Snapshots Canon EOS 1000D

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Snapshots Canon EOS 1000D

Bericht door custom »

Jabnus schreef:Toch zou ik iedereen stellig willen afraden om dit voorbeeld te volgen. Water op onderscheidingen
Ik sluit mij eigen aan bij deze uitspraak meestal zijn deze onderscheidingen van een matige kwaliteit zink legering de oude metalen liggen dan soms geheel open d.w.z als je ze onder de microscoop zou leggen zie je kraters en diepe putten met haarscheurtjes. Als daar water met zuurstof inkomt kan er op den duur'' zuurstofcorrosie'' onstaan dat geeft tot slot een onvriendelijke poeder oplossing af deze vreet langzaam het materiaal op net zoals je dat vaak ziet bij open Aluminium.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Snapshots Canon EOS 1000D

Bericht door Kugelblitz »

Dank voor het advies mannen, ik heb me dit uiteraard wel gerealiseerd, maar ben persoonlijk van mening dat het een enkele keer geen kwaad kan.
Draag er uiteraard zorg voor het weer geheel weg te deppen en het niet langeren dan enkele ogenblikken te laten zitten. :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Snapshots Canon EOS 1000D

Bericht door jurgen »

Knappe foto's. Je zwart VWA is trouwens echt een exemplaar met charisma. Je doet hem toevallig niet weg? :mrgreen:
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Snapshots Canon EOS 1000D

Bericht door custom »

@kugelblitz,


De foto's die je maakt zijn mooi scherp geworden met veel detail. Een spiegelcamera heeft wel een nadeel dat je telkens andere lenzen
moet aanschaffen als je goed macrowerk wilt gaan doen,ik gebruik zelf een simpele Canon IXUS 95 die is erg goed geschikt voor
macro opname als deze objecten kunnen tot ca 5cm genaderd worden.

bijgaand: een opname die ik ergens op een beurs snel gemaakt hebt met genoemde camera ik heb deze opname terug gezet van Tiff naar JPEG
anders is het bestand te groot en pakt het forum niet ,dit kleine plastiek wonderdoosje van Canon heeft 10MP geeft sowieso meer dan voldoene scherpe
en detail voor dit werk en is ook nog eens lekker klein en licht .

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Snapshots Canon EOS 1000D

Bericht door martinus »

Zeer mooie foto's Kugel. Ben zelf ook een fan van mooie foto's. Als we toch reclame maken zijn op het forum. Kies voor macro's voor de Sony DSC-W390 :mrgreen:
100% photoshop free:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Snapshots Canon EOS 1000D

Bericht door Kugelblitz »

Bedankt mannen!
@ Jurgen: Nee, die doe ik helaas niet weg, is inderdaad een zeer mooie Buntmetall exemplaar!
@ Custom: Ik heb zelf ook een Canon IXUS 75, top ding en maakt inderdaad mooie macro's, zeker metde digitale macrostand. Toch geeft een spiegelreflex meer mogelijkheden, zeker buiten de militaria om. Macrolens is iets voor langere termijn, eerst de camera goed onder de knie zien te krijgen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

SLR camera

Bericht door asjemenou »

Leuke foto's. :)
Zelf ben ik al jaren een verwoed fotograaf en heb al heel wat kleinbeeld/middenformaat camera's "versleten". Ik zeg altijd maar zo, koop de camera die bij je past. Doe je bijna niets met fotografie dan is het kopen van een dure SLR camera weggegooid geld. Koop dan een eenvoudige compactcamera. De hedendaagse digitale compactcamera's zijn een stuk goedkoper en hebben ook best veel mogelijkheden.
Met een SLR camera kun je uiteraard wel veel meer. Het voordeel van deze camera's is dat ze meestal kunnen fotograferen in een RAW extensie. RAW is zeg maar je digitale negatief van je foto en het is beter om in deze extensie te fotograferen dan JPEG. Tenslotte is JPEG een compressiebestand en het beschadigd je foto wanneer je deze opent.
Op een SLR camera kun je verschillende lenzen gebruiken. Veel SLR camera's worden te koop aangeboden met een zg. kit lens. Zelf ben ik niet zo enthousiast over de kit lensjes die vaak bij de doorsnede SLR camera's worden geleverd. Tenslotte bepaald de kwaliteit van de lens het uiteindelijke resultaat van de foto. Beter is het om bijvoorbeeld 2 lenzen te kopen met een verschillend brandpunt/zoombereik dan een all in one lens. Veel van deze all in one lenzen hebben een beeldvertekening die je er zelfs in een lenscorrectie programma nog niet eens uit krijgt.
Tot slot, ik lees in dit topic iets over 100% Photoshop free. Met een fotobewerkingsprogramma kun je vreemde capriolen uithalen maar de kunst is juist om je aanpassing zo te maken dat hij niet opvalt. Fotobewerking is dan ook een ruim begrip.
Overigens is fotobewerking niet iets nieuws. In het analoge fotografietijdperk bestond dit namelijk ook al alleen deed je dit dan in je doka :wink: .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Snapshots Canon EOS 1000D

Bericht door wessel »

Knappe foto's! Ik ben toch wel fan van je schouder- en kraagstukken. Mooi zuiver, zoals het hoort eigenlijk :wink: .
Plaats reactie