sovjet ww2 militaria

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door JimK »

Mooie collectie!

Zo'n glazen veldfles zoek ik zelf ook nog een keer voor mijn rus.
Zijn die nog wel eens te krijgen, ik ze ze hier niet vaak.

Gr. Jim
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

mgschutze schreef:Mooie collectie!

Zo'n glazen veldfles zoek ik zelf ook nog een keer voor mijn rus.
Zijn die nog wel eens te krijgen, ik ze ze hier niet vaak.

Gr. Jim
Hallo Jim,
Je ziet ze de laatste tijd niet zoveel meer. Er wordt er nog wel een aangeboden op http://www.frontofrussia.com voor 40 dollar.
Heb hier nog nooit wat gekocht en weet dus niet hoe het hier met betalingen, levering e.d. gaat.
Gr. Frei
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Onderhoudsset waarschijnlijk voor de DP28, zo uit de opslag ! Alle gereedschappen zaten nog nieuw verpakt in vetpapier. Heb de tas compleet moeten reinigen, deze was vies en zeer smerig van het vet, echter ongebruikt. De vlekken op de tas zijn niet verwijderbare vlekken tgv vet en olie.
Bijlagen
DSCI3895klein.JPG
DSCI3897klein.JPG
DSCI3898klein.JPG
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Kaartentas uit 1940
Bijlagen
DSCI3883klein.JPG
DSCI3886klein.JPG
DSCI3885klein.JPG
Gebruikersavatar
Kaj
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2011, 19:58

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door Kaj »

Prachtig spul. Zelf verzamel ik sinds 2 maanden ook Sovjet WO2. Zou je wat van je Sovjet onderscheidingen kunnen plaatsen? Ik ben best benieuwd.
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door koe op zolder »

"Hallo Jim,
Je ziet ze de laatste tijd niet zoveel meer. Er wordt er nog wel een aangeboden op http://www.frontofrussia.com voor 40 dollar.
Heb hier nog nooit wat gekocht en weet dus niet hoe het hier met betalingen, levering e.d. gaat.
Gr. Frei"

Is dat die club in Oekraïne? Een vriend van mij kocht daar wat, hij kreeg het alleen een half jaar later... Verder was het item wel oke.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

koe op zolder schreef:"
Is dat die club in Oekraïne? Een vriend van mij kocht daar wat, hij kreeg het alleen een half jaar later... Verder was het item wel oke.
Ik heb geen idee waar deze vandaan komt. Zoals ik al zei, heb er nooit wat gekocht. Ik kijk wel naar de site's wat ze zoal aanbieden maar ik heb mijn collectie grotendeels via (buitenlandse) beurzen en ruilhandel verkregen. Zo nu en dan vindt ik wel eens wat op het internet maar dat is wat de sovjet gedeelte van mijn collectie betreft maar bedroevend weinig.
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Kaj schreef:Prachtig spul. Zelf verzamel ik sinds 2 maanden ook Sovjet WO2. Zou je wat van je Sovjet onderscheidingen kunnen plaatsen? Ik ben best benieuwd.
Het is ondoendelijk om ze allemaal te fotograferen, ze zijn ook al ergens anders op dit forum behandeld. Maar bij deze dan 3 stuks ;
Bijlagen
DSCI4068klein.JPG
DSCI4055klein.JPG
DSCI4051klein.JPG
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Een Ppsh41 magazijntas met trommel uit 1943
Bijlagen
ppsh magtas klein.JPG
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door Auke »

Sorry, maar die Boedapest is een vervalsing. De Nachimov ook en volgens mij de Sebastopol ook. De NKVD-pet is trouwens ook hartstikke nep. Ik heb dit exemplaar zelf al eens in handen gehad... Ik heb de verkoper toen laten weten dat het een vervalsing was... Blijkbaar weerhield dat hem er niet van 'm toch weer in de verkoop te doen :(
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door Auke »

Hier drie foto's die ik op 3 maart 2008 van exact dezelfde pet heb gemaakt, kort voordat ik 'm retourneerde aan de verkoper...
saf52.JPG
saf53.JPG
saf54.JPG
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door Auke »

De verkoper had toen ook deze nepperd... Hopelijk heb je die niet meegenomen...
saf49.JPG
saf50.JPG
saf51.JPG
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

Dat zou kunnen kloppen, ik heb hem toen in een partijtje erbij genomen. Vond zelf de knopen aan de zijkant en het riempje niet bij de pet passen maar heb het in de partij er toch maar bij genomen. Zaten vele goede dingen tussen (niet alleen russisch). Bij de pet had ik wel mijn twijfels maar wist het niet zeker (voordeel van de twijfel gegeven en zoals altijd is dat een slechte ingeving).
Dat de verkoper hierop was gewezen was mij niet bekend !!!
Die andere pet heb ik niet in mijn bezit, waar die gebleven is, is mij niet bekend. Is mij echter door de verkoper wel aangeboden geworden.
Zie dat je als woonplaats Groningen hebt ingevuld en dat complimenteert het hele verhaal. Ook de verkoper zit in deze hoek. In ieder geval bedankt dat je ook mijn vermoeden hebt bevestigd. Velen weten meer dan 1!
P.s. de medailles komen niet van deze bron. Deze zijn al meer dan 15 jaar in mijn bezit.
frei
Lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:30

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door frei »

We gaan weer vrolijk verder.
SVT40 bajonet model, voor het Tokarev SVT40 halfautomatisch geweer.
Bijlagen
DSCI4123klein.JPG
DSCI4124klein.JPG
Laatst gewijzigd door frei op 18 mei 2011, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: sovjet ww2 militaria

Bericht door racefiets »

Leuk, heb er zelf ook 2 maar wat noem jij eerste model? Eerste model is toch de bayonet voor de SVT38 en die is langer dan die voor de SVT40.
Plaats reactie