Flames of War

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
caaspizza
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 apr 2011, 19:13

Flames of War

Bericht door caaspizza »

Hallo allemaal!
Ik vroeg me af, wie van jullie speelt er Flames of War?
Even voor degenen die niet weten wat Flames of War is, FoW is een 15mm WO2 miniaturenspel.
Je bouwt een compagnie bestaande uit verschillende pelotons en divisieondersteunings troepen. In FoW strijden Britten, Duitsers, Russen, Amerikanen, Finnen, Hongaren, Roemenen, Polen, Grieken en nog veel meer tegen elkaar. Ook zijn er verschillende soorten eenheden samen te stellen, je kan bijv. een tankcompagnie maken, maar ook een pantserinfanterie compagnie. Je kunt zowel compagnieën namaken die echt hebben bestaan, zoals de 101st Airborne, of als je wat meer fantasie hebt, een eigen compagnie maken op basis van algemene compagnie-structuren. Om deze compagnieën te bouwen, moet je de eenheden die moet/wilt hebben kopen, in elkaar lijmen en schilderen, als je dan een minimale compagnie bij elkaar hebt kun je beginnen met spelen (moet je wel een tegenstander hebben) en blijven uitbreiden met peletons naar jouw tactische of esthetische keuze. alvorens je begint met het maken van een compagnie moet je beslissen welk leger je wilt sparen en welke periode je wilt spelen: early war, mid war of late war (het zou natuurlijk oneerlijk zijn als de ene persoon met zijn panzer 2'tjes tegen de Iosif stalins van de ander moet spelen. Het spel is erg realistisch, en toch ook gebalanceerd(natuurlijk kan niet alles even realistisch zijn, omdat het anders niet eerlijk zou worden)

Ik speel zelf met een Russische Tankovy Batalon (hier is het battalion omdat Russen altijd een stap groter denken), bestaande uit:
1x command t34/85
5x t34 obr 1941
5x t34/85
5x su-85M
5x IS-2 (al zet ik er meestal maar 3 per strijd in, ze nemen namelijk veel ruimte in beslag)
3x trucks w/ dshk AA mg
1x tank rider compagnie, 6 rifle/mg teams, command team en commissar team
1x heavy mortar compagnie, 4x pm35 mortar, command team en spotter team

Foto's volgen nog en vragen zijn altijd welkom!
vergeten: linkje naar site: http://www.flamesofwar.com/
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Flames of War

Bericht door panzer lehr »

Nee speel ik niet wel Red orchestra en binnenkort red orchestra 2 heroes of stalingrad. :+ :lol:
caaspizza
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 apr 2011, 19:13

Re: Flames of War

Bericht door caaspizza »

Red orchestra is toch een videospel? Flames of War is namelijk een tabletop spel, met echte miniaturen en alles.

Gr,
Cas
Plaats reactie