Hangjeugd vernielt oorlogsmonument

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: Hangjeugd vernielt oorlogsmonument

Bericht door Darryl »

Dienstplicht maar weer invoeren dan?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Hangjeugd vernielt oorlogsmonument

Bericht door 779 »

Nee, ff serieus. Wat de jeugd allemaal uitvreet anno nu is gewoonweg triest te noemen. Jammer genoeg zijn zij niet de oorzaak, maar het gevolg. De oorzaak ligt veelal in de thuissituatie: laag-economische of juist hoog-economische status van het gezin, één-oudergezinnen, land van herkomst, opleidingsniveau ouders en kinderen, individualisering van de samenleving. Dus helaas is het hoger straffen of invoeren van een dienstplicht geen permanente oplossing voor de problemen. Zou een onderdeel kunnen zijn, maar niet alles. Ik denk wel dat het begint bij de opvoeding die de ouders meegeven aan hun kind. Daar hoort het perfect hanteren van de Nederlandse taal bij, respect bijbrengen voor alles en iedereen en het kind leren dat er voor elke actie een gevolg tegenover staat. Dan kan de school zich weer richten op onderwijs en de politie zich weer richten op echte criminaliteit ;)
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Hangjeugd vernielt oorlogsmonument

Bericht door koos24 »

779 schreef:Nee, ff serieus. Wat de jeugd allemaal uitvreet anno nu is gewoonweg triest

Ik weet niet hoe oud jij bent maar mijn "jeugd" was eind jaren '70 begin jaren '80
de tijd dat de dader inderdaad nog in de watten werd gelegd en slachtofferhulp nog
in de kinderschoenen stond en HALT er nog helemaal niet was.

Geloof me, er werd wat afgesloopt, in de brand gesproken, mishandeld enz.
Kan ik een boek over schrijven.
Het is ook onzin om over "De jeugd van tegenwoordig" te spreken, ik denk dat
we beter over "jeugd" kunnen spreken.

Overigens kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat de straffen in de jaren '80 heel
wat lager lagen dan tegenwoordig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie