Afrikakorps & zeltbahn

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Afrikakorps & zeltbahn

Bericht door wessel »

Als je de foto inzoomt zie je Splittertarn tentzeilen en blijkbaar ook Italiaanse(?) tentzeilen. Bovendien zijn er de bewuste 'tropische' tentzeilen te zien. Wat natuurlijk ook kan, is dat dit oorspronkelijk Splittertarn zeilen waren die compleet verbleekt zijn door de zon en daardoor een geel/bruinachtige kleur hebben gekregen.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Afrikakorps & zeltbahn

Bericht door utmi »

michiel01 schreef:Heel veel verstand heb ik niet van DAK laat staan Brits, maar deze foto roept twee dingen bij mij op. 1. Krijgsgevangenkamp (ik zie nergens wapens, holsters etc.) 2. Afrika? Is dit niet Italie of een ander (oost)Europees land?
Het zou idd om een krijgsgevangenenkamp gaan in Noord Afrika...
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Afrikakorps & zeltbahn

Bericht door michiel01 »

utmi schreef:
michiel01 schreef:Heel veel verstand heb ik niet van DAK laat staan Brits, maar deze foto roept twee dingen bij mij op. 1. Krijgsgevangenkamp (ik zie nergens wapens, holsters etc.) 2. Afrika? Is dit niet Italie of een ander (oost)Europees land?
Het zou idd om een krijgsgevangenenkamp gaan in Noord Afrika...
Thanks, maar kan dat dan ook niet het Britse materiaal verklaren? De Britten als toch wel beschaafd volk (i.t.t de Russen in Wo-2) die de gevangen van bescherming tegen de elementen voorzien? (staat er niet zelfs zoiets in de Conventie van Geneve tav de behandelingen van krijgsgevangen?!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Afrikakorps & zeltbahn

Bericht door JimK »

Het is wel een foto die een mooie diversiteit aan tenten laat zien. Het lijkt inderdaad dat er een aantal Italiaanse tentzeilen te zien zijn. De driehoek zeilen zijn volgens mij allemaal gewoon splitter of verkleurde versies daarvan.

Groet Jim
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Afrikakorps & zeltbahn

Bericht door wessel »

Bedankt Jim :wink: . Die vervloekte Afrikaanse zon toch!
Plaats reactie