Poll: determinatievraag munitie

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie

Moet er bij determinatie munitie elke keer weer gewezen worden op een vergunning?

Ja, men moet hierop gewezen worden!
21
58%
Nee, er wordt niet om gevraagd!
15
42%
 
Totaal aantal stemmen: 36

utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Poll: determinatievraag munitie

Bericht door utmi »

Naar aanleiding van een discussie hier http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=58&t ... 55#p407055
Nu deze poll waarin de vraag centraal staat: Als er (een onderdeel van-) munitie gepost wordt, moet er dan steeds weer gepost worden: Dit mag je niet hebben mits je een vergunning hebt?
Ter verduidelijking het gaat om determinatievragen, dus niet bij de vraag mag ik "dit" hebben.
Laat maar horen waarom jij wat gestemd hebt!

p.s. het staat buiten deze discussie dat op scherpe munitie ALTIJD gewezen moet worden (op gevaren)!
Laatst gewijzigd door utmi op 11 jun 2011, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Their name liveth for evermore
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door utmi »

mijn mening, gekopierd uit vorig topic:

"Men vraagt toch niet, "mag ik dit hebben?" Dan zou zo'n antwoord terecht zijn.
Nee, men vraagt alleen om determinatie.
Onze zuiderlijke buren mogen dit zoiezo (onklaar) hebben en dacht je echt dat als je tegen NLers zegt: hiervoor moet je een vergunning hebben dat ze er een gaan aanvragen of dat men zich er iets van aantrekt? Naar mijn mening heeft het dus helemaal geen zin er iets over te melden en wordt en niet naar gevraagd..."
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door Jan Klaassen »

Ja.

Het is niet in ieder geval voor de eigenaar(es) duidelijk (mits Nederlander natuurlijk) dat voor een bepaald stuk een vergunning nodig is. Ik zou het bijvoorbeeld helemaaaaaal niet weten ^^
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Beter een keer te veel dan te weinig gezegd.

En ja, het is 'boring' en eentonig, langdradig en misschien zelfs irritant. Maar beter dat dan gewonden, boetes of erger.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door ammo »

Ja , ik vind ook dat men erop gewezen moet worden, dat iets ilegaal is .
Wat men er dan mee doet, is hun zaak.
Kan natuurlijk niet zo zijn , dat op dit forum alles maar geplaatst kan worden wat ilegaal is , zonder daar op gewezen te worden.
Komt dit forum niet ten goede.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door panzer lehr »

Ja voor degene die in NL wonen wel voor de zuiderburen gelden er soepelere regels Mischien handig om de nl wapenwetgeving die hier ergens op het forum staat up te daten. :P
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door Haplo »

Ja.
Ik ben ook van mening dat men er op gewezen moet worden.
Niet iedereen weet wat wel of niet mag.
Ik ben het dan ook met Jan en Ammo eens.
En als iemand zich er aan ergert.. Dan leest die het maar niet en er op reageren hoeft dan ook niet.
Verdiep je gewoon eens wat meer in munitie.
Zal je zien dat het zeker niet overbodig en Boring is.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door koe op zolder »

Quote:Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Beter een keer te veel dan te weinig gezegd.

En ja, het is 'boring' en eentonig, langdradig en misschien zelfs irritant. Maar beter dat dan gewonden, boetes of erger.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het wel vervelend als er alleen maar van dit soort reactie's komen, een keer gezegt lijkt me genoeg. Ik vind de determinatie zelf veel interessanter :)
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door Kugelblitz »

Zeker goed om iemand hiervoor te waarschuwen, al heeft dit natuurlijk wel met de manier te maken waarop zoiets vermeld wordt.
Alhoewel goed bedoeld klinkt het mij soms bijna 'jaloers' in de oren, in de trant van 'ha, dat mag je lekker niet hebben!'.

Dat erop gewezen wordt is perfect, maar probeer dit wel altijd een beetje subtiel en netjes te doen. Als je een item op het forum plaatst is het niet fijn om direct te worden afgebrand.

Dit is zeker geen waarschuwing, of verwijt naar leden, maar meer een 'tip' naar aanleiding van observaties. Velen weten niet dat ze iets illegaal bezitten, dus kan dit ook op een vriendelijke manier kenbaar worden gemaakt!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door utmi »

Bedankt voor alle reacties zover, wordt gewaardeerd!
Wel opvallend dat er alleen door ja stemmers uitleg wordt gegeven...
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door Jan Klaassen »

utmi schreef: Wel opvallend dat er alleen door ja stemmers uitleg wordt gegeven...
Terwijl er toch net zo veel nee-stemmers (10 nu) bij zitten...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door racefiets »

Zeer zeker alleen is 1 x vermelden meer dan genoeg. De volgende poster hoeft er niet op door te gaan.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door rutger »

racefiets schreef:Zeer zeker alleen is 1 x vermelden meer dan genoeg. De volgende poster hoeft er niet op door te gaan.
Eensch.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door 779 »

Of... je past gewoon de forumregels aan met een kleine toevoeging hierover. Aan de andere kant: als het verboden is, waarom hebben we zo'n determinatie topic dan eigenlijk..
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Poll: determinatievraag munitie

Bericht door yente »

Ik heb dus voor neen gestemd, ik geef jullie gelijk met die boetes/gewonden. Maar zoals Kugelblitz zei, weten sommige niet dat ze iets illegaals hebben.
Nu ik heb dus neen gestemd omdat ik het spijtig vind dat als bv iemand een 1 patroon laat zien, men soms direct zegt van dit is illegaal, waarschijnlijk goed bedoeld. Maar zo 1 patroon zal het echt niet maken. ;)
Ik ben dan wel van mening dat het moet gezegd worden als het om iets serieus gaat. Maar ik heb persoonlijk liever dat ze via pb sturen van dit of dat is illegaal.
Ik hoop dat jullie mijn mening ook begrijpen?
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie