Frisian militaria

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Frisian militaria

Bericht door magicdutchmen »

779 schreef:
Hilmer97 schreef:Ik vind het wel erg stom dat je hem een eikel noemt...
Daarnaast, vanuit mijn beroep als ***
Dus vanuit je beroep als *** is het standaard procedure om elk probleemgezin dat vast en zeker soms meer dan één keer in de fout gaat te beledigen? Even los van dit topic, als je zo trots bent om hier je beroep te vermelden 779 ga dan in het vervolg ook met iets meer tact bepaalde discussies aan op dit forum.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
FryslânVerzamelaar
Lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:51

Re: Frisian militaria

Bericht door FryslânVerzamelaar »

meer dan één keer in de fout gaat te beledigen?

Ik vind meer dat de politie in de fout is gegaan telkens bij hem aan te kloppen hebben die lui niks beters te doen?? Ze zeggen ook dat er vlinderbommetjes ofzo bij Rinsumageest tot ontploffing zijn gebracht volgens hem klopt daar niks van zoals hij in het filmpje zei. Maarja dat is mijn mening he
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Frisian militaria

Bericht door 779 »

magicdutchmen schreef:Dus vanuit je beroep als *** is het standaard procedure om elk probleemgezin dat vast en zeker soms meer dan één keer in de fout gaat te beledigen? Even los van dit topic, als je zo trots bent om hier je beroep te vermelden 779 ga dan in het vervolg ook met iets meer tact bepaalde discussies aan op dit forum.
Dat is jouw mening, maar als je 'eikel' al beledigend vind... Deze man is meermaals opgepakt en voor de rechter gebracht. En tactvol omgaan met discussies op dit forum: heb geloof ik meerdere posts gemaakt waarin ik uitleg dat deze man onverantwoord omgaan met zijn omgeving en vooral kind!

PS: Je kunt hoog of laag springen, maar hulpverleners hebben wel zeker het recht iets te vinden in het algemeen belang. Niet voor niets werken zij voor instituten zoals reclassering, jeugdzorg etc en adviseren zij de overheid en rechtbank.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Frisian militaria

Bericht door Haplo »

779 schreef: Ik kan in de wet niets terugvinden over onderscheid tussen oefengranaten en live ammunition shells... J
Staat er ook niet in.
Dat klopt.
Maar alles wat boven de 12,7 mm zit behoort dan ook leeg te zijn.
Dus niet voorzien van een aandrijvende lading of van een explosieve, rook enz. lading.
779 schreef:
viny schreef:onbenullige dingen die volgens de wet gewoon legaal zijn!
Heb het nu al meermaals gezegd: een vergunning of niet: bepaalde zaken mogen niet los in je woning gezet worden! Achter slot en grendel, of vastgepind aan een display bord oid.
Niet mee eens 779.
Wat ik op ontheffing heb en boven de genoemde 12,7mm mag ik zo in de vensterbank of in de woonkamer zetten.
Werd ook vermeld door BW.
Achter slot en grendel was niet nodig.
Of het een verstandig is, is natuurlijk een tweede.
Indien scherp ben ik het roerend met je eens en is het ook verplicht.
Mvg/Best regards, Sipke
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Frisian militaria

Bericht door faber »

Hallo Mallory,

Je hebt me inderdaad de link gestuurd. Maar het enige wat ik daar lees is een verhaal over post bezorging in ww2, wat kant nog wal raakt en ja ik denk ook dat ze niet echt zijn. Geen onderbouwing dus. Het verhaal van de heer B. over waarom hij denkt dat de plaatjes niet gebruikt zijn slaat nergens op. De post voor de schepen ging naar een "zentrale poststelle für die KM"deze zat in Kiel.De positie van de schepen moest geheim blijven vandaar dat je niet luk raak naar alle havens de post kon sturen. Daarom 1 verzamel plaats vanwaar de post naar de schepen ging. Het zelfde met de feldpost van de wehrmacht. Hier werdt de post in zakken gedaan en voorzien van het plaatje met scheepsnummer.Waarom er Seepost kiel op staat, hier moesten de labeltjes naar terug, een soort retour adres. Deze info is te vinden op verschillende duitse forums. Hier word ook niet aan de echtheid van de plaatjes getwijfeld en op verschillende fora onderbouwd. Deze fora zijn eenvoudig op google tevinden.

Mvgr, faber
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Frisian militaria

Bericht door faber »

Hallo Bob,

Dan moet je de ciculaire wet wapens en munitie maar eens goed lezen want daar staat wel degelijk een beschrijving in van wat munitie is en wat er onder valt. Munitie is een projectiel wat afgevuurd word om uit te schakelen of te vernietigen. Exercitie patronen, granaten en dergelijke vallen hier niet onder ze worden niet gebruikt om uit te schakelen of te vernietigen maar alleen om te oefen. De zogenaamde levensgevaarlijke oefen bommetjes waren voor exercitie om te leren hoe je een clustercontainer laad. Dus alles wat niet onder de noemer munitie valt mag je overal vrij in je huis neerzetten of een maatschappelijkwerker dat nou verantwoord vind of niet. Ik zal je nog wat vertellen weet je wel dat je alleen maar hulzen in huis mag hebben als deze deel uitmaken van een verzameling? dus alle mensen die 1 huls in huis hebben zijn volgens de letter van de wet strafbaar! Een huls is dus een huls lichaam met een slaghoedje of bodemontsteker. Ontbreekt het slaghoedje of de onsteker is het een onderdeel van munitie. Hiervoor moet je dus een vergunning hebben, volgens de letter van de wet. Je mag ook niet een groot aantal herlaadbare hulzen in huis hebben volgens de wetgever! Nu blijven er niet veel goeie mensen over volgens jou! Werk aan de winkel! Allemaal maar naar de rechter met jou als hulpverlener die advies geeft aan de instanties. Mocht je nog iets willen weten over de wet wapens en munitie ik verdiep mij er in omdat ik een machtiging heb om het te verzamelen vandaar!

Mvgr faber
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Frisian militaria

Bericht door faber »

Hallo Haplo,

Helemaal met je eens, maar per gemeente wil dit nog weleens verschillen. Eind dit jaar komt de nieuwe circulaire moeten we Bob maar weer even op de hoogte brengen van de veranderingen kan die vast wel in zijn werk gebruiken.

Ben zelf trouwens ook in de hulpverlening werkzaam maar wij moeten ons altijd profesioneel opstellen en onfatsoenlijke taal word bij ons niet getolereerd. Mischien verschild dit ook wel per gemeente.

Mvgr, faber
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Frisian militaria

Bericht door 779 »

Owhja, dus als ik het jonge opgroeiende kind wil beschermen tegen een ouder die een vliegtuigbom in zijn huis bewaart, ben ik opeens de gek... Wat voor een hulpverlener ben jij zeg. Misschien kan ik je aanraden om het woord professioneel eens opnieuw onder de loep te nemen... valse adviezen geven is ook strafbaar!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Frisian militaria

Bericht door Kugelblitz »

Mannen, kunnen we proberen enigszins bij het onderwerp te blijven. Zolang deze discussie netjes kan wil ik het wel door de vingers zien, maar maak het niet te gek! :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Frisian militaria

Bericht door coco »

Vanaf het moment dat ik de site leerde kennen is het geen verkoper waar ik mijn geld op in zou zetten, aardig wat dubieus spul op de site en de verhalen over ervaringen lopen erg uiteen.

Ik weet vrij weinig van KM maar ik weet wel dat we een aantal maanden geleden 'brot' muntjes hier op het forum hebben gehad als gespreks onderwerp waar iedereen het eens werdt dat de details belachelijk slecht waren en zo ook bij die Kriegsmarine plaatjes het is het gewoon net niet.
Heb je ook gelezen dat de U239 nooit gevaren heeft maar dat dat een opleidings boot was, waarom hadden ze dan wel post plaatjes..?

Iedereen moet natuurlijk kopen wat hij/zij wil maar ik zou het niet in de collectie willen. Sowieso is het erg lastig een item origineel te laten verklaren of om later te verkopen als het op WAF afgekeurd is, beetje een nadeel van dat forum vind ik zelf.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Frisian militaria

Bericht door ammo »

Haplo schreef:
779 schreef: Ik kan in de wet niets terugvinden over onderscheid tussen oefengranaten en live ammunition shells... J
Staat er ook niet in.
Dat klopt.
Maar alles wat boven de 12,7 mm zit behoort dan ook leeg te zijn.
Dus niet voorzien van een aandrijvende lading of van een explosieve, rook enz. lading.

Haplo, Alles t/m de ,50 mag scherp zijn, idd, en dan t/m de 19 mm mag de voortdrijvende lading er in zitten.
en boven de 19 mm moet alles eruit zijn.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Frisian militaria

Bericht door Haplo »

ammo schreef:
Haplo schreef:
779 schreef: Ik kan in de wet niets terugvinden over onderscheid tussen oefengranaten en live ammunition shells... J
Staat er ook niet in.
Dat klopt.
Maar alles wat boven de 12,7 mm zit behoort dan ook leeg te zijn.
Dus niet voorzien van een aandrijvende lading of van een explosieve, rook enz. lading.
Haplo, Alles t/m de ,50 mag scherp zijn, idd, en dan t/m de 19 mm mag de voortdrijvende lading er in zitten.
en boven de 19 mm moet alles eruit zijn.
Zo is het inderdaad volledig correct.
Maar ik hou aan voor mij zelf alles boven de .50 leeg.
Reden is je wel bekend. :wink:
Mvg/Best regards, Sipke
rene1945
Lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 jun 2011, 15:59
Contacteer:

Re: Frisian militaria

Bericht door rene1945 »

ik hou voor mij aan alles vanaf 0,0mm leeg
ik loop geen enkel risico met dit soort spul,je hoeft maar eens brand te krijgen en als het dan gaat knallen loopt de verzekering ook nog te zeuren
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Frisian militaria

Bericht door faber »

Hallo Coco,

De opleidings schepen voeren ook uit en bleven soms ook weken weg. Er zijn zelfs opleidings schepen die aan acties hebben deel genomen, dit kun je allemaal vinden op uboot net. Op het WAF worden ook fouten gemaakt, er word zelf soms gerectificeerd! vroeger moest je een echtheids certificaat van Nieman bij je item hebben dan was je zeker van orginaliteit, nu is hij volgens sommigge waf- leden ook niet te vertrouwen. Je zegt dat de plaatjes het net niet zijn, maar een onderbouwde uitleg waarom staat er niet bij.

Mvgr, faber
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Frisian militaria

Bericht door faber »

Hallo Kugelblitz,

Je hebt gelijk laten we bij het onderwerp blijven. Zal bepaalde opmerkingen van leden negeren.

Mvgr, faber
Plaats reactie