul.
Gezien alle actie en de landen die mee doen begint dit al aardig op WO3 te lijken.
Het westen tegen de Arabische wereld.
Dit wordt weer eens een lang slepende puinhoop.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jauke
Lid
Berichten: 343
Lid geworden op: 27 apr 2010, 20:25

Re: Revolutie Libië

Bericht door Jauke »

Haplo schreef:
779 schreef:En dit is het mooiste nieuws waar we op hoopten natuurlijk: http://www.nu.nl/binnenland/2474476/ned ... libie.html

779
Het is maar wat je mooi noemt.
Eerst een miljard moeten bezuinigen, 10.000 man eruit, Assen dicht en de tanks weg, ,maar toch weer een bak geld uitgeven aan die rotzooi.
Laat ze het daar lekker zelf uitzoeken.
Nederland loopt er weer eens achteraan als een braaf schoothondje.
Mooi hier laten blijven dat spul.
Gezien alle actie en de landen die mee doen begint dit al aardig op WO3 te lijken.
Het westen tegen de Arabische wereld.
Dit wordt weer eens een lang slepende puinhoop.
Helemaal mee eens.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Revolutie Libië

Bericht door jurgen »

779 schreef:Genocide is pas wanneer er honderdduizenden zo niet miljoenen doden zijn met als doel om die bevolkingsgroep uit te roeien. DE media vind het altijd leuk om verhalen dramatischer te maken dan zij zijn. Concentreer je eens op de feitelijke gebeurtenissen. Wie zet die burgers neer bij strategische punten, wie schiet er op zijn burgers, wat was de exacte aanleiding waardoor de geallieerden moesten aanvallen. Misschien nog wel de mooiste vraag: Waarom staan al die mensen als menselijk schild bij gebouwen e.d. Als antwoord: zij hebben geen keus. Of de kogel van Kadaffi, of een kogel van de rebellen of een 30mm shell van een F-18.

779
Genocide is misschien wel een groot woord, dat geef ik toe. Echter is de media in deze mijns inziens totaal niet betrouwbaar. Van dag één is Kadhafi gedemoniseerd terwijl, als we het nader bekijken, Libië het land is met de hoogste welvaart, hoogste levensstandaard, laagste kindersterfte,.. van heel Afrika. Aannemen dat die mensen daar helemaal niet gedwongen maar dan wel vrijwillig staan, lijkt dan ook niet eens in overweging genomen te worden.
Burgers die sterven of gewond raken zijn jammerlijke spijtigheden, maar vergeet niet dat in luttele dagen de wapens zijn opgenomen door de rebellen, van geweldloze betogingen zoals in andere landen is er bijna geen sprake geweest. De geallieerden hebben daar bijgevolg dan ook niets te zoeken, zonder hun bemoeienissen had het daar al zo goed als gedaan geweest.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

Haplo schreef:
779 schreef:En dit is het mooiste nieuws waar we op hoopten natuurlijk: http://www.nu.nl/binnenland/2474476/ned ... libie.html

779
Het is maar wat je mooi noemt.
Eerst een miljard moeten bezuinigen, 10.000 man eruit, Assen dicht en de tanks weg, ,maar toch weer een bak geld uitgeven aan die rotzooi.
Laat ze het daar lekker zelf uitzoeken.
Nederland loopt er weer eens achteraan als een braaf schoothondje.
Mooi hier laten blijven dat spul.
Gezien alle actie en de landen die mee doen begint dit al aardig op WO3 te lijken.
Het westen tegen de Arabische wereld.
Dit wordt weer eens een lang slepende puinhoop.
Poeeeh echt weer een linkse reactie. Als een ander land in nood zit, dan help je die, no mather what the costs are! Kernbeginsel wat Nederland heeft. Daarnaast, als de NAVO een gunst vraagt aan een land, dan betalen alle landen die lid zijn van de NAVO die bijdrage. Dus in principe betaald Nederland een klein deel ervan...

Als derde: lezen jullie wel een betrouwbare bron? Die 10.000 man eruit, en tanks weg zijn alleen nog maar VOORSTELLEN. Als je niets weet, houdt je dan buiten de discussie denk ik maar altijd. Verdiepen is the key.
779
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Revolutie Libië

Bericht door Haplo »

Ik weet echt wel waar ik over spreek Bob.
De ervaring leert dat voorstellen in Nederland er gewoon doorgedrukt worden.

En ik ben zeker niet links.
Ook niet rechts trouwens.
Ik ben gewoon op het moment van mening van eigen land eerst.
Rampen en dergelijke zoals Japan daargelaten.
Deze kwestie in Libie heeft niks met een land in nood te maken.
Het was een interne kwestie.
Daar komt bij dat Nederland officieel nog niet is gevraagd voor steun door de NAVO.
Ze hebben dit zelf aangeboden.
Mvg/Best regards, Sipke
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

Alle NAVO hebben ermee ingestemd dat de inwoners van Libië in nood verkeren. Is ook letterlijk zo in de documenten opgenomen. Waarom ben jij dan degene die daar anders over mag oordelen?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Revolutie Libië

Bericht door Haplo »

Misschien omdat ik dat zo zie en omdat het mijn recht is om dat zo te zien?
Ik bedoel er verder niks mee Bob, maar ik heb het zelf nooit echt op dit soort acties.
In elk geval heb ik er hier op het moment niet echt een lekker gevoel bij.
Natuurlijk kan ik het mis hebben en dat het inderdaad terecht is, maar op het moment heb ik hier gewoon geen goed gevoel bij een militair ingrijpen.
Mvg/Best regards, Sipke
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Revolutie Libië

Bericht door 779 »

Een gevoel bij jezelf maakt het voor mij duidelijker. Als je mij persoonlijk vraagt wat ik er van vind, deel ik jouw mening mede. Het zou voor mijn gevoel beter zijn als er idd veel meer Arabische landen mee zouden doen. Nog schokkender vond ik de mededeling van kabinet dat het maar nét mogelijk is om zes F-16's te sturen omdat dat het maximum aantal vliegtuigen is wat we nu in kunnen zetten... Misschien dat daarom de Duitsers tegen de actie in Libië zijn, kunnen ze Europa weer binnenvallen hahaha

779
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Revolutie Libië

Bericht door Haplo »

Dat er meer Arabische landen mee zouden moeten doen ben ik zeker met je eens.
Momenteel zijn dat er niet zo veel.
Meen alleen Qatar en De Verenigde Arabische Emiraten.
Egypte is tegen een interventie en zal dus niet mee doen met een militair ingrijpen.

6 F-16's zijn niet zo veel.
Ik verbaas mij dan ook zeer dat er momenteel niet meer inzetbaar zijn.
Mvg/Best regards, Sipke
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Revolutie Libië

Bericht door jurgen »

Er kunnen er best wel meer inzetbaar zijn, maar die kosten wel geld om ze te gebruiken natuurlijk. Volgens Britse schattingen zou de oorlog in Libië nu al minstens een paar honderd miljoen euro kosten. En dan zijn er nog niet al te veel vliegtuigen naar beneden gehaald.


http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 7/1.988040

Die Libiërs zijn er natuurlijk ook nog, dat mogen we zeker niet vergeten.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Revolutie Libië

Bericht door fritz derochebrune »

Even wat updates van het front:

- Na verschillende dagen is vanmorgen Ajdabiya door de rebellen herroverd. De coallitie heeft vanmorgen de tanks en artillerie van de loyalisten gebombardeerd, waarna de rebellen de stad binnenvielen.
- Daarna zijn de rebellen verder opgerukt en hebben (Al) Brega veroverd. Momenteel bewegen de anti-regeringstroepen zich verder naar het Westen, naar de stad Ra's Lanuf.
- Het is voor het eerst dat andere dan rebel gerelateerde media melden dat Khamis al-Gaddafi, neef van de Libische dictator en leider van de elite Khamis Brigade, gestorven is na een kamikaze-aanval door een overgelopen piloot, Muhammad Mokhtar Osman.
- Een Libische vrouw uit Benghazi is in Tripoli een hotel vol buitenlandse journalisten binnen gegaan om te vertellen dat ze mishandeld is door regeringstroepen, nog voor ze haar verhaal kon doen is ze door de beveiliging overmeesterd en afgevoerd.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Plaats reactie