Help is deze duitse helm echt? of nep?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

Zou graag de mening willen horen van jullie of dit de moeite waard is om te kopen, het is 50,- En als ik hem heb of het de moeite waard is om het weer op te knappen of het beter is om het gewoon te laten zoals het is. Alvast bedankt mensen. Dit verhaal staat er bij:

GERMAN GLADIATOR MODEL LUFTSCHUTZ HELMET WW2

The shell of a second model Gladiator Luftschutz helmet (made out of two pieces) with parts of the Luftschutz decal.
The Luftschutz decal is present for about 40%.
The shell still has the right front rivet present.
The helmet was found on a farm in the village of Richterich (Germany), a few kilometers from Aachen.
Bijlagen
1301486327.jpg
1301486311.jpg
1301486295.jpg
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

Nog wat fotos
Bijlagen
1301486394.jpg
DSC_0333.jpg
DSC_0334.jpg
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

foto
Bijlagen
1301486343.jpg
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door Kugelblitz »

Hmm, €50,- is opzich een nette prijs als je de helm interessant vindt. Deze helmen zijn echter niet echt duur in goede staat, zeg zo'n €150,- à €200,- in topstaat.

Hem opknappen zou ik persoonlijk niet doen, aangezien je hem toch nooit origineel krijgt. Voor een kleine €100,- meer heb je dezelfde in originele goede staat.
Ik zou hem enkel in deze staat kopen omdat je geïnteresseerd bent in Aachen of iets dergelijks...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

Hey heel erg bedankt voor de info, begin net met oorloghelmen te sparen. Heb er al 6, maar ben er al achter gekomen dat het enorm moeilijk is om WW2 duitse helmen te onderscheiden van de echte en van de neppe en al heel wat mensen er in zijn gestonken en voor veel geld. Dus vandaar dat ik jullie even vraag..
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door patrickh »

50 Euro is echt veel te veel voor een Luftschutzhelm in deze staat!Liggen laten en op zoek naar een mooie met binnenwerk,komen geregeld voorbij op Marktplaats zo tussen de €100,00/€150,00
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door utmi »

Hij is origineel, de vraag is of je tevreden bent met een helm in deze staat (en voor deze prijs). Ik zou het iig niet zijn...
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door michiel01 »

voor die prijs lekker laten liggen.
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door Mallory »

HellsChickie schreef:Hey heel erg bedankt voor de info, begin net met oorloghelmen te sparen. Heb er al 6, maar ben er al achter gekomen dat het enorm moeilijk is om WW2 duitse helmen te onderscheiden van de echte en van de neppe en al heel wat mensen er in zijn gestonken en voor veel geld. Dus vandaar dat ik jullie even vraag..
Je bent pas net begonnen en je hebt al zes helmen? Dat is niet mis. Ik ben daar best benieuwd naar. Je zou een nieuw onderwerp kunnen openen bij 'Verzamelaars & Collecties'?
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door wukko »

Ik vind € 50,- voor een semi bodemvondst helm met decal en een leuke geschiedenis erbij helemaal niet teveel.
Voor slechte bodemvondsten zonder iets wordt al € 50,- gevraagd!
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door rene1945 »

jep vaker worden bovo's redelijk duur verkocht
zit er nog een decal op gaan de prijzen soms zelfs tot tegen de 80-90 euro
dan heb ik het wel over stahlhelmen en geen luftshutzen
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door koe op zolder »

Dan is het de vraag of het verhaal waar is, ik weet de verkoper, je zou kunnen vragen of iemand daar ervaring mee heeft.
Wie weet is het iemand die het verhaaltje er zelf bij ophangt.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door S1991 »

koe op zolder schreef:Dan is het de vraag of het verhaal waar is, ik weet de verkoper, je zou kunnen vragen of iemand daar ervaring mee heeft.
Wie weet is het iemand die het verhaaltje er zelf bij ophangt.
Buy the item not the story....
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door coco »

Ben ik de enige die het verdacht vind dat er geen spatje verf meer op zit maar wel een mooi decal?
5 tientjes voor deze helm is way to much, voor 100 euro heb je een nette complete.
Deze helmen zijn in goede staat al niet erg gewild laat staan in deze staat.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door koe op zolder »

Nee, je bent niet de enige die dat verdacht vind nee. Die luftschutzstickers zijn ook 9 van de 10 keer fake.
Over buy the item not the story, dat hoor ik wel vaker, maar ik vind dat zonder story het item ook niet erg interessant meer is. Het verhaal is het makkelijkst te faken, daarom krijg ik dingen met een verhaal ook liever :)
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie