Kwaliteit van het forum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Is het forum voor verbetering vatbaar?.

Peiling eindigde op 09 jul 2004, 10:44

Nee vind het best zoals het is
4
12%
Op een paar kleine dingen na perfect
15
44%
Is zeker voor verbetering vatbaar, heb daar zo mijn eigen ideeën over
15
44%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

ok goed idee :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Hmm, tsja, ik weet het niet. Moet het eerst zien hoe het allemaal straks er uit gaat zien. Ik zou Wo2 niet anders indelen als nu, ik vind het eigenlijk wel goed zoals het nu is.
Waarom zou je eigenlijk veranderen, wat is het voordeel moet je jezelf denk ik afvragen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Collecties is bedoeld om verzamelaars overzichtelijk te houden.

Stel Henk post in nieuwe aankopen. Dan komen daar reacties en vragen op waarna Piet iets post en weer alles door elkaar loopt.

In Collecties maakt Henk een Topic "Henk's Collectie"en heeft geen last van andere onderwerpen.

Verder is het interessant om In Collecties technieken te bespreken om voorwerpen te presenteren en te behouden!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

zoals ik al zij, ik vind het toevoegen van collecties een prima idee, over de veranderingen aan WOI heb ik geen mening, maar aan WOII zou ik niks meer doen.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als ik de reacties lees denk ik dat "Collecties" aangemaakt kan worden. Dat zal ik zometeen doen :)

Ook het hernoemen van een van de onderdelen binnen WOI lijkt me geen problemen met zich mee te brengen.

Toevoegingen aan WOII zijn mede ontwikkeld in het kader van de kritiek dat WOI even groot is als WOII. Ook zouden de onderdelen van WOII niet uitnodigend genoeg zijn om in te posten. Vandaar dat deze onderdelen bedacht zijn. Hier had ik graag nog meer users over gehoord. Laat horen uw mening :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Klinkt goed Proos.

Adrian.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Maak maar aan, maar ik snap het geregel niet zo.
Als iemand zijn of haar eigen collectie apart in een post wil zetten dan kan deze persoon toch altijd in verzamelen een eigen topic openen?
Ik vind juist al die reacties tussendoor op de aankopen leuk. Dat hoort bij een forum. Krijg je straks dus topics met alleen maar afbeeldingen vna iemand, die vaak ook al op de website van diezelfde persoon te vinden zijn.

Maar ja nogmaals, als anderen er behoefte aan hebben veel plezier. :|
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Sneevliet schreef:Ik vind juist al die reacties tussendoor op de aankopen leuk.
Daar dient 'collecties' niet voor. Reacties op nieuwste aankopen of het bepalen van authenticiteit blijft allemaal in 'verzamelaars'. 'Collecties' zal dienen voor het bespreken van manieren om spullen uit te stallen en/of te bewaren, voor het laten zien van stukken collectie.

Splitsen hoeft natuurlijk niet, maar stel dat er op dit forum maar één onderdeel zou zijn....
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het verzamelaars gedeelte is behoorlijk populair en het is lastig als je een complete pagina met nieuwe posts ziet. Ik denk dat ze een extra forumonderdeel verdient hebben. Overigens zijn we niet met forumonderdelen getrouwd en kan altijd vanalles nog veranderd worden indien daar de behoefte voor is. Ik stel voor om "collecties" gewoon eens uit te proberen. Geef het een kans :)

Graag nog reacties met betrekking tot de onderdelen van WOII
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Met medewerking van Antwerx een suggestie voor de forumonderdeelbeschrijvingen (in blauw):

Wijzigingen in onderdeel WOII
+ WOII Veldslagen & Operaties
Militaire confrontaties en operaties tijdens de Tweede Wereldoorlog.
+ WOII in Nederland
De gevolgen van de bezetting en de bevrijding van Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog.
+ WOII in België
De gevolgen van de bezetting en de bevrijding van België tijdens de Tweede Wereldoorlog.
+ WOII Reisverslagen en Museumtips
Verslagen over monumenten, musea en beschermde of te beschermen overblijfsels van de Tweede Wereldoorlog.

Wijzigingen in onderdeel WOI
Rename: WOI Kennisdoos -> WOI reisverslagen en museumtips
Verslagen over monumenten, musea en beschermde of te beschermen overblijfsels van de Eerste Wereldoorlog

Wijziging in onderdeel Hobby's
+ Collecties
Toon hier impressies en exposities uit je collectie.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben het alléén niet eens met het onderschrift voor collecties, als het de bedoeling is dat er ook gepraat wordt over het hoe te bewaren van spulen zou daar ook iets van in het onderschrift te zien moeten zijn.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

"Over het Bewaren en tentoonstellen van je collectie"?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ja, naar mijn mening een stuk beter, maar let op, ik ben niet de enige hier ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Helaas mensen, ik vind het te uitgebreid worden, maar dat moeten jullie zelf helemaal maar zien.
Bij de categorien in Wo2 zitten veel te veel overlap mogelijkheden. Persoonlijk zou ik reisverslagen en dergelijke niet onder Wo2 zelf zetten maar apart op het forum, heel ergens anders en daar dan wo1 en wo2 van maken.
Ik zou het Wo2 en Wo1 deel laten zoals het nu is.

Collecties zie ik nog immer geen toegevoegde waarde. Als frequente bezoeker moet je nu voor verzamelen nog meer forumonderdelen doorwerken. Helaas, ik kan weinig verbetering zien.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

De opzet voor het onderdeel WOII vind ik wel interessant, lijkt mij zeker het proberen waard!

Over de aanpassing van WOI heb ik geen mening en de aanpassing in het verzamelgedeelte vind ik een beetje vaag. Ik zie weinig verschil tussen verzamelen en collecties, een verzameling en een collectie is toch hetzelfde? :) Maar ik bezoek het verzamelforum zelden en de mening van verzamelaars is dus belangrijker dan mijn mening...

De toekomstige opzet van dit forum vind ik goed en ook met de technische mogelijkheden ben ik tevreden. De kwaliteit van een forum wordt echter voornamelijk bepaald door de leden en de moderators. En dat valt toch altijd wat minder te sturen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie