Diverse bodemvonsten

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
typhoon
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011, 22:33

Diverse bodemvonsten

Bericht door typhoon »

Hallo mensen,

Ik zal me eerst even kort voorstellen aangezien in nieuw ben op dit forum, ik ben Erik, 29 jaar, en al zolang ik me kan herrineren "fan" van de 2e wereldoorlog. Ik hou mij ermee bezig in de zin van boeken lezen, musea/bezienswaardigheden bezoeken, modelbouwen(vliegtuigen 1/48 ww2), en een beetje militaria verzamelen. Alleen omdat ik ook wel interesse heb in bodemvonsten heb ik onlangs een metaaldetector gekocht. Omdat ik niet weet of ik het wat zou vinden heb een goedkope detector gekocht om er eens mee te beginnen. Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover om er eens mee op pad te gaan, samen met een vriend van me ben ik naar een niet nader te noemen plek gegaan om eens te kijken of wat zouden vinden. En dat vonden we, voornamelijk shrapnel of andere niet nader te benoemen stukken metaal. Maar ook een kogel, een half vergane jerrycan, vreemde vierkante plaatjes, een koekenpan met deksel en een plaat dat mij een deksel van een metalen kist lijkt, maar ook een ander vreemd object waarvan ik wel benieuwd ben wat het nou eigenlijk is. En ik hoop dat hier iemand zit die mij kan helpen

het vreemde object:
Afbeelding
Afbeelding
na het stralen ziet het er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de vierkante plaatjes, er lagen er tientallen op 1 plek:
Afbeelding
op een aantal zit wat textiel:
Afbeelding

de kogel:
Afbeelding
Afbeelding

jerrycan, zou er alleen geen benzine instoppen:
Afbeelding
Afbeelding

de plaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het allemaal is of zou kunnen zijn.


mvg erik
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Diverse bodemvonsten

Bericht door koe op zolder »

Het eerste item lijkt op een demper van een wapen?
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Diverse bodemvonsten

Bericht door ammo »

De vierkante plaatjes zijn van een Flakvest, gedragen door amerikaanse bommenwerper bemannningen.
Nemo Me Impune Lacessit
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Diverse bodemvonsten

Bericht door ammo »

koe op zolder schreef:Het eerste item lijkt op een demper van een wapen?
Is het niet , het is een 2 cm (mg 151) brandgranaatje met lichtspoor,
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie