Echt of fake

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Echt of fake

Bericht door coco »

2x keer een reactie, per maker zijn er nog wel verschillen in hetzelfde soort abzeichen, en dan heb je nog verschil in materiaal en vroeg en laat oorlogs.
Daarom blijf ik zeggen je reactie was erg kort door de bocht.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Longway
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 sep 2011, 10:24

Re: Echt of fake

Bericht door Longway »

coco schreef:2x keer een reactie, per maker zijn er nog wel verschillen in hetzelfde soort abzeichen, en dan heb je nog verschil in materiaal en vroeg en laat oorlogs.
Daarom blijf ik zeggen je reactie was erg kort door de bocht.
Sorry, ik had je eerste reactie over het hoofd gezien...

Klopt, mijn reactie was misschien wat kort door de bocht _/-\o_
It's a long way to Tipperary,
it's a long way to go.

It's a long way to Tipperary,
to the sweetest girl I know!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Echt of fake

Bericht door sobel »

Ik had op iets betere reacties gehoop, ga er niet bij voorbaat vanuit dat iedereen overal kennis van heeft. Ik vind de reactie van Steelpots in de eerste posts ook niet overkomen als bijdehand dus ik zie niet in waarom er op een dergelijke manier gereageerd word. dat kan voor toekomstige forumleden alleen maar afschikkend werken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Longway
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 sep 2011, 10:24

Re: Echt of fake

Bericht door Longway »

Als mijn reactie als vervelend wordt ervaren wil ik hierbij daarvoor mijn excuses aanbieden.
It's a long way to Tipperary,
it's a long way to go.

It's a long way to Tipperary,
to the sweetest girl I know!
Gebruikersavatar
steelpots
Lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 feb 2004, 23:48

Re: Echt of fake

Bericht door steelpots »

Nou zo erg is het nou ook weer niet.
Ik had gewoon graag gezien waarom iets fake is, en niet dat er alleen maar geroepen wordt dat iets
niet goed is, of die is nep.
Heavy Fuel

Re: Echt of fake

Bericht door Heavy Fuel »

Die reactie valt nog wel mee :wink: Ik denk eerder dat Coco iets meer met de neus in de boeken kan zitten.

Mvg
Willem
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Echt of fake

Bericht door coco »

Die reactie snap ik niet helemaal wil je hiermee zeggen dat de abzeichen origineel is? Dan wil ik weleens weten in welk boek dat staat want lijkt me niet helemaal te kloppen.

De reactie van steelpots kwam voor mij betwetterig over maar al snel bleek dat niet het geval dus daarom is er toch uitleg gekomen.

Als je doelt op mijn reactie hierbovenaan, bekijk maar eens een ASA die als eerste uit de pers kwam en eentje die er als laatste uit kwam. Daar zit al aardig wat verschil in.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie