Onbekende duitse mortiergranaat?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Rambo8210
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jul 2010, 15:59
Locatie: West-Vlaanderen

Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door Rambo8210 »

Een mortier granaat met een duitse WaA op
tevens de markering Bakk 72 en 12 Aj 44
De diameter is ongeveer 80 mm

heeft iemand een idee welke granaat dit is en uit welk stuk dit werd afgeschoten?
iemand een idee van de waarde?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Si vis pacem, para bellum
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door 779 »

Hoop voor je dat dit geen live ammo is?
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door ammo »

8 cm Wgr . 34
Werd afgeschoten door de . 8 cm Gr. W. 34
Nemo Me Impune Lacessit
Rambo8210
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jul 2010, 15:59
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door Rambo8210 »

Dank voor de info,
@ bob : de ontsteker bovenaan is weg, en natuurlijk is hij ook leeg.
Si vis pacem, para bellum
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door koe op zolder »

En je weet dat je hier nogsteeds een vergunning voor moet hebben?
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rambo8210
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jul 2010, 15:59
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door Rambo8210 »

gelukkig leef ik een land die wat meer toelaat ;)
Si vis pacem, para bellum
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door utmi »

koe op zolder schreef:En je weet dat je hier nogsteeds een vergunning voor moet hebben?
boring...steeds weer hetzelfde verhaal bij elk stuk munitie wat gepost wordt... :nocheer:
Their name liveth for evermore
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door ammo »

utmi schreef:
koe op zolder schreef:En je weet dat je hier nogsteeds een vergunning voor moet hebben?
boring...steeds weer hetzelfde verhaal bij elk stuk munitie wat gepost wordt... :nocheer:
En terecht, niks boring!!!!
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door koe op zolder »

Een beetje boring vind ik het zelf ook. Elke keer overal gezeik hier mag je niet zoeken, dit mag je niet hebben. Daarom ben ik ervoor om er zelf eventjes bij te zetten dat je het mag hebben als je een dergelijk item post. En soms heb je mensen die het niet eens weten (of doen alsof) als ze iets niet mogen hebben, dan is het wel fijn als ze dat te weten komen.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door utmi »

Men vraagt toch niet, "mag ik dit hebben?" Dan zou zo'n antwoord terecht zijn.
Nee, men vraagt alleen om determinatie.
Onze zuiderlijke buren mogen dit zoiezo (onklaar) hebben en dacht je echt dat als je tegen NLers zegt: hiervoor moet je een vergunning hebben dat ze er een gaan aanvragen of dat men zich er iets van aantrekt? Naar mijn mening heeft het dus helemaal geen zin er iets over te melden en wordt en niet naar gevraagd...maar aangezien dit alles ook off topic is en we van mening mogen verschillen is het misschien wel aardig hier een poll van te maken? Kunnen we daar verder discussieren, zal er dalijk een aanmaken :wink:

et voila: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=58&t ... 57#p407057
Their name liveth for evermore
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door 779 »

utmi schreef:Men vraagt toch niet, "mag ik dit hebben?" Dan zou zo'n antwoord terecht zijn.
Nee, men vraagt alleen om determinatie.
Onze zuiderlijke buren mogen dit zoiezo (onklaar) hebben en dacht je echt dat als je tegen NLers zegt: hiervoor moet je een vergunning hebben dat ze er een gaan aanvragen of dat men zich er iets van aantrekt? Naar mijn mening heeft het dus helemaal geen zin er iets over te melden en wordt en niet naar gevraagd...maar aangezien dit alles ook off topic is en we van mening mogen verschillen is het misschien wel aardig hier een poll van te maken? Kunnen we daar verder discussieren, zal er dalijk een aanmaken :wink:

et voila: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=58&t ... 57#p407057
Dit is een Nederlands forum, geregistreerd met een .nl domein. De server staat in Nederland waardoor de NL wetten gelden. Genoeg overtuiging? Daarom vraagt men telkens opnieuw of iemand weet dat zoiets illegaal is in NL...
Rambo8210
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jul 2010, 15:59
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door Rambo8210 »

Dus als Belgen iets willen delen of te weten komen via dit forum moeten ze steeds expleciet bijvertellen dat ze Belg zijn?
Omslachtig hoor. Ik heb aan de andere kant niks tegen een reactie die zegt '' Dit is in nederland vergunningsplichtig '' iets die veel minder aanwijzend is dan '' en je wist dat je hier nog steeds een vergunning voor nodig hebt ''.
Si vis pacem, para bellum
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door 779 »

Rambo8210 schreef:Dus als Belgen iets willen delen of te weten komen via dit forum moeten ze steeds expleciet bijvertellen dat ze Belg zijn?
Daar is toch niets mis mee? Je kunt ook andersom denken: je spoort jonge, Nederlandse, verzamelaars dan niet aan om zulk wapentuig in hun huis te plaatsen. Gewoonweg omdat het A gevaarlijk is, en B verboden.

779
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door beno »

Je kunt ook gewoon in je profiel vermelden dat je een Belg bent, dan hoef je het niet elke keer te vermelden ;)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Onbekende duitse mortiergranaat?

Bericht door Kugelblitz »

Graag deze discussie hier stoppen en verder gaan in het bovengenoemde topic! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie