gekopieerd papierwerk

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

gekopieerd papierwerk

Bericht door jurgen »

Wat is dat voor bedrog seg, gekopieerd materiaal aanbieden en slechts in kleine lettertjes vermelden dat het om kopieën gaat.
Volledig legaal, maar ik vind het niettemin bedrog. :x


http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 720wt_1141
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door Kugelblitz »

jurgen schreef:Wat is dat voor bedrog seg, gekopieerd materiaal aanbieden en slechts in kleine lettertjes vermelden dat het om kopieën gaat.
Volledig legaal, maar ik vind het niettemin bedrog. :x


http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 720wt_1141
Staat er mijns inziens toch duidelijk vermeld bij? 'Im Fotolabor auf hochqualitativem Fotopapier entwickelt' en 'Ich weise ausdrücklich nochmals darauf hin, daß es sich nicht um ein Original handelt, sondern um ein Foto vom Sterbebild.' Zo klein zijn die lettertjes niet...

Altijd aan te raden de beschrijving te lezen en niet direct vanaf de foto te kopen! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door jurgen »

Te klein wat mij betreft. Het lijkt me niet meer dan fair dat er ergens in de titel toch 'kopie' vermeld staat. Al zullen dan vermoedelijk al een resem mogelijke kopers afhaken.

Nuja, in principe is het mijn eigen schuld, maar kvind het toch wel zuur.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door Kugelblitz »

jurgen schreef:Te klein wat mij betreft. Het lijkt me niet meer dan fair dat er ergens in de titel toch 'kopie' vermeld staat. Al zullen dan vermoedelijk al een resem mogelijke kopers afhaken.

Nuja, in principe is het mijn eigen schuld, maar kvind het toch wel zuur.
Kan uiteraard beter, maar hij vermeldt het er wel duidelijk bij. Heb je het zelf gekocht? :evil:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door wvd »

Nou ja echt bedrog is het niet.Als je verder naar beneden scrolt staat er wel heel dik met rode letters dat het om een kopie gaat
naamloos.JPG
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door Mallory »

Ik vind ook dat het er erg duidelijk staat. Onderaan wordt het in wisselend blauw-rood en vet onderstreept in twee talen vernoemd.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door jurgen »

Kugelblitz schreef:
jurgen schreef:Te klein wat mij betreft. Het lijkt me niet meer dan fair dat er ergens in de titel toch 'kopie' vermeld staat. Al zullen dan vermoedelijk al een resem mogelijke kopers afhaken.

Nuja, in principe is het mijn eigen schuld, maar kvind het toch wel zuur.
Kan uiteraard beter, maar hij vermeldt het er wel duidelijk bij. Heb je het zelf gekocht? :evil:
Ja, ik ben de gecharelde. :(


Ik koop op regelmatige basis bidprentjes via ebay, en ik kijk eigenlijk uitsluitend naar het bidprentje zelf. Dat heb ik ook deze keer gedaan en pas toen ik na afloop van de aanbieding is in de omschrijving zelf ging kijken, zag ik dat het een kopie is.

Eigen schuld dikke bult.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door Jurrie »

Balen! Kan me voorstellen dat dit je een keer overkomt.

Mbt 'bedrog', het staat er een aantal keer en ook nog eens heel duidelijk! Ook bovenaan in de advertentie staat met de grootst mogelijke letters "Read the freaking hele advertentie" ("Please read the full description") :P.

Doet er niets aan af dat het balen is natuurlijk, heb zelf ook weleens bijna iets aangeklikt...nog ff goed kijken...ow het is toch kopie/replica etc ;).

Gr,

Jurrie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door 779 »

Desalniettemin heeft de verkoper de advertentie staan in het 1918-1945 gedeelte van eBay. Reproductie hoort officieel niet thuis in die categorie, maar in moderne militaria of fake gedeelte oid. Als je met PayPal betaald hebt, kom je er zo onderuit. Gewoon die troep terugsturen en verkoper negatieve feedback geven plus klacht indienen bij eBay dat ze weer eens te weinig controleren of men zich wel houdt aan de juiste categorie waarin ze hun advertenties plaatsen. :P
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door michiel01 »

Ik dacht dat ik hier al een reactie had gezet, heb het er al met Jurgen over gehad opweg naar Wings en Wheels. De bewuste verkoper is gewoon een hond, hij heeft eerst onder een andere naam dezelfde troep verkocht zonder te vermelden dat het kopieeen waren die hij verkocht. Na klachten van meerdere kopers, dit was in de tijd dat je nog kon zien en mailen met degene die op een advertentie een bod deden, is hij toen van ebay gekickt.

De fout die Jurgen bij deze koper heeft gemaakt, heb ik ook al eens gemaakt, toen kwam ik erachter dat het dezelfde vent was. Hij is niets beter dan een oplichter, want als hij de kans zou krijgen op ebay, zou hij dat doen, dat heeft het verleden bewezen.

Er zijn legio opties om zonder al te veel problemen onder een koop uit te komen in zo'n geval. Echter komen die niet helemaal overeen met de ebay richtlijnen, dus die zet ik hier ook niet neer. De optie van Bob is de meest "nette" oplossing, die druist ook niet echt tegen het ebay regelement in, alleen vermoed ik dat er bij paypal nog wel moeilijk over gedaan kan worden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door 779 »

michiel01 schreef:De optie van 779 is de meest "nette" oplossing, die druist ook niet echt tegen het ebay regelement in, alleen vermoed ik dat er bij paypal nog wel moeilijk over gedaan kan worden.
Nee hoor, je hebt gewoon recht om je internetaankoop zonder reden van opgaaf terug te sturen. Binnenkort wordt de nieuwe EU-wetgeving ingevoerd dat de tijdslimiet naar 30 dagen gaat. PayPal doet niet lastig, ze geven alleen je geld pas terug als het artikel terug gearriveerd is bij de verkoper middels aangetekende verzending. Die kosten betaald eBay je terug middels een tegoed bon.

779
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door michiel01 »

nu leer ik nieuwe dingen, een tegoedbod voor de kosten die je maakt bij het terugsturen? Hoe claim je dat dan, daar heb ik namelijk nog nooit van gehoort, dan kan ik nog even cashen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: gekopieerd papierwerk

Bericht door 779 »

Als je via eBay aangeeft dat je een probleem hebt met het ontvangen item (openen van een geschil) kreeg ik een tegoedbon van $10. Was pas mijn eerste geschil, dus weet niet of dit standaard is. PayPal betaalde uiteindelijk het complete aankoopbedrag terug.

779
Plaats reactie