wat is er te zien in Scheveningen?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

wat is er te zien in Scheveningen?

Bericht door Bert-Jan »

hallo iedereen ik ga vrijdag naar Scheveningen voor 2 dagen zou naar het royal beach concert gaan maar dat gaat dus niet door.

heeft er iemand een idee wat er te zien in in Scheveningen? moet nl wel te maken hebben met wo2.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: wat is er te zien in Scheveningen?

Bericht door Kugelblitz »

bertjan schreef:hallo iedereen ik ga vrijdag naar Scheveningen voor 2 dagen zou naar het royal beach concert gaan maar dat gaat dus niet door.

heeft er iemand een idee wat er te zien in in Scheveningen? moet nl wel te maken hebben met wo2.
Zeker, erg veel bunkers uit de Tweede Wereldoorlog, de hele duinenrij (in het Oosten langs het strand, ter hoogte van het Zwarte Pad) staat vol. Ze maken deel uit van Seeziel-Batterie Scheveningen Nord, met 4 reusachtige kanonkazematten met scheepskanonnen en een zeldzame vuurleidingspost, met 3 verdiepingen.
Je mag echter niet over het hek, maar kunt ze vanaf het strand erg goed zien liggen. Ze zijn ook dicht, dus je kunt er niet in.
Verder ligt er nog een groot stuk tankmuur van enkele kilometers in het achtergelegen duin, maar ook dit is vrij ontoegankelijk en mondt uit op militair oefenterrein. Verder zijn er nog 2 bunkermusea, eentje aan de Badhuisweg (in het verlengde van het Kurhaus), google op 'Atlantikwall Museum Scheveningen' en er is er nog eentje van de Haagse Bunker Ploeg, aan het havenhoofd bij de pier, waar de schepen uitvaren.

Ik denk dat het tweede museum wel geopend is, het eerste misschien niet. Bunkers in de duinen zijn wel de moeite waard, kun je erg mooie foto's van schieten!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: wat is er te zien in Scheveningen?

Bericht door KNIL. »

Mischien kun je bij de Waalsdorpervlakte gaan kijken?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: wat is er te zien in Scheveningen?

Bericht door Bert-Jan »

http://www.atlantikwallmuseum.nl/museum.html

elke eerste zondag van de maand open! heb ik even geluk
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: wat is er te zien in Scheveningen?

Bericht door Kugelblitz »

bertjan schreef:http://www.atlantikwallmuseum.nl/museum.html

elke eerste zondag van de maand open! heb ik even geluk
Kijk aan, ik had al zo het vermoeden, maar ze zijn nog aan het werk ind e bunker, dus de openingstijden worden nog niet altijd goed nageleefd...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie