Forum select

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Forum select

Bericht door Kugelblitz »

Jasper, lees even dit topic goed door: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=27483
Uiteraard worden de besluiten altijd genomen door de Staff, dus het is inderdaad nooit helemaal objectief. Daarnaast kun je er echter vanuit gaan dat allen proberen dit zo eerlijk mogelijk te bepalen, aan de hand van logische en redelijke criteria.
Je bent in de dagelijkse samenleving altijd onderworpen aan de beslissingen van anderen, je moet er dan maar vanuit gaan dat de mensen die deze functies bekleden ook deugdzaam gebruik maken van hun bevoegdheden. Vergeet niet dat ook niet iedereen moderator wordt, de Staff bestaat niet uit mensen die maar willekeurig wat aanrotzooien of naar hun gemoedstoestand beslissingen nemen.

Regels en toegangseisen zijn er dus wel degelijk, maar hier moet je dus naartoe werken. Ik begrijp dat je je op het eerste gezicht misschien een beetje afgewezen voelt, maar als je bovenstaand topic eens goed doorleest kan het eigenlijk niet zo zijn dat deze gevoelens blijven. Mocht dat wel zo zijn, dan kunnen wij er helaas niets aan veranderen...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

Kugelblitz schreef:Jasper, lees even dit topic goed door: Uiteraard worden de besluiten altijd genomen door de Staff, dus het is inderdaad nooit helemaal objectief. Daarnaast kun je er echter vanuit gaan dat allen proberen dit zo eerlijk mogelijk te bepalen, aan de hand van logische en redelijke criteria.
Je bent in de dagelijkse samenleving altijd onderworpen aan de beslissingen van anderen, je moet er dan maar vanuit gaan dat de mensen die deze functies bekleden ook deugdzaam gebruik maken van hun bevoegdheden. Vergeet niet dat ook niet iedereen moderator wordt, de Staff bestaat niet uit mensen die maar willekeurig wat aanrotzooien of naar hun gemoedstoestand beslissingen nemen.

Regels en toegangseisen zijn er dus wel degelijk, maar hier moet je dus naartoe werken. Ik begrijp dat je je op het eerste gezicht misschien een beetje afgewezen voelt, maar als je bovenstaand topic eens goed doorleest kan het eigenlijk niet zo zijn dat deze gevoelens blijven. Mocht dat wel zo zijn, dan kunnen wij er helaas niets aan veranderen...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Ergens vanuit gaan moet je nooit zomaar doen,je zegt het zelf al nooit helemaal objectief dat kan gewoon niet op een forum alls wo2.nl,ik voel e niet afgewezen ik maak een punt duidelijk.
Mijn mening is ook na het lezen van http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=27483
dat het een (elite) groep binnen een groep is.
Met alle respect maar men moet natuurlijk niet doen of mod zijn een universitair opleidings niveau eist,je kan simpel weg niet werken naar een lidmaadschap van select het moet je uiteindelijk gewoonn gegunt worden.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Forum select

Bericht door Kugelblitz »

Je hebt deels gelijk, maar wat het essentiële punt is, is het feit dat je weldegelijk naar het Select-deel kunt toewerken en dat het je ook wordt gegund mits je voldoet aan de criteria. Deze zijn dus inderdaad enigszins subjectief, zoals het hele leven dat is, maar worden met de best mogelijke objectiviteit beoordeeld.
Dat dit niet zou kunnen 'op een forum als dit' vind ik een ongegronde uitspraak. Dat er hier leden zijn die zich niet aan de regels houden, maakt het forum of haar Staff nog niet hypocriet of onbetrouwbaar?

Dat hierover de meningen verschillen kan goed zijn, maar hier heeft men zich helaas bij neer te leggen. Wanneer een moderator iemand een waarschuwing geeft zijn er ook altijd mensen die dit onredelijk vinden, maar dat zij dan zo. Kijk maar naar een programma als 'Wegmisbruikers' de mensen die worden aangehouden doen altijd iets wat niet mag, maar er zijn er altijd wel een paar die hier tegenin gaan, omdat ze vinden dat de politie dit niet te bepalen heeft... Tja, wellicht moet je dan eens over je trots heen stappen en je overgeven aan anderen.

Wij als team kunnen niet meer open kaart spelen dan op dit moment, wanneer wij beloven alles zo goed en gerecht mogelijk te doen, dan is daar maar van uit te gaan. Er zijn namelijk ook geen aanwijzingen dat wij dit niet doen.
Tenslotte staat het je vrij je eigen mening hierop na te houden, maar zo hebben wij ook de onze. :) Dit is meteen mijn laatste bijdrage aan dit topic, ik denk dat het zo duidelijk is hoe de forum-Staff hierover denkt.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

Goed dan stop ik ook met deze discussie het heeft geen zin hem te voeren als anderen dat weigeren.
Ik zal mijn deelname aan dit forum tot een minimum beperken helaas,mischien dat ik later zelfs mijn lidmaatschap moet opgeven.
Jammer na al die jaren.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Forum select

Bericht door sobel »

Kugel heeft aangegeven dat voor zijn gevoel de boel voldoende is opgehelderd, dit heeft niets temaken met niet willen. Waar heb je dan nog vragen over? Of wat wil je nog weten? Ik kan uit de geplaatste reacties van kugel in iedergeval antwoorden halen op je vragen.

En over het stoppen van je deelname aan dit forum, dit is uiteraard geheel aan je zelf, wij zouden het in iedergeval jammer vinden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

[quote="sobel"]Kugel heeft aangegeven dat voor zijn gevoel de boel voldoende is opgehelderd, dit heeft niets temaken met niet willen. Waar heb je dan nog vragen over? Of wat wil je nog weten? Ik kan uit de geplaatste reacties van kugel in iedergeval antwoorden halen op je vragen.

Mischien heb je gelijk ik deel jullie mening niet we komen er niet uit,ik ben iemand van principes dus de minimum deelname is noodzaak.
Sucses met het onderdeel select.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Forum select

Bericht door michiel01 »

Jasper J schreef: Mischien heb je gelijk ik deel jullie mening niet we komen er niet uit,ik ben iemand van principes dus de minimum deelname is noodzaak.
Sucses met het onderdeel select.
Wat is dan je principe in deze?

Daar komt bij; een discussie enkel baseren op principes is net zo eerlijk als verstoppertje spelen met een blinde.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

Principe is dat ik vind dat alle onderdelen v an dit forum toegangkelijk moeten zijn voor alle leden,je zou mischien wel extra streng kunnen letten op de posting binnen het onderdeel select met het oog op kwaliteit.
Zoals ik al zei ik denk dat het een groep binnen een groep is en dat is jammer,ik dwing niemand om nu ineens select te sluiten ik geef alleen mijn persoonlijke menig.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Forum select

Bericht door michiel01 »

Jasper J schreef:Principe is dat ik vind dat alle onderdelen v an dit forum toegangkelijk moeten zijn voor alle leden,je zou mischien wel extra streng kunnen letten op de posting binnen het onderdeel select met het oog op kwaliteit.
Zoals ik al zei ik denk dat het een groep binnen een groep is en dat is jammer,ik dwing niemand om nu ineens select te sluiten ik geef alleen mijn persoonlijke menig.
Wees gerust, we voelen ons absoluut niet gedwongen om op dit moment van insteek te wijzigen tav het select onderdeel.
Misschien moet je de forumreglementen er eens op naslaan, nergens staat dat het gehele forum in alle onderdelen toegang zou moeten hebben. Daar komt bij dat we als forum niet rekening kunnen houden met de individuele mening van elk lid, dus er ergens een lijn getrokken wordt. Die lijn ligt voor het select onderdeel daar waar we die nu hebben getrokken. Als er een grote meerderheid of groot aantal actief participerende leden is die denken dat het anders kan, dan horen we dat graag en staan we daar zeker voor open.

Op dit moment is mijn mening (die van mij persoonlijk) dat je erg weinig bijval krijgt in je principekwestie en dat deze slecht onderbouwd is. Het concept leeft pas korte tijd en ook de potentiële gebruikers hebben nog slechts enkel contact gehad onderling, het moet nog groeien. Er is ook nog niemand geweest die heeft geroepen tegen een van de stafleden, dat hij het erg jammer vind dat hij niet is uitgenodigd als Selectlid...

Misschien moet je, je principes eens bijstellen of openstaan voor deze verandering binnen het forum, het NVA forumdeel bijvoorbeeld is ook voor een select gezelschap en dat is erg goed uit de verf gekomen, als ik dat zo mag stellen. Dus ik vind je bezwaren erg voorbarig.

resumé, kom met argumenten die ergens op gebaseerd zijn in plaats van een principe. Plus dat je misschien niet zo voorbarig moet reageren.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Forum select

Bericht door Proos »

Jasper J schreef:het is de waan van de dag en de zin van de mod of je lid word ja of nee
Nee hoor, de leden van select gaan zelf over lidmaatschappen.
En er zijn altijd groepen. Verzamelaars, niet-verzamelars, reenactors, geschiedkundigen, jong, oud...

Zoals gezegd is het een experiment om te kijken of we juist weer meer kennis kunnen verzamelen op het forum. Een experiment, we kijken dus ook naar de resultaten, maar niet als er nog niets te meten is. We hebben dan geduld om het een kans te geven en resultaten en ervaringen te verzamelen. We nemen je inbreng mee in de beoordeling. Bedankt.

Verder begint een leuk forum vooral bij ieder lid zelf. En als er iets is, zeg het dan, je krijgt netjes antwoord. Zo lees ik al veel uitleg en verheldering in dit topic. Niet ieder forum is zo transparant als deze.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

michiel01 schreef:
Jasper J schreef:Principe is dat ik vind dat alle onderdelen v an dit forum toegangkelijk moeten zijn voor alle leden,je zou mischien wel extra streng kunnen letten op de posting binnen het onderdeel select met het oog op kwaliteit.
Zoals ik al zei ik denk dat het een groep binnen een groep is en dat is jammer,ik dwing niemand om nu ineens select te sluiten ik geef alleen mijn persoonlijke menig.
Wees gerust, we voelen ons absoluut niet gedwongen om op dit moment van insteek te wijzigen tav het select onderdeel.
Misschien moet je de forumreglementen er eens op naslaan, nergens staat dat het gehele forum in alle onderdelen toegang zou moeten hebben. Daar komt bij dat we als forum niet rekening kunnen houden met de individuele mening van elk lid, dus er ergens een lijn getrokken wordt. Die lijn ligt voor het select onderdeel daar waar we die nu hebben getrokken. Als er een grote meerderheid of groot aantal actief participerende leden is die denken dat het anders kan, dan horen we dat graag en staan we daar zeker voor open.

Op dit moment is mijn mening (die van mij persoonlijk) dat je erg weinig bijval krijgt in je principekwestie en dat deze slecht onderbouwd is. Het concept leeft pas korte tijd en ook de potentiële gebruikers hebben nog slechts enkel contact gehad onderling, het moet nog groeien. Er is ook nog niemand geweest die heeft geroepen tegen een van de stafleden, dat hij het erg jammer vind dat hij niet is uitgenodigd als Selectlid...

Misschien moet je, je principes eens bijstellen of openstaan voor deze verandering binnen het forum, het NVA forumdeel bijvoorbeeld is ook voor een select gezelschap en dat is erg goed uit de verf gekomen, als ik dat zo mag stellen. Dus ik vind je bezwaren erg voorbarig.

resumé, kom met argumenten die ergens op gebaseerd zijn in plaats van een principe. Plus dat je misschien niet zo voorbarig moet reageren.
Mischien heel mischien ben ik een eenling ,maar ik geef mijn mening en ik maak mijn afweging.
Het is gewoon zo dat de criteria voor het lidmaadschap van select vaag zijn en vrij te interpreteren zijn voor de mods,er is geen garantie dat je lid word als je kwaliteit post het is gunnen.
Je kan je afvragen of gunnen goed is voor dit forum of dat het beter is dat je gewoon overal aan mee kan doen.Ik sta open voor veranderingen die ergens toe bijdragen ,naar mijn mening draagt het niets bij het verdeelt alleen maar.In het onderdeel nva kan ik posten als ik dat wil dat is een degelijk verschil met select.
Voorbaring ben ik niet ik geef mijn menig dat is iets anders.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

Proos schreef:
Jasper J schreef:het is de waan van de dag en de zin van de mod of je lid word ja of nee
Nee hoor, de leden van select gaan zelf over lidmaatschappen.
En er zijn altijd groepen. Verzamelaars, niet-verzamelars, reenactors, geschiedkundigen, jong, oud...

Zoals gezegd is het een experiment om te kijken of we juist weer meer kennis kunnen verzamelen op het forum. Een experiment, we kijken dus ook naar de resultaten, maar niet als er nog niets te meten is. We hebben dan geduld om het een kans te geven en resultaten en ervaringen te verzamelen. We nemen je inbreng mee in de beoordeling. Bedankt.

Verder begint een leuk forum vooral bij ieder lid zelf. En als er iets is, zeg het dan, je krijgt netjes antwoord. Zo lees ik al veel uitleg en verheldering in dit topic. Niet ieder forum is zo transparant als deze.
Dit forum is zeker transparant als het gaat om uitleg reacties enz,maar ik vind dit forum niet tranparant als het gaat om bijvoorbeeld het forum select het is niet transparant als je er niet kan(mag) posten.
Als iemand eenmaal lid is van select dan kan hij beslissen om er niet meer lid van te zijn ,als niet lid kan ik niet beslissen er lid van te zijn dus niet echt een vrije keuze.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Forum select

Bericht door michiel01 »

Het is ook geen kwestie van een vrije keuze. Je wordt ervoor gevraagd, het is ook nooit de bedoeling geweest om het als vrij toegankelijk weg te zetten, wat is dan het onderscheid met de rest van het forum? Dat is dan nul en dat willen we juist niet bereiken.

Misschien moet je eens de links die mijn mede moderators je voorschotelen toch echt eens goed doorlezen. Je begrijpt klaarblijkelijk de insteek van het onderdeel niet, je opmerking over gunnen getuigt daar ook van.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

Ik heb alles gelezen mijn mening verandert niet,voor mij is de in steek vaag evenals de criteria want zelfs al zou je er aan voldoen dan nog heb je kans geen lid te kunnen worden.
Hoe je het ook bekijkt feit blijft dat er een erg groot gun factor bijzit,het maakt ook niet uit alleen ik vind dat het principe van een open en vrij forum wat dit toch eigenlijk is ondermijnt,dit is mijn persoonlijke mening die ik als lid van dit forum graag uit.
Ik persoonlijk hoop gewoon dat ooit dit onderdeel of open gaat voor iedereen of verdwijt,dit is nogmaals mijn persoonlijke mening waar ik zeker mijn post gedrag van laat afhangen.
Nogmaals dat je een onderdeel wilt met meer kwaliteit wat dat dan ook moge zijn kan ik begrijpen,alleen niet dat dit onderdeel voor andere leden potdicht blijft .
Ik probeer alleen een bijdrage te leveren aan dit forum door mijn mening te geven,mijn tip naar de staff is dan ook gooi select open maar modereer streng geen koe en kalfjes praat,mischien dat dat wat oplevert .

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Forum select

Bericht door Jasper J »

Leden van het select forum zien jullie als serieuze leden wat is in hemels naam een serieus lid :bonk: .
Er staan veel eisen in die eigenlijk geen eisen kunnen zijn omdat ze simpel weg niet te controleren zijn,een voorzitter van een gebruikers groep kom op jongens erg ingewikkeld voor een forum voor scholieren schoenmaker blijf bij uw leest _/-\o_
Iemand beoordelen als serieus lid is haast onmogelijk ,ben ik serieus is mijn buurman serieus :+
Aude Audenda
Gesloten