Airsoft

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.

Airsoft?

Lijkt me wel leuk
82
62%
No way!
17
13%
Heb ik al
23
17%
Airsoft?
10
8%
 
Totaal aantal stemmen: 132

jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Airsoft

Bericht door jurgen »

Je kunt toch maar beter oppassen wanneer je door het bos loopt te schieten..



HERSELT - Drie jongeren werden dinsdagavond opgepakt nadat ze in een bos in Herselt met nepgeweren speelden. Omdat het om levensechte replica's ging dacht de politie dat het om zware criminelen ging. De jongeren reageren verontwaardigd.

De politie van de zone Zuiderkempen kreeg dinsdagavond omstreeks 10 uur een melding binnen van een bewoner uit Herselt. Die had in de Witputstraat drie jongemannen gezien die in camouflagekleding en met oorlogsgeweren bij een auto stonden. Omdat er de laatste weken al twee gewapende homejackings plaatsvonden in de regio, kwam de politie massaal ter plaatse. Eens aangekomen troffen de agenten de auto aan, maar van de jongeren was geen spoor.

De jongeren oefenden in het nabijgelegen bos voor hun hobby ‘Airsoft’, een soort van legerspel waarbij met BB-guns, replica’s van echte automatische geweren die plastieken bolletjes afvuren, wordt geschoten. Het bos is eigendom van de familie van een van de jongeren en zij waren zich naar eigen zeggen van geen kwaad bewust. Ze hadden zich geïnformeerd bij een Airsoftclub en dachten dat ze hun hobby op privédomein mochten uitvoeren.

Na verloop van tijd kwamen twee van de drie jongemannen uit het bos. Ze werden door de politieagenten ontwapend en gearresteerd. Een van de jongeren protesteerde tijdens zijn arrestatie, waarop een politieagent gedreigd zou hebben met geweld. De derde jongeman werd nadien door de politie uit het bos gehaald.

De jongeren werden meegenomen naar het politiebureau waar ze ondervraagd werden. Nadat de politie een proces-verbaal opstelde werden hun wapens en wagen in beslag genomen en konden ze beschikken. Het dossier wordt nu behandeld door het parket van Turnhout en de jongeren riskeren vervolgd te worden voor verboden wapendracht, nachtlawaai, smaad aan de politie en jagen buiten het seizoen.

De jongeren zijn verontwaardigd over de manier waarop ze gearresteerd werden en getuigen ook van een ‘hardhandige’ ondervraging.


‘Wij kregen telefoon van een bezorgde burger die terecht meldde dat hij gewapende mannen had gezien’, getuigt Commissaris De Backer van de politezone Zuiderkempen. ‘Wij zijn met alle beschikbare ploegen ter plaatse gegaan omdat we niet konden weten hoe ernstig het was.’

‘Als je dan een jongeling uit het bos ziet komen met een mitrailleur die er echt uitziet...’ verklaart De Backer de tussenkomst van de politie. ‘Die mensen weten niet waar ze mee bezig zijn, zeker gezien de tijdsgeest, met wat er in Noorwegen is gebeurd.’

De commissaris ontkent echter met klem dat de agenten fouten hebben gemaakt: ‘Dat spreek ik ten zeerste tegen. Onze mensen zijn getraind op dat soort opdrachten en hebben technieken aangeleerd om zichzelf en anderen zo weinig mogelijk in gevaar te brengen.’

Over het verdere onderzoek kon de politie geen informatie vrijgeven. ‘Het dossier is doorgegeven aan het parket en dat beslist verder welke onderzoeksdaden nog gedaan zullen worden.’ Het parket zal dan ook oordelen of er voldoende grond is om tot vervolging over te gaan.


http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110727_082
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Die jongens zijn idioten. Een van die gasten heeft ook een blog waar zijn hele verhaal opstaat... Hij heeft het er zelfs over dat de politie bewapend was met een .50. Right...

Airsoft speel je nooit zomaar in een bos. Daar zijn speciale terreinen voor. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Airsoft

Bericht door rene1945 »

bos was wel eigendom van de heren he
maar dan ga je toch nog niet zo over straat
sorry hoor maar dat was vragen om problemen
koop dan een sporttas waar je de dingen in doet maar ga niet extra dit gedrag van de omwonenden uitlokken
tis toch normaal dat je de politie belt als je zoiets ziet en niet vertrouwd?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Eigendom of niet, je ziet wat er kan gebeuren als je bijvoorbeeld zenuwachtige buren hebt... Ga bij een airsoft team en speel het op de daarvoor bestemde terreinen en je hebt dit soort dingen niet.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Is er heel misschien toevallig een skirm op zaterdag 8 oktober?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Geen idee nog... laatste skirm die mij bekend is, is op 18 september.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Voor de geintreseerde... Er is weer een open skirm op 25 september in The Valley (in de buurt van Maaseik) en er zijn huurkits aanwezig. Perfect om het airsoften een keertje te proberen (wel 18+). Er zullen ook een aantal wo2 airsofters aanwezig zijn. Ik zelf loop er als Canadees rond. :)
* 25/September /2011 open skirm / The Valley
>
> * Locatie The Valley.
>
> * Adres : Vilvertstraat (helemaal afrijden) te Dilsen Stokkem.
>
> * Organisators Airsoft Evenement Limburg/Fortress.
>
> * Inkom 8.30 gevolgd door fps meting.
>
> * Om 9.45 is entree ten einde,en gaat de poort dicht.
>
> * Eerste missie start 10.00+.
>
> * Break 12.00 + tot 12.30+.
>
> * Tweede Missie 12.30 tot 14.30+.
>
> * Break van 14.30 tot 14.45.
>
> * Derde en laatste missie vanaf 14.50 tot 16.30+.
>
> * Fps limits Sniper rifles 500 fps/ Full auto 360 Fps.
>
> * Inkomprijs p.p €15 eigen gear,huurkit €60 (entrée inbegrepen).
>
> * Alleen Bio bb’s zijn toegestaan !!
>
> * Bb’s biodegradable Hidd te koop aan €15 per 3000 stuks.
>
> * Catering aanwezig met broodje hamburger,en frisdrank.
>
> * Missie’s 3 stuks.
>
> * Terrein Cuba/USA.
>
> * Kenmerken licht heuvelachtig als ook platte stukken.
>
> * Hitregeling 2 respawnzones per team.
>
> * Bij hit verplicht Fluovestje.(te koop aan inkom).
>
> * Pyro’s etc afhankelijk van de staat van het bos.
>
> * Bewaakte parking.
>
> * Overnachting €3,50.(indien gewenst).
>
> * Aanmelden verplicht.
>
> * Email: ael.fortress@gmail.com
>
> * Respecteer de tijden en regels,die gelden in het airsoft.
>
> * Marchalls alsook ingame marchalls aanwezig.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

In dat weekend is het LPLG, maar ik ga wel mee naar die shoot :) Alvast veel plezier de 25ste.



EDIT:

Is er 8 oktober geen ww2-skirm?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Yup, 8 oktober is er weer een ww2-skirm. Ben zelf ook aanwezig op die shoot als Canadees.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Maar die shoot is weer op 16 oktober :) Daar ben ik ook bij. Sebas zei dat ik al mijn uniformen mee moest nemen. Hopelijk kan ik het mee krijgen, want als ik naar Sebas ga, moet ik met het OV.

Ow ja, 8 oktober ben ik ook aanwezig :wink:
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

De weersvoorspellingen voor zaterdag in Villers-La-Ville: zwaar bewolkt, zware regenbuien, 11 graden, 90%, 5mm... Is het terrein dan net zo leuk als in Schoten?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Geen idee, ben nog nooit in tigerland geweest... wordt wel slecht weer. Mijn jerkin maar weer eens aandoen. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Echt, neem droge kleding mee: geheel bewolkt, matige regen, 12 graden, 5mm, 96%...

Waar is die shoot van 16 oktober eigenlijk?
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Airsoft

Bericht door Darryl »

Ja droge kleren gaan zeker mee! Die shoot is in Fort Knox (of zoiets) in Belgie. Dat is ook een airsoft terrein meen ik.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Mar10e
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 okt 2010, 19:43
Locatie: Ergens in NL...

Re: Airsoft

Bericht door Mar10e »

Vandaar dat ik niks kon vinden :lol: Ik zocht naar Fort Nox. Maar Fort Knox is in Koningshooikt en dat is inderdaad een airsoftterrein. De voorspellingen voor de 16de in Koningshooikt: zwaar bewolkt, 14 graden, 0,7mm, 45%.
Без труда́ не вы́тащишь и ры́бку из пруда́.
Plaats reactie