Duitse K98 tasjes

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Duitse K98 tasjes

Bericht door S1991 »

Ik heb een vraag m.b.t. deze K98 tasjes. Een K98 tasje heeft aan de binnenkant een stempel van de 14. Panzer Division en de andere niks.
Zijn allebei 1941 gedateerd, eentje heeft nog de tussenschotjes en de andere niet.
Wat ik begrepen heb zijn K98 tasjes zonder tussenschotjes na-oorlogs Duits. Maar toch heb ik zo mijn twijfels over beide.
Kan iemand van jullie mij meer informatie verschaffen? Zelf denk ik dat die met de tussenschotjes wel goed is en die zonder niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Panzer Grenadier
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2006, 16:30

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door Panzer Grenadier »

Die ronde stempel is sowieso nep.
Dat hoort op documenten (en eventueel van die dunne stoffe armbandjes).
Ik denk zelf ook dat die jaartallen achterop niet periodiek zijn.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door ammo »

Naoorlogs , en idd de stempel is fake, de datum stempels zijn er ook later ingeslagen.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door S1991 »

ammo schreef:Naoorlogs , en idd de stempel is fake, de datum stempels zijn er ook later ingeslagen.
Bedankt. Deze gaan terug.
Waren mijn vermoedens toch juist. Ben blij dat ik met PayPal betaald heb dus kan ik het geld sneller terug krijgen.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door Kugelblitz »

Wat betreft de tussenschotjes... Deze missen ook bij originele tasjes 9 van de 10 keer, aangezien deze door de soldaten vaak werden verwijderd om het pakken van de magazijnen te vergemakkelijken. Stel je voor dat je moet herladen, maar je clip zit vast achter dat schotje.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door S1991 »

Kugelblitz schreef:Wat betreft de tussenschotjes... Deze missen ook bij originele tasjes 9 van de 10 keer, aangezien deze door de soldaten vaak werden verwijderd om het pakken van de magazijnen te vergemakkelijken. Stel je voor dat je moet herladen, maar je clip zit vast achter dat schotje.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Klopt, maar dan zie je er wel nog resten van..
Nu dus niet, nu zijn ze helemaal glad.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door S1991 »

Zojuist deze e-mail gekregen van de verkoper:
met frans deze tasjes zijn niet na-oorlogs meningen van verzamelaarsdie weten alles beter. maar deze tasjes zijn goed als de tasjes nepzijn zitten er geen tussen schotjes in kijk maar op ebay .ik heb er 4al vier van verkocht en geen klachten gehad .ik neem geen genoegen meeom de tasjes terug te nemeen omdat er een verzamelaar is die zeg datde tasjes nep zijn. ik zeg dat de tasjes goed zijn.
Ik heb zo'n idee dat dit een moeilijke wordt... Maar goed dat ik met PayPal betaald heb..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door Kugelblitz »

S1991 schreef:Zojuist deze e-mail gekregen van de verkoper:
met frans deze tasjes zijn niet na-oorlogs meningen van verzamelaarsdie weten alles beter. maar deze tasjes zijn goed als de tasjes nepzijn zitten er geen tussen schotjes in kijk maar op ebay .ik heb er 4al vier van verkocht en geen klachten gehad .ik neem geen genoegen meeom de tasjes terug te nemeen omdat er een verzamelaar is die zeg datde tasjes nep zijn. ik zeg dat de tasjes goed zijn.
Ik heb zo'n idee dat dit een moeilijke wordt... Maar goed dat ik met PayPal betaald heb..
Haha, dat heb ik ook weleens gehoord... Zet ze even op WAF en kijk wat ze zeggen. Als ze daar worden afgekeurd stuur je hem de link naar het topic, of kopieer anders wat reacties van gerenomeerde leden.

Wellicht is hij dan overtuigd, anders moet je toch druk erop gaan zetten!

Aan zijn bericht te zien is het niet de meest snuggere persoon, dus uitkijken! Deze lui weten vaak zelf totaal niet waar ze mee bezig zijn, of bedonderen de boel opzettelijk omdat ze van hun uitkering niet rondkomen. Heb er zo ook al enkelen gehad, gelukkig goed afgelopen!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door S1991 »

Kugelblitz schreef:
S1991 schreef:Zojuist deze e-mail gekregen van de verkoper:
met frans deze tasjes zijn niet na-oorlogs meningen van verzamelaarsdie weten alles beter. maar deze tasjes zijn goed als de tasjes nepzijn zitten er geen tussen schotjes in kijk maar op ebay .ik heb er 4al vier van verkocht en geen klachten gehad .ik neem geen genoegen meeom de tasjes terug te nemeen omdat er een verzamelaar is die zeg datde tasjes nep zijn. ik zeg dat de tasjes goed zijn.
Ik heb zo'n idee dat dit een moeilijke wordt... Maar goed dat ik met PayPal betaald heb..
Haha, dat heb ik ook weleens gehoord... Zet ze even op WAF en kijk wat ze zeggen. Als ze daar worden afgekeurd stuur je hem de link naar het topic, of kopieer anders wat reacties van gerenomeerde leden.

Wellicht is hij dan overtuigd, anders moet je toch druk erop gaan zetten!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Heb hem dat idd ook al gezegt van dat er andere verzamelaars zijn die zeggen dat ze niet goed zijn.
Ben ze nu idd aan het plaatsen op WAF. Zelf betwijfel ik het eerlijk gezegt of ze wel goed zijn.
Normaal zie je toch ook of een RbNr staan of een naam van de maker en de datering. Nu staat er alleen een datering en een twijfelachtige stempel van de 14. Panzer Division...
Zal de link van WAF hier ook even plaatsen dadelijk.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door Kugelblitz »

Maakt niet uit, gewoon plaatsen en reacties afwachten. Vervolgens confronteer je de verkoper ermee...
Ik heb helaas ook het gevoel dat dit geen makkelijke wordt, dan toch even een wat onvriendelijkere aanpak toepassen! Maar laat ons eerst afwachten hoe het loopt...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door S1991 »

De link naar WAF: http://wehrmacht-awards.com/forums/show ... ost4580431
Ik heb betaald via PayPal dus dan is het alvast wat makelijker om mijn geld terug te vragen.
Eventjes de mails bewaren en ook voorleggen bij PayPal..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door S1991 »

kijk op ebay op Objectnummer: 110644871542 dat zijn de goeden en kijkop ebay maar Objectnummer: 200586983428 dat zijn de nep tasjesObjectnummer: 140417826334 ik ben er klaar mee mijn tasjes zijn goed .
Tjah... Hij is er klaar mee...
Ik dus niet !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door jurgen »

Er werden wel degelijk k98 tasjes gemaakt zonder stempeling, dat hoeft op zich niets te betekenen.

Maar hier branden er verschillende rode lichten, fake stempelingen zijn toch wel het opmerkelijkst..
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door Erik S. »

Volgens mij zijn dit oosterijkse patroontassen. Alle stempels zijn bogus, Elke eenheid had zelf stempels om op uitrustingsstukken te gebruiken, en die zijn anders dan de ronde documentstempels!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duitse K98 tasjes

Bericht door coco »

Op een gemarkeerde achterkant kan je haast niet af gaan, je heb tasjes met datum en maker, alleen maker, alleen rbnr alleen rfnr een combinatie of helemaal niks.

Toen je de tasjes liet zien via MP link zagen ze er anders uit, ik ben van mening dat dat zelf helemaal andere tasjes waren?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie