Help is deze duitse helm echt? of nep?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door 779 »

wukko schreef:Heb je deze helm al gekocht, of laten reserveren bij de verkoper en toen pas vragen op internet gaan stellen en verder de verkoper niets meer laten weten? Iets waar wij natuurlijk allemaal een gruwelijke hekel aan hebben!
Elke koper heeft het recht cq plicht onderzoek te doen naar hetgeen hij koopt op internet. Net zoals de verkoper 30 dagen de tijd heeft het verkochte item op te sturen, heeft de koper het recht op het item te bestuderen tussen de tijd van bestelling en betaling. Koper heeft ook het recht de koop te annuleren 8) Dusssss, jouw uitspraak is misschien frustrerend voor jou, maar koper staat in zijn recht. 8)
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door wukko »

Hallo,
Nee, ik ben niet de verkoper.

Grtjs Alex
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

Ja klopt, dat is hem.
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

779 schreef:
wukko schreef:Heb je deze helm al gekocht, of laten reserveren bij de verkoper en toen pas vragen op internet gaan stellen en verder de verkoper niets meer laten weten? Iets waar wij natuurlijk allemaal een gruwelijke hekel aan hebben!
Elke koper heeft het recht cq plicht onderzoek te doen naar hetgeen hij koopt op internet. Net zoals de verkoper 30 dagen de tijd heeft het verkochte item op te sturen, heeft de koper het recht op het item te bestuderen tussen de tijd van bestelling en betaling. Koper heeft ook het recht de koop te annuleren 8) Dusssss, jouw uitspraak is misschien frustrerend voor jou, maar koper staat in zijn recht. 8)
_/-\o_
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door wukko »

Oke,
Maar onder annuleren versta ik dat de koper de koop dan ook netjes afzegt en niet iets reserveert en dan botweg niets meer van zich laat horen......

M.v.g. Alex.
faber
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 sep 2011, 02:06

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door faber »

Als de koper niets van zich laat horen en de datum is verstreken, ben je dan ook verplicht om het bestelde af te nemen? ik denk het wel als je de europese regels van Bob wilt volgen. Maar dit geld volgens mij alleen als je van een bedrijf koopt en niet van een prive persoon!

Gr, faber
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door wukko »

De helm staat te koop bij een officiele site(een zaak dus en geen prive-persoon).

M.v.g. Alex. _/-\o_
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door coco »

De koper in deze (hellschickie) heeft er wel een handje van om eerst interesse te tonen en vervolgens niets meer te laten weten :frownno:.
Toch geef ik mensen nog een tweede kans.

En nee ik ben niet de verkoper van deze luftschutz helm.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door 779 »

Als hellschickie het items eerst bestelt heeft en vervolgens pas onderzoek doet, dan geld er volgens mij een kopersplicht, daar het om een order gaat bij een bedrijf. Desalniettemin mag de koper het wel retoursturen voor een volledige refund (tenzij de koper speciaal contact heeft gezocht met verkoper om te vragen of hij zo'n type helm voor hem wil zoeken) minus de verzendkosten die hellschickie zelf moet maken.
Gebruikersavatar
HellsChickie
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2011, 15:51

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door HellsChickie »

coco schreef:De koper in deze (hellschickie) heeft er wel een handje van om eerst interesse te tonen en vervolgens niets meer te laten weten :frownno:.
Toch geef ik mensen nog een tweede kans.

En nee ik ben niet de verkoper van deze luftschutz helm.
Dat is niet zo netjes om zo te oordelen,gezien jij niet in mijn omstandigheden kent. :mad: Als ik iets beloof dan doe ik het ook,alleen soms kan het wat langer duren omdat andere rekeningen voor gaan en er geen geldboom op mijn rug groeit.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door coco »

Ik heb je meermaals gecontacteerd en ik hoorde vervolgens niets meer terwijl je in die tijd wel online geweest ben had me gewoon even laten weten ik nu weet, ik heb je overigens een bericht terug gestuurd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Help is deze duitse helm echt? of nep?

Bericht door Kugelblitz »

Gaarne deze discussie privé voortzetten. :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie