Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door Jolijn »

http://ww2collection.blogspot.com/

Ik was nogal verbaasd toen ik dit las! De gehele collectie is te koop (alleen in één koop) voor 1 miljoen €.
Wel een zeer grote collectie, maar ik ben benieuwd wie er nou geld heeft zo even een collectie te kopen.
En wie het wil natuurlijk, je hebt in één keer een hele grote berg, de lol zou er voor mij een beetje af zijn...
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door zjopske »

Die ''berg'' staat al een tijdje te koop, dat geeft denk ik ook een antwoord op een aantal vragen.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door Kugelblitz »

Kwam hem laatst ook toevallig tegen, vertrouwde het niet helemaal...
Het is echt een bizarre hoeveelheid aan spullen, maar de foto's zijn erg slecht en de beschrijvingen in gebrekkig Engels. Daarnaast lijkt het alsof hij willekeurig foto's van het internet geplukt en er zijn eigen naam op gezet heeft, zoveel verschillende achtergronden en fototechnieken.

Ik zou het niet aandurven en bovendien: wat moet je met die spullen? Zou 95% direct weer verkopen, aangezien ik er geen interesse in heb, je kunt onmogelijk nog genieten van je collectie als je vrijwel alles van elke onderdeel hebt en dan ook nog eens in veelvoud.

Het is veel leuker een klein hoekje of kamertje hebben met een zorgvuldig opgebouwde collectie, waar alles nog eens netjes gedisplayed staat. Zo'n legerdump lijkt me niks...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door Jan Klaassen »

En hoe geloofwaardig is het dat iemand ALLES verzamelt? Duits, Amerikaans, Japans, Nederlands. WOI, WOII, Weimar. Polizei, SS, Wehrmacht. Etc. etc. etc.
Is de waarde 1.000.000? Is de vraag, want dat is echt HEEEEEEL veel x)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door panzer lehr »

Idd en wie zegt dat alles wel origineel is. :bonk:
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door Bram.T. »

:bonk: we zijn met 5099 leden dus als we allemaal samenleggen geraken we er wel :P
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door johan willaert »

Er wordt tegenwoordig veel meer geld uitgegeven aan repro dan aan origineel...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jolijn
Lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:02

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door Jolijn »

Bram.T. schreef::bonk: we zijn met 5099 leden dus als we allemaal samenleggen geraken we er wel :P
:lol:
Wie krijgt wat? Wil je de derde wereldoorlog uit laten breken op dit forum ofzo XD

:bonk:
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door Jim »

Jaren gelden stond er op zijn blogspot dat spullen te koop waren. Maar toen ik informeerde bij deze (nederlandstalige meneer) melde hij dat hij niets verkocht.

En voor de duidelijkheid hij vraagt geen millioen euro! Hij claimt dat anderen deze verzameling die waarde toekennen. Echter het is niet duidelijk wie dat gedaan heeft. De link die erbijstaat is naar een blogspot die vrijwel identiek is aan de zijne en alleen hij staat erop met zijn spullen. Dus al is het niet zijn blogspot het is eigendom van 1 persoon waar die claim opstaat zonder inbreng van andere personen.

Als je de foto's goed bestudeerd zie je dat meerdere objecten dubbel of zelfs meerdere keren tot 4x staan afgebeeld. Verschillende hoeken / close-ups en weer in combinatie met andere spullen. En in verschillende foto technieken. Hoewel ongetwijfeld een zeer aardige collectie heb ik verzamelaars ontmoet die zeker met deze meneer kunnen concureren.

En autenthiek? Tja weet je pas zeker als je alles hebt kunnen bekijken in levende lijve. Op de foto met Britse airborne smocks ben ik bijna 100% overtuigd dat de geheel rechtse een na-oorlogse versie is.

Om de suggestie te wekken dat hier oplichter achtige zaken aan de gang zijn is een beetje te ver. Dat de zaken er iets grootser worden afgebeeld is mijns inziens zeker.

Maar ik zou zeker een serieus bod willen doen op een paar zaken nadat ik de spullen persoonlijk eerst in mijn handen heb gehad. Of het zover gaat komen? Gezien zijn vraag om alles in eenkeer te kopen en de gesuggereerde waarde. En de mededeling dat hij pas in 2015 overweegd om losse zaken te verkopen lijkt erop dat hij niet echt afscheid van zijn spullen kan nemen. En vergeet niet dat als zijn claim klopt dat hij al in de jaren 70 is begonnen met verzamelen. Toen kocht je mint staat spullen voor een fractie. Ik weet dat vrienden verzamelaars mint staat Duitse helmen voor omgerekend 30 euro. Britse Batlledress grote maat mint met emblemen zelfde prijs.
Britse airborne smocks voor minder als 200 euro. Maar dan wel in mooie / mint staat. Een mint grote ongebruikte smock laten hangen want 300 euro (omgerekend) was absurd te veel! Nu gaan ze soms over de 1000 weg!

Kan ook zijn dat hij gewoon het onderste uit de kan wil hebben. Het maximale wat iemand voor welk item dan ook wil bieden wil hij er voor krijgen. Dus houd hij desnoods er nog een paar jaar aan vast.

En als je nuchter nadenkt iemand die voor veel geld iets wil hebben zal zeker van te voren het materiaal eerst in zijn handen willen hebben voordat hij gaat overmaken. Als ik een paar honderd euro wil uitgeven voor een item. Wil ik ook best de moeite nemen om wat extra reiskosten te spenderen om het ding persoonlijk te bekijken /af te halen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
diggel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:39

Re: Collectie met waarde van €1 miljoen te koop

Bericht door diggel »

Ja, ik ken deze site ook al lang en weet niet wie erachter zit. Je kan natuurlijk beginnen met roepen dat het allemaal twijfelachtig is en niet klopt maar dat is wel wat zwakjes. Neem het volgende eens in overweging ( en ga er gerust vanuit dat dit verhaal volledig klopt want ik zit al 30 jaar in dit wereldje).
In de jaren '50-'60 was er in Duitsland een verbod op de handel in 2e hands kleding. Dit om de eigen industrie weer op gang te helpen. Gevolg hiervan was dat alle oude kleding ( en dus enorme hoeveelheden uniformen, uniformstukken etc.) met treinladingen richting de zgn. "kledingoverslag-bedrijven" ( lees : lompenhandel) in Nederland gingen. De vroege verzamelaars ( en ik ken er enkelen ) hadden dit al snel door en bezochten deze bedrijven en haalde alles wat leuk was eruit. Ze stopten niet omdat het geld op was maar omdat hun VW-busjes vol zaten want voor een gulden per pet/jas etc.etc. kom je een heel eind. Sommige verzamelaars, waaronder blijkbaar ook deze, bouwden collecties op die te vergelijken zijn met de kledingafdeling bij een middelgrote C&A. Ik heb ze gezien, onvoorstelbaar. Alles origineel, want nep bestond nog niet.
Wie daarnaast de moeite nam ook eens de grens over te gaan en hier en daar eens aan te bellen vond nog veel meer moois. De duitsers wisten niet hoe snel ze er, voor een paar mark, vanaf moesten komen. In dat kader is het verhaal van Maj. Atwood (uit een van de boeken van Johnson) ook een mooi voorbeeld. De man ging in de jaren '60 naar Solingen en kocht hele fabrieksvoorraden dolken op voor een paar mark...
Kortom, roepen dat dit niet klopt is me veel te simpel. De verzamelaars van toen worden nu een dagje ouder en willen hun collecties verzilveren. Logisch en neem van mij aan, er zijn flink wat heeeeeeeeeeeeeeele grote jongens op dit gebied. Wie ooit in La Gleize was ziet het beroerdste deel van de collectie van de eigenaar die recent, en voor zeer kleine kring, een boek uitbracht van zijn werkelijke bezit. Ooit 1000 petten gezien in een kast, 500 uniformen, 700 koppelsloten................. ? :) :)
Dat verzilveren herken ik wel want dit stond 8 jaar geleden bij mij op zolder ( en nu in de USA)
Afbeelding
Plaats reactie