Verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
diggel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:39

Re: Verzameling

Bericht door diggel »

Ja, klopt, voor de NSB-pet. die mist het goudkoord. Zat erop maar is er, door een of andere )*$(*&#$$ afgesloopt.
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Verzameling

Bericht door arie »

Dan zou ik maar op zoek gaan naar een andere kleur (rood).
Er heeft namelijk nooit een NSB (W.A.) pet bestaan met een gouden bies aan de boven zijde. :wink:
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
diggel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:39

Re: Verzameling

Bericht door diggel »

Zoals ik in de PB al aangaf klopt het dat de pet niet matched met het jasje. Ik kan me niet herinneren aangegeven te hebben dat ik koord zoek voor de BOVENKANT van de pet want inderdaad, dat had de NSB niet. Het jasje heeft de rang van opperkompaan. Wie even kijkt in het rangenboekje van de NSB ziet aldaar dat de pet van de WA-man met de rang opperkompaan wel 2 rode biezen had (onder en boven het petembleem) maar ook een gouden bies onder de onderste rode. Die heeft er gezeten (draadjes zijn nog zichtbaar ) maar die is eraf gesloopt. Die moet dus vervangen worden. Kortom, dank voor je advies maar het klopt niet helemaal....
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Verzameling

Bericht door arie »

Je bedankt mijn voor advies, maar je zegt het klopt niet helemaal....
Met alle respect maar bij een NSB pet zit er maar één bies onder het embleem
en geen twee hoor!
Ik weet niet hoe je aan die wijsheid komt, ik denk dat jij je hebt verkeken.
Ik denk dat je nog maar eens goed in dat boekje moet kijken.
Het klopt dat je ook niet aangegeven hebt dat je hem voor de bovenkant zoek.
Maar dat is namelijk wel de enige mogelijkheid, vandaar!
Ongeacht de kleur combinaties (3 stuks) zijn de biezen altijd ververdeel één aan de bovenrand van de pet één boven het embleem en één onder het embleem, en niet anders.

Dus een WA-man met de rang opperkompaan had een pet met een gouden bies onder het embleem en twee rode er boven.

Afbeelding
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
diggel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:39

Re: Verzameling

Bericht door diggel »

Dat is waardevolle info. Kan je die foto iets groter plaatsen. Ik begrijp dat er dan een rode bies om de bovenkant van de pet zit, een rode boven het embleem en een gouden onder het embleem ?
Ik heb me gebaseerd op deze info

Afbeelding
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Verzameling

Bericht door arie »

Helaas kan ik geen betere foto van deze pet plaatsen.

Zoals ik je in pb aan heb gegeven hanteer je de informatie uit het boekje wel degelijk verkeerd.
De strepen die je op het plaatje ziet naast de pet geven niet de hoogte aan dan zouden de strepen en het leeuwtje van pet (11-12) op de klep moeten zitten. :wink:

Afbeelding



Nu mag je mij ook bedanken voor het advies, wat dus wel degelijk blijkt te kloppen.
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
diggel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:39

Re: Verzameling

Bericht door diggel »

Bedankt voor je advies, het (b)lijkt te kloppen. Oke, pet en pak geen match. Bij deze te koop. Doe een goed bod :) :) :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzameling

Bericht door Kugelblitz »

diggel schreef:Bedankt voor je advies, het (b)lijkt te kloppen. Oke, pet en pak geen match. Bij deze te koop. Doe een goed bod :) :) :)
Mocht je serieus overwegen het uniform/de pet te verkopen, kun je een topic aanmaken in het Marktplaats-onderdeel.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
diggel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:39

Re: Verzameling

Bericht door diggel »

Jij zit er echt bovenop maat, geen foto bij de advertentie .;..BAM, gelijk een respons. Verkeerde rubriek...hops, verplaatsen. Te koop ? Naar de goede afdeling ! nee hoor, was maar een grapje maar chapeau, de gemiddelde agent is minder snel :) :) :)
Hou de regels strak man !.
Laatst gewijzigd door diggel op 13 jun 2011, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzameling

Bericht door Kugelblitz »

diggel schreef:Jij zit er echt bovenop maat, nee hoor, was maar een grapje maar chapeau, de gemiddelde agent is minder snel :) :) :)
Hou de regels strak man !!!
Beter snel ingrijpen, voordat men zich er weer mee gaat bemoeien! :wink:
Wel jammer dat pet en uniform niet blijken te matchen, ga je op zoek naar een vervanger (voor zover die makkelijk te vinden zijn) of houd je het voorlopig zo?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
diggel
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:39

Re: Verzameling

Bericht door diggel »

Al te snel/strak is ook niet goed. Voelt eng. We laten het zo en ik ben weg hier. Succes met het forum.
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Verzameling

Bericht door arie »

:? Jammer dat het zo moet lopen.
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Verzameling

Bericht door 779 »

diggel schreef:Al te snel/strak is ook niet goed. Voelt eng. We laten het zo en ik ben weg hier. Succes met het forum.
Maar ik was zo nieuwsgierig naar foto's van je 1st ID project. Kugelblitz bedoelt het goed, somt komt de emotie op een forum niet goed over. Hij is een aardige jongen, soms wat enthousiast en moet getemd worden. Foei mozartkugel! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzameling

Bericht door Kugelblitz »

Ik begrijp niet goed wat er aan de hand is, maar dat zal aan mij liggen.
Het is toch alleen maar prettig als alles in goede banen wordt geleid? Ik doe enkel mijn plicht als moderator en overtreed geen enkele regel. Dat ik wellicht wat eerder reageer dan anderen is men blijkbaar niet gewend.
Daarnaast houd ik nieuwe leden uiteraard wat beter in de gaten, zeker als de eerste posts al tot een soort 'botsing' leiden met een ander lid.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verzameling

Bericht door Kugelblitz »

De topicstarter heeft aangegeven dit forum te willen verlaten, dus verwacht geen respons meer van hem.
Ik laat dit topic nog even open, voor eventuele inhoudelijke reacties!

Graag géén discussie over het 'hoe en waarom' van het vertrekken van 'diggel'. Het staat iedereen vrij te vertrekken wanneer hij of zij dit wil, dus het zij zo... Mocht dit wel gebeuren gaat het topic direct op slot! :)

Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie