Help is deze duitse helm echt? of nep?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door utmi »

Dit decal is origineel
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door patrickh »

Decal is idd niets mis mee,blijven lang zitten bij roest!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door coco »

Oke, ik ben niet zo into LFS decals bedankt voor de opheldering.
@Koe op zolder, tja als je alle verhalen gelooft die achter je items zitten, wordt het ongeloofwaardig voor je mede-verzamelaars.
Ik koop liever iets moois goed origineels 'zonder verhaal' dan iets dubieus met verhaal.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

Mallory schreef:
HellsChickie schreef:Hey heel erg bedankt voor de info, begin net met oorloghelmen te sparen. Heb er al 6, maar ben er al achter gekomen dat het enorm moeilijk is om WW2 duitse helmen te onderscheiden van de echte en van de neppe en al heel wat mensen er in zijn gestonken en voor veel geld. Dus vandaar dat ik jullie even vraag..
Je bent pas net begonnen en je hebt al zes helmen? Dat is niet mis. Ik ben daar best benieuwd naar. Je zou een nieuw onderwerp kunnen openen bij 'Verzamelaars & Collecties'?
Ja dat beloof ik, zodra ik een foto camara heb dan gooi ik ze daar op. Ik denk niet dat mijn helmen zeldzaam zijn, of heel veel geld waard zijn, maar ze mogen zeker niet ontbreken in iedere staal helm verzameling. Ik heb volgende maand nog 2 helmen er bij, 1 rus en 1 France zwarte adriaan helm dacht ik. Met een embleem voor op van een ridder die een schild vast houd. dan heb ik er al 8 :) Joepie!
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

patrickh schreef:Decal is idd niets mis mee,blijven lang zitten bij roest!
Ja ik vond het ook verdacht dat die helm roestig is, en dan die decal wel redelijk goed is. Maar toen kreeg ik ook hetzelfde idee dat ze langer blijven zitten. Als je goed kijk dan zit er op de achter kant van de helm ook nog verf op.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door magicdutchmen »

Laat die helmen verzameling eens zien.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door yente »

HellsChickie schreef:
Mallory schreef:
HellsChickie schreef:Hey heel erg bedankt voor de info, begin net met oorloghelmen te sparen. Heb er al 6, maar ben er al achter gekomen dat het enorm moeilijk is om WW2 duitse helmen te onderscheiden van de echte en van de neppe en al heel wat mensen er in zijn gestonken en voor veel geld. Dus vandaar dat ik jullie even vraag..
Je bent pas net begonnen en je hebt al zes helmen? Dat is niet mis. Ik ben daar best benieuwd naar. Je zou een nieuw onderwerp kunnen openen bij 'Verzamelaars & Collecties'?
Ja dat beloof ik, zodra ik een foto camara heb dan gooi ik ze daar op. Ik denk niet dat mijn helmen zeldzaam zijn, of heel veel geld waard zijn, maar ze mogen zeker niet ontbreken in iedere staal helm verzameling. Ik heb volgende maand nog 2 helmen er bij, 1 rus en 1 France zwarte adriaan helm dacht ik. Met een embleem voor op van een ridder die een schild vast houd. dan heb ik er al 8 :) Joepie!
Ridder met schild is van de civiele bescherming.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door Mallory »

Door je woordkeus lijkt het in eerste instantie te gaan om de kwantiteit van het hebben van helmen. Daarnaast is 'een Russische' of 'ik geloof een Franse Adrian' erg onspecifiek, waardoor het overkomt alsof je niet geïnteresseerd bent in speciale type helmen, of je überhaupt voor een koop afvraagt of de helmen origineel, intact enz. zijn. Ik ben dus naast je verzameling met foto's benieuwd naar je beweegredenen van het verzamelen. :)
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door wukko »

Hallo,
We wijken af van de vraag die gesteld werd...... Ja, deze helm is origineel! En 50 euro is qua huidige prijzen echt niet overdreven.Maar nogmaals dit was niet de vraag. Maar ff een eerlijke vraag? Heb je deze helm al gekocht, of laten reserveren bij de verkoper en toen pas vragen op internet gaan stellen en verder de verkoper niets meer laten weten? Iets waar wij natuurlijk allemaal een gruwelijke hekel aan hebben!

Grtjs Alex.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door Kugelblitz »

wukko schreef:Hallo,
We wijken af van de vraag die gesteld werd...... Ja, deze helm is origineel! En 50 euro is qua huidige prijzen echt niet overdreven.Maar nogmaals dit was niet de vraag. Maar ff een eerlijke vraag? Heb je deze helm al gekocht, of laten reserveren bij de verkoper en toen pas vragen op internet gaan stellen en verder de verkoper niets meer laten weten? Iets waar wij natuurlijk allemaal een gruwelijke hekel aan hebben!

Grtjs Alex.
Vanwaar deze vraag, ben jij de verkoper toevallig?
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

Mallory schreef:Door je woordkeus lijkt het in eerste instantie te gaan om de kwantiteit van het hebben van helmen. Daarnaast is 'een Russische' of 'ik geloof een Franse Adrian' erg onspecifiek, waardoor het overkomt alsof je niet geïnteresseerd bent in speciale type helmen, of je überhaupt voor een koop afvraagt of de helmen origineel, intact enz. zijn. Ik ben dus naast je verzameling met foto's benieuwd naar je beweegredenen van het verzamelen. :)
Nee gelijk heb je, ik heb niet alles goed onder woorden kunnen brengen . Maar als ik de fotos heb kunnen maken dan (even wachten jongens,komt wel want ik moet die fototoestel lenen van iemand anders), zoek ik het nogmaals op om nou welke type mijn helmen het nou werkelijk om gaat. Zoals ik aan gaf ik kom hierbij allemaal net bij kijken, dus weet ik het ook niet allemaal uit mijn hoofd. En waarom ik helmen begin te sparen is omdat het een klein stukje is van een oorlog geschiedenis.... daarom En ja..ik bedoel natuurlijk is het tof veel helmen te hebben, en doe mij best om te zien of het origineel is of wat er mee gebeurt is in de loop der tijd.
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

Kugelblitz schreef:
wukko schreef:Hallo,
We wijken af van de vraag die gesteld werd...... Ja, deze helm is origineel! En 50 euro is qua huidige prijzen echt niet overdreven.Maar nogmaals dit was niet de vraag. Maar ff een eerlijke vraag? Heb je deze helm al gekocht, of laten reserveren bij de verkoper en toen pas vragen op internet gaan stellen en verder de verkoper niets meer laten weten? Iets waar wij natuurlijk allemaal een gruwelijke hekel aan hebben!

Grtjs Alex.
Vanwaar deze vraag, ben jij de verkoper toevallig?
Ja dat vroeg ik mij ook af :shock:
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door jurgen »

yente schreef:
Ridder met schild is van de civiele bescherming.
Mvg Yente
Volgens mij heeft hij het over een Franse genie helm. De defense passive heeft een embleem met daarop een ontbrandende rookgranaat o.i.d. (zoals infanterie en artillerie ook hebben) met de letters DP errond.
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door yente »

De genie helm is idd met een ridder en helm, maar de civiele bescherming heeft een ridder die naast zijn schild staat. Dit kan enkel belgisch zijn en dan heeft u gelijk dat dit met de rookgranaat de franse versie is.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door yente »

Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie