Bajonet?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
luuk584
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jun 2010, 22:35

Bajonet?

Bericht door luuk584 »

Ik vond deze bajonet op zolder. Ik heb geen idee waar hij vandaan komt wie kan mij meer info geven?

Groeten, Luuk
Bijlagen
bajonet.jpg
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Bajonet?

Bericht door beno »

Dat ziet eruit als een Duitse paradebajonet, zijn er stempelingen zichtbaar?
luuk584
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jun 2010, 22:35

Re: Bajonet?

Bericht door luuk584 »

Er staat ingedrukt E. Pack & Sohne, er staat ook nog iets onder maar ik kan er alleen olin van lezen de rest is onleesbaar door roest..
En het lijkt of er ook nog een logo links naast staat. Maar ook dat is niet te zien door roest.
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Bajonet?

Bericht door koe op zolder »

Twiettwiew, volgens mij is het een goede Duitse parade bajonet, met handgreepjes van gewei... _/-\o_
Is het logo niet toevallig de rzm stempel? Hoeft niet hoor!
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Bajonet?

Bericht door michiel01 »

koe op zolder schreef:volgens mij is het een goede Duitse parade bajonet, met handgreepjes van gewei...
Ik sluit me aan bij bovenstaande.
luuk584
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jun 2010, 22:35

Re: Bajonet?

Bericht door luuk584 »

Oke bedankt :)
Heb hem een beetje opgepoetst met wat wd-40 en er staat op E. Pack & Sohne Solingen, en het logo is een man met een hamer. :P
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Bajonet?

Bericht door koe op zolder »

Kan je een close-up posten met foto's van de bajo en ook de stempeling met het logo? Ik vind het een heel interessant ding namelijk...
Lijkt me leuk om er wat meer over te weten. :)
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
luuk584
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jun 2010, 22:35

Re: Bajonet?

Bericht door luuk584 »

tuurlijk hier zijn de foto's :)
bajonetcloseup.jpg
bajoheft.jpg
Plaats reactie