Oplichters.

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Oplichters.

Bericht door Mar10e »

Geen idee of jullie nog meer sites hebben waar ze de boel oplichten, maar die zijn ook welkom ;) Een gewaarschuwde man/vrouw telt voor twee.


Om te beginnen: http://www.soldatenwerk.com
Ze worden aangeraden door de re-enactmentgroep Aachen Stadt I uit Duitsland, dus ik heb bij die site een uniform besteld op 8 februari. Op 10 februari hebben ze mijn betaling keurig ontvangen en ik zou hem voor mei binnen hebben. Toen het mei was, heb ik maar gemaild, want ik had hem niet ontvangen. Als reactie ontving ik dat ze hem donderdag zouden sturen en dat ik een bevesting daarvan zou krijgen...
Na een paar weken had ik niks gehoord of ontvangen, dus nog een keertje mailen. Ow, ze had net de laatste hand gelegd aan het uniform en over twee dagen zou ze het posten. Ook dan zou ik een bevestiging ontvangen...
Na nog een paar weken had ik nog steeds niks gehoord of ontvangen, dus weer gemaild. Daarvan heb ik nog steeds geen reactie gehad en inmiddels ben ik weer een paar weken verder.
Vanmorgen heb ik maar een mail gestuurd waarin ik eis dat ze hem binnen een week verzenden en anders wil ik gewoon mijn geld terug!!!
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Oplichters.

Bericht door Jim »

Helaas heb je te lang gewacht. Want met PayPal kan je ongeveer 2 maanden na betaling je geld terug eisen als je niets ontvangen hebt.

Ik heb eens iets vergelijkbaars meegemaakt. De verkoper reageerde niet direct op mijn mailtjes. En bijna elke reactie kwam er op neer dat wat geduld moest hebben.
(-Ik zal eens kijken wat er aan de hand is. -Er is iets fout gegaan ik zal zo spoedig mogelijk opsturen. enz. enz) Hij trok net zo lang tijd totdat ik mijn geld niet mee kon terugeisen bij PayPal.De keer daarna toen ik iets vergelijkbaars meemaakte. Heb ik bij PayPal een klacht over niet ontvangen ingediend. Daarna verwacht PayPal dat jij en de verkoper na een tijdje eruit zullen komen. Mocht dit niet lukken dan kan je alsnog je geld terugeisen bij PayPal. (Het is goedgekomen)

Het is mogelijk om ze alsnog aan te geven bij PayPal. Als er te veel klachten over deze verkoper komen dan staan daar PayPal sancties op. Helaas krijg je je geld er niet mee terug maar enige kleine voldoening geeft het wel.
Als je met een credit card bij Paypal je zaken regeld is het misschien mogelijk om bij je credit card bedrijf beroep te doen op een niet ontvangen claim.

Groeten sterkte ermee.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Oplichters.

Bericht door pistole38 »

Martiene, Dit zijn echt altijd klote situaties! Ik hoop dat het goed komt. Is de eigenaar van de webshop misschien ook een bekende in de re-enactment wereld? Dan kun je hem misschien via die manier aanspreken.

Als je met creditcard gekoppelde paypal betaald hebt, dan kun je via je creditcard maatschappij gewoon het geld laten terugstorten.

Vergeleken met andere hobbies / verzamelgebieden, heb ik het idee dat het aantal oplichters en namaal in de militaria handel extreem hoog is. Zelfs de relatief goedkope spullen worden nagemaakt!
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Oplichters.

Bericht door Jim »

pistole38 schreef:Martiene, Dit zijn echt altijd klote situaties! Ik hoop dat het goed komt. Is de eigenaar van de webshop misschien ook een bekende in de re-enactment wereld? Dan kun je hem misschien via die manier aanspreken.

Als je met creditcard gekoppelde paypal betaald hebt, dan kun je via je creditcard maatschappij gewoon het geld laten terugstorten.

Vergeleken met andere hobbies / verzamelgebieden, heb ik het idee dat het aantal oplichters en namaal in de militaria handel extreem hoog is. Zelfs de relatief goedkope spullen worden nagemaakt!
De Amerikaanse eigenaars staan met hun foto op de begin pagina. De kans dat je ze hier tegenkomt zal erg klein zijn.

Terugbetalen met PayPal en credit card maatschappijen daar staat ook een tijd PayPal 2 maanden net als vele andere creditcard maatschappijen. Soms ook dat sommigen onder een bepaald bedrag niet vergoeden.

Ik denk dat elke verzamelgebied zo zijn eigen probleem figuren / oplichters heeft en ook veel reprodukties zal hebben.
Levert het geld op zullen er personen zijn die daar met repro /namaak geld mee willen verdienen.
Bij militaria is het zo dat de laatste jaren nogal wat oorlogsfilms zijn gemaakt waarvoor (grote aantal reproduktie materiaal is gemaakt). Personen hebben daardoor ook belangstelling voor reenactment gekregen. Dus grote belangstelling voor reprodukties. Toen ik begon met verzamelen waren er een paar militaria beurzen. En reenactment deed men in een paar landen ergens afgezonderd. Nu zijn er een paar beurzen per maand soms met reenactors en vrijwel elke wo2 herdenking daar is ook wel een groep reenactors aanwezig.
Ik weet dat er handelaren waren die hun Brits webbing, in grote hopen, liever in de fik staken. Het koper / messing leverde meer geld op als het verkoop van de webbing. En nu begint men zelfs dat na te maken.
Hoe groter het schip des te meer ratten aan boord.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Oplichters.

Bericht door Mar10e »

De week is voorbij en ik heb natuurlijk maar één mailtje ontvangen:
Hello
your dress will ship this week and sorry for not getting back sooner but Kami had thought she had e-mailed you last week
thanks brad
Aachen Stadt I heb ik ook gemaild en dit was hun reactie:
Hi Martine, I'm really sorry to hear that you've had a bad experience with Soldatenwerk.We recommend them to everyone who asks us for uniform help, and our own unit members also buy things from them regularly, so I get a lot of reviews on their customer service and know they do not generally scam people. In fact, this is the first I've heard that something like this has happened with them. However, I've made a note of what you've said, and we have emailed Soldatenwerk to express our concern over what's happened to you. AS1 has no official control over them, so I can't promise any results. However, at the very least, if we hear more experiences like yours, we will change our minds about referring business to them. I hope too that this does not discourage you too much from reenacting. I have learned a great deal of history from being a DRK reenactor, and have had a lot of fun as well! Please let me know how things turn out. Roberta
Ik heb aan Soldaten Werk nu mijn geld terug gevraagd. Anders moet ik helaas wat mensen uit die buurt vragen of zij iets voor mij kunnen doen. Daar heb ik niet zo'n zin in, want ik los liever zelf mijn problemen op.




EDIT:
Ik heb een nummer gekregen om het pakje te volgen. Ik weet alleen nog niet op welke site ik dat kan zien.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Oplichters.

Bericht door Jim »

Als het pakje met USPS is verstuurd:
http://www.usps.com/shipping/trackandconfirm.htm

Is niet helemaal actueel. Zo komt voor dat het nog onderweg is terwijl je het al binnenhebt. En andersom.
Maar het lijkt erop dat het goed gaat komen. Moet toch een zekere opluchting geven.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Oplichters.

Bericht door Mar10e »

Het pakje ligt al een paar dagen in New York.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Oplichters.

Bericht door Mar10e »

Sinds 14 juni ligt het bij de Nederlandse douane... Hoelang hebben ze nodig om het gewoon door te sturen? :x
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Oplichters.

Bericht door johan willaert »

Mar10e schreef:Sinds 14 juni ligt het bij de Nederlandse douane... Hoelang hebben ze nodig om het gewoon door te sturen? :x
Als het even lang duurt als in B, zo'n 4 tot 6 weken.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Oplichters.

Bericht door Mar10e »

johan willaert schreef:
Mar10e schreef:Sinds 14 juni ligt het bij de Nederlandse douane... Hoelang hebben ze nodig om het gewoon door te sturen? :x
Als het even lang duurt als in B, zo'n 4 tot 6 weken.
:/ Zelfs de TNT is niet zo erg.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Oplichters.

Bericht door S1991 »

Kan een dag duren of meerdere dagen. Kan zelfs inderdaad tot 2 maanden lang duren.
Een pakketje van mij komt ook uit de States en is al een week bij de douane en nog niet binnen...
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Oplichters.

Bericht door Mar10e »

En dan het vervolg...

De postbode stond vandaag eindelijk aan de deur: "Ik heb een pakje dat onder rembours is verstuurd."
Nou, ik kon dus €35,60 betalen vanwege de douane. Leuk dat ze dat even van te voren gemeld hadden... Dat hadden ze dus niet gedaan, maar gelukkig had ik hier wel wat geld liggen.

Ik rende naar boven om de inhoud te bekijken. Alles wat ik besteld had, zat er in. Even kijken hoe de jurk en de schort gemaakt waren. Nou, ik laat veel kleding op maat maken en het is echt niet netjes afgewerkt:
- de knopen komen zo ver, dat je mijn buik kan zien;
- er zitten nog draadjes aan die niet weg geknipt zijn;
- bij de naden rafelt het;
- de (knoop)gaten zijn ook niet netjes afgewerkt en de knopen blijven regelmatig hangen aan die draadjes.

Afbeelding

Daarnaast stinkt de jurk echt gigantisch :full:
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Oplichters.

Bericht door S1991 »

Dat is minder, zelf zou ik het terug sturen en het geld terug vragen.
Douane kosten moet je inderdaad vaak betalen, moest ik ook weer doen. Was ik weer €40,- lichter..
In iedergeval succes Mar10e en hoop dat het goed komt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Oplichters.

Bericht door Mar10e »

Terugsturen durf ik niet te proberen, maar ik kan het zelf nog wel aanpassen. En voor die buik zit gelukkig een schort.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Oplichters.

Bericht door panzer lehr »

Als de jurk stinkt moet het al erg zijn. :bonk:
Plaats reactie