Wehrpass Ritterkreuztrager edelwald Huttl

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Wehrpass Ritterkreuztrager edelwald Huttl

Bericht door panzer lehr »

Ik denk erover na de wehpass van Ritterkreuztrager Edelman Huttl te kopen
maar is de vraagprijs wel correct. :?:
Zijn onderschijdingen zijn laplandschild kvk 2 mit schwertern Oktober 1938 Rettungsmedaille.
Reichssportabzeichen Allgemeines Sturmabzeichen Eisernes Kreuz I. und II. Klasse.
Skilehrer und Heeres-Bergführer, Medaille 1 Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes am 10.V.1945
Hij diende in Heeres-Küsten-Artillerie-Regiment 971 en daarvoor in het tsjechische leger
de vraagprijs de ze vragen is 1250€.
Laatst gewijzigd door panzer lehr op 10 mei 2011, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door michiel01 »

RK items zijn sowieso aan de prijs en Heuskens toch wel.

Anderzijds is 1250 een redelijke prijs, ik heb wehrpassen van vliegers gezien (rk dragers en niet RK dragers) die ver over de 5000 dollar gingen.

De afweging die je moet maken, is: heb jij het ervoor over? als jij het, het waard vind dan moet je het doen. Soms zijn er gewoon dingen, ookal zijn ze overpriced, dan koop je ze omdat je ze wil.

Over 10 jaar heb je het geld er toch weer uit.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door Kugelblitz »

Prijs is gangbaar en inderdaad nog aan de lage kant... Ik vind het belachelijk veel geld voor een papieren boekje, maar anderen vinden een Luftwaffedolk voor €700,- weer belachelijk. Als je er een goed gevoel bij hebt en je niet in de schulden werkt, doen! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door panzer lehr »

Bedankt ik twijfel tussen deze wehrpass en een Herman Goring division soldbuch. Ik heb deze week al een soldbuch gekocht van een pionier uit de festung Danzig maar zal die wel in een ander draadje posten als die is aangekomen.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door michiel01 »

nu lees ik nog eens goed wat er staat....

ritterkreuz op 10 mei 1945

tsja dan wordt het al minder interessant, ook het legeronderdeel is natuurlijk minder heroisch.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door Kugelblitz »

panzer lehr schreef:Bedankt ik twijfel tussen deze wehrpass en een Herman Goring division soldbuch. Ik heb deze week al een soldbuch gekocht van een pionier uit de festung Danzig maar zal die wel in een ander draadje posten als die is aangekomen.
Neem aan dat het Soldbuch minder prijzig is, aangezien items van deze divisie nog wel redelijk goed te vinden zijn... Ook leuk natuurlijk, maar wel iets heel anders. Ik zou eerst goed bedenken wat je interessanter vindt, of RK items of de HG divisie.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door davy »

Misschien ook eens nakijken of hij wel een Ridderkruis heeft gekregen.
Ik kan hem in geen enkele databank over het Ridderkruis terugvinden :?
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door panzer lehr »

Zie het nu ook dat is al minder interessant was dat eigenlijk wel mogelijk 2 dagen nadat de oorlog eindigde. :?:
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelman Huttl

Bericht door michiel01 »

panzer lehr schreef:Zie het nu ook dat is al minder interessant was dat eigenlijk wel mogelijk 2 dagen nadat de oorlog eindigde. :?:
Ja hoor dat is mogelijk, er zijn meer voorbeelden van onderscheidingen toegekend na de oorlog.

Dit is wel een van de redenen dat de prijs zo "schappelijk" is. Het is natuurlijk een mooi item, zou de pas best in mijn collectie willen hebben, maar voor dat geld koop ik persoonlijk liever wat anders. Echter kan ik me wel voorstellen dat er verzamelaars zijn die dit een item vinden dat het net-niet is.

daar staat wel tegenover dat er weinig kustenartilleristen zijn, zo vermoed ik, die een RK hebben gehad. Dus vanuit dat oogpunt is de pas wel bijzonder.
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelwald Huttl

Bericht door panzer lehr »

Ik ben een pak meer te weten gekomen over de man. Hij heeft het ridderkruis wel gekregen maar hij is nooit erkend als drager ervan daarom dat hij ook niet in het ridderkruis archief te vinden is de laatste die er in staan dateren van 9 mei 1945 dus deze wehrpass sla ik over.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Wehrpass Ritterkreuztrager edelwald Huttl

Bericht door michiel01 »

panzer lehr schreef:Ik ben een pak meer te weten gekomen over de man. Hij heeft het ridderkruis wel gekregen maar hij is nooit erkend als drager ervan daarom dat hij ook niet in het ridderkruis archief te vinden is de laatste die er in staan dateren van 9 mei 1945 dus deze wehrpass sla ik over.
goede reden om hem te laten liggen!
Plaats reactie