Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
nozem
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 nov 2005, 18:03

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door nozem »

Beste collega verzamelaars

Kijk erg uit met dit figuur. Ik kwam hem op het spoor omdat hij een helm aanbood op marktplaats die in mijn collectie zit. De luftwaffe helm met scherf treffer, welke hij zogenaamd in een schuur in Deelen had gevonden. Het is een hele grote oplichter werkend onder wisselende namen. Menno Vlaren, Michael Bijl, Gerda Janssen, Arjan Lamel, Gerardus Flieringa. Hij kan niets leveren want hij biedt spullen te koop aan die hij niet heeft. De adressen die hij geeft zijn van bestaande panden maar niet waar hij woont. Hij werkt met 2 rekeningen


Modbreak, het publiceren van persoonsgegevens zijn niet toegestaan volgens de nederlandse wet en daarmee ook direct volgens dit forum, wij moedigen het echter wel aan om dit bespreekbaar te maken binnen de Nederlandse wetgeving, een dergelijk persoon mag niet ongestoord zijn gang gaan.

Mij heeft hij in ieder geval niet opgelicht maar ik adviseer iedereen die hij wel heeft opgelicht om aangifte te doen bij de Politie, Marktplaats en de bank. Hoe meer mensen dit doen hoe beter. De belastingdienst zal ook wel interesse hebben aangezien hij inkomsten krijgt waarover hij geen belasting betaalt. Dit persoon stopt niet vrijwillig en verziekt onze hobby. Weg ermee. Dit is volgens mij zijn IP adres 62.234.3.185

Hij is blijkbaar ook actief op egun en ebay. Hij heeft een collega verzamelaar van mij uit Frankrijk opgelicht voor 500 euro op Egun.de.

Pas dus op voor deze oplichter en waarschuw andere!!!
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door rene1945 »

jij was dat dus van die waarschuwings advertentie op marktplaats?
bedankt daarvoor!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door 779 »

Marktplaats.nl adviseert ook betalingen via PayPal, dan ben je verzekerd tegen dit soort ongein. Waarom maakt niemand hier dan gebruik van...
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door rene1945 »

ik weet niet hoe dit precies gaat
is daar ergens een online handleiding van te vinden ofzo?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door 779 »

http://www.paypal.nl Je maakt een account aan en Nederlandse gebruikers kunnen deze koppelen aan hun bankrekening of creditcard en elk betaling die je doet via PayPal wordt dan automatisch afgeschreven van je bankrekening of creditcard. Ook kun je betalingen ontvangen die je dan weer (gratis) kunt storten op je bankrekening/creditcard. Rete simpel, en veilig. Bij oplichting krijg je namelijk je geld terug van PayPal.

779
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door rene1945 »

dus dat is dan helemaal gratis?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door 779 »

Ja en nee. Je betaalt geen lidmaatschapskosten oid, en via eBay of marktplaats.nl betaal je ook niets, maar als je rechtsstreeks via PayPal betaalt, betaal je klein bedrag voor elke transactie. Lees hun site rustig door zou ik zeggen.

779
patrick99
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:58
Locatie: Hulst

D.J.S. Bijl

Bericht door patrick99 »

Heren,
Ik heb het volgende mailtje van mijn bank ontvangen.

Geachte heer,

U heeft op 01-07 een bedrag overgemaakt aan dhr Bijl ivm goederen die aan u geleverd zouden worden.
Wij hebben deze persoon een brief geschreven met het verzoek om dit bedrag terug te boeken. Helaas reageert dhr Bijl niet op deze brief.
Onderstaand vindt u zijn adresgegevens. U kunt zelf contact met deze persoon opnemen met het verzoek het geld op uw rekening terug te boeken of alsnog de goederen te leveren.

Modbreak, het publiceren van persoonsgegevens zijn niet toegestaan volgens de nederlandse wet en daarmee ook direct volgens dit forum, wij moedigen het echter wel aan om dit bespreekbaar te maken binnen de Nederlandse wetgeving, een dergelijk persoon mag niet ongestoord zijn gang gaan.

Hoera Hoera, maar nu??? :? :?
Wie van jullie komt uit Arhem?
En kan zeggen in wat voor een buurt deze BIJL woont?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Bert-Jan »

Ff google maps street view doen?
de Boer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2011, 18:09

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door de Boer »

Dat is goed nieuws,mijn bank de rabobank wou mij geen gegevens verstrekken!!
Ik krijg ook nog ruim 300 euro van die knakker,mischien kunnen we beter de politie hier op afsturen??
Mischien dat iemand die uit Arnhem komt inderdaad weet wat voor buurt dit is..
Ben benieuwd,hopelijk dat de politie actie onderneemt heb al in mei aangifte gedaan tegen deze oplichter.
Hij adverteerde toen onder de naam Gerda Jansen uit medemblik met rekeningnr 755581989,geld moest ik toen overmaken op naam van Jansen/Bijl.
Ik volg de ontwikkelingen op de voet,ik had de moed al haast opgegeven maar er begint weer wat licht te gloren...
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Mallory »

Hehe, dat is in Presikhaaf! Dan tref je het... niet dus. Ik kan me al helemaal voorstellen wat voor tokkie dat moet zijn!
Gebruikersavatar
robinj
Lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 23 jul 2011, 19:47
Locatie: Arnhem

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door robinj »

Mallory schreef:Hehe, dat is in Presikhaaf! Dan tref je het... niet dus. Ik kan me al helemaal voorstellen wat voor tokkie dat moet zijn!
Mijn moeder, geboren en getogen oosterbeekse, kent heel arnhem uit haar hoofd. Dat adres zit in het slechte deel van presikhaaf. Ik heb zelf nog in presifhaaf gewoond(ben geboren velpenaar en getogen arnhemmer). Maar de ergste buurt is malburgen daarna vredenburg(mijn wijk) en daarna presikhaaf.
On wings of history they turned from home to live eternally
skybound they roam
In all of history, never before was more owed to so few

Fighter pilots in exile!
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door rood »

Dat een bank die gegevens zomaar vrijgeeft haha. Top dit!
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door rene1945 »

oke je hebt een adres
maar wie zegt dat de heer bijl daar woont?

tevens heeft hij geluk dat hij mij niet heeft opgelicht
dan had ik de dag erna al zijn gegevens al gehad:p
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Opgelicht op marktplaats - > schietbeker tas

Bericht door Mallory »

Ook zonder dat hij daarna aangifte kan/zal doen van intimidatie o.i.d., kan je hem met een bezoekje verblijden. Ik zal dan wel afspreken met een groepje. Je bent volgens mij altijd vrij om verhaal te halen en vragen te stellen.
Plaats reactie